خبرنگاران اطلاعات شهدای زنجان از 10 استان دریافت شد

به گزارش وبلاگ پیوست، زنجان - خبرنگاران - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: 600 شهید این استان دارای شناسنامه و متولد زنجان هستند اما در سایر نقاط کشور دفن شده اند که برای جمع آوری اطلاعات این شهیدان با 20 استان مکاتبه شده تا شهدای زنجانی که شهادتشان در آن استان ثبت شده را برای تکمیل لیست شمار شهدای کنگره 3535 به زنجان ارسال نمایند و تا به امروز 10 استان این اطلاعات را ارسال نموده اند.

خبرنگاران اطلاعات شهدای زنجان از 10 استان دریافت شد

علی کاظمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ پیوست گفت: این استان سه هزارو 536 شهید دارد و کنگره شهدای زنجان، فرصت مناسبی برای اتمام کارهای نیمه تمام و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان است.

وی گفت: برگزاری کنگره سه هزار شهید این استان، بهار نهضت تکریم از خانواده های معظم شهدا، جمع آوری آثار و انتقال پیغام خون مطهر شهدا به آیندگان و نسل های بعدی است.

کاظمی با بیان اینکه مسؤولیت کمیته جمع آوری آثار با بنیاد شهید استان است، اضافه کرد: کمیته جمع آوری آثار و تکریم شهدای کنگره، یکی از محوری ترین کمیته های این کنگره به شمار می رود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با تاکید بر برگزاری هر چه باشکوه تر کنگره سه هزار شهید این استان، ابراز کرد: مجوز تحویل 122 هزار آثار شهدای این استان به دبیرخانه کنگره از مرکز اخذ شده است.

وی گفت: وصیت نامه شهدای این استان در هشت جلد، آماده سازی شده که تا کنون یک جلد آن به چاپ رسیده است تا جوانان و نوجوانان با رشادت های شهدا آشنا شوند.

کاظمی گفت: اسناد مربوط به شهدای استان زنجان با 24 کمیته در استان تبادل می گردد و در صورت انجام وظایف از سوی کمیته ها، کنگره سه هزار شهید استان زنجان می تواند بهترین کنگره در سطح کشور باشد.

وی گفت: استفاده بیشتر از فضای مجازی برای شناساندن شهدای استان زنجان در جامعه لازم است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: تا کنون در مجموع نام سه هزار شهید، هفت هزار و 500 جانباز و 586 آزاده در این استان به ثبت رسیده و 10 هزار خانوار معادل جمعیت 50 هزار نفری به صورت مستقیم با بنیاد شهید در ارتباط بوده و از خدمات این نهاد در حوزه های مربوطه بهره مند می شوند.

کنگره 3535 شهید استان زنجان در سال 1400 برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اطلاعات شهدای زنجان از 10 استان دریافت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اطلاعات شهدای زنجان از 10 استان دریافت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید