گرگ پیر و پرنده هزار رنگ در بندرعباس چاپ شد

به گزارش وبلاگ پیوست، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بندرعباس، گرگ پیر و پرنده هزار رنگ شخصیت های اول و دوم داستان شاعرانه کتاب هستند و به همین سبب نیز شاعر از مکالمه ای که بین آن دو اجرا شده سود برده و نام کتاب را برگزیده است.

گرگ پیر و پرنده هزار رنگ در بندرعباس چاپ شد

همه اعتقاد استوار داریم که بچه ها سرمایه این سرزمین هستند. اما کمتر به این سرمایه های ارزشمند توجه می کنیم. اغلب کتاب های بی محتوای خارجی را برای بچه هامان تهیه می کنیم تا جایی که الگوی رفتاری و اخلاقی شان، شخصیت های خارجی شده اند. آن ها پیتر پن، مرد عنکبوتی، سفید برفی، سیندرلا، دیو و دلبر، دخترک کبریت فروش، گربه چکمه پوش، ای کی یوسان، سفرهای گالیور، جادوگر شهر اُز، زیبای خُفته، شِنل قرمزی و ... را بهتر از تمام شخصیت های داستانی و بزرگان و افتخار آفرینان دیار خودمان می شناسند.

این کاستی را باید درک کنیم وبرای جبران مافات کوشش کنیم. اینجا بانوی شاعر، مادری فرزانه و دغدغه مند با شعری زیبا، کتاب بچه هاه جالبی را چاپ نموده است تا مثل سایر نویسندگان دغدغه مند، گام موثری در این راستا برداشته باشد.

این اثر در ظاهر به کسی پیشکش نشده است اما آنچه تعیین است، دغدغه بچه ها این سرزمین موجب پدید آمدن آن شده است.

این کتاب بچه هاه شامل یک شعر بلند با مضامین اخلاقی در قالب مثنوی است. شاعر با تاکید بر احترام نهادن به حقوق همسایگان، رفتار ناپسند یک گرگ پیر آتش بیار معرکه و عواقب خبرچینی آنرا به چالش می کشد.

وی با بهره گرفتن از آموزه های دینی و بعلاوه اشاره غیر مستقیم به زبانزدها و ضرب المثل هایی مانند: نخود هر آشی بودن، کاسه داغ تر از آش، میان دو تن جنگ چون آتش است / سخن چین بدبخت هیزم کش است. عاقبت گرگ زاده گرگ گردد گرچه با آدمی بزرگ گردد و ... سرک کشیدن توی زندگی دیگران را نکوهش می نماید.

وی در ادامه پای پرنده دانای هزار رنگ را به داستان باز می نماید که به راز بدرفتاری گرگ بدجنس از زبان خودش به نیکی پی می برد و با درایت و مشاوره گرفتن از حیوانات جنگل با یک جمع بندی کارساز(سخن اگر زر است سکوت گوهر است) رسیدند و با عملی کردن آن روش، مشکل آن حیوان ناقلا را به شیوه روانشناسی به شکل بنیادین برطرف کردند.

در بخشی از کتاب آمده است :... یه پرنده قشنگ/ با پر هزار رنگ/ توی جنگلی بزرگ/ همسایه بود با یه گرگ/ گرگه پیر بود و عجیب/ با یه رفتار غریب/ صبح تا شب کمین می کرد/ هوا گرم باشه یا سرد/ توی بارون، توی برف/ دنبال یه لقمه حرف!/ هر که هر چیزی می گفت/ گرگه اونو می شنفت/ ... قرار شد غرغر گرگ را نشنون/ کم یاری رفتار خوب یادش بدن/ بعد از چند ماه توی رفتارای گرگ/ همه دیدند یه تغییر بزرگ/ قبلنا از همه ایراد می گرفت/ اما حالا دوستی را یاد می گرفت/ شده بود یاور و یار دیگرون/ شده بود یه گرگ خوب و مهربون.

هانا زارعی، نویسنده، شاعر، ویراستار، در آخرین سال دهه پنجاه پا به عرصه گیتی نهاده است.

گرگ پیر و پرنده هزار رنگ شعر بلند بچه هاه دومین اثر این شاعر سختکوش است. تصویرگر، صفحه آرا و طرح جلد زیبا کتاب را مریم شریفی انجام داده و نشر سمت روشن کلمه با شمارگان 300 نسخه چاپ نموده است.

این کتاب جیبی در 12 صفحه و به قیمت 35 هزار تومان برای نخستین بار در بهار 1402 وارد بازار کتاب شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "گرگ پیر و پرنده هزار رنگ در بندرعباس چاپ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرگ پیر و پرنده هزار رنگ در بندرعباس چاپ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید