خبرنگاران تحقق جهش فراوری درهرمزگان با تقویت بنادر کوچک

به گزارش وبلاگ پیوست، بندرعباس- خبرنگاران- مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان گفت: سال جاری که از سوی رهبرمعظم انقلاب به نام جهش فراوری نامگذاری شده می توان با توسعه و تقویت زیرساخت های بنادر کوچک در شرق و غرب استان به این مهم دست یافت.

خبرنگاران تحقق جهش فراوری درهرمزگان با تقویت بنادر کوچک

الله مرادعفیفی پور روز آدینه با اعلام این خبر اضافه نمود: با فراهم شدن زیرساخت های لازم وتوسعه همه جانبه بنادرکوچکی همچون جاسک و شیوء پارسیان و بنادر درحال ساخت خمیر، سیریک، تیاب و آفتاب می توان این بنادر را به عنوان کانون فعال صادراتی و سرانجامه های جابجایی محصولات فراوریی منطقه و کشور از جمله محصولات کشاورزی معرفی کرد.

وی، بندر شیوء واقع درغرب هرمزگان را بعنوان مصداق عینی یک بندر کوچک درحال توسعه بیان نمود وگفت: فعالیت در این بندر از سال گذشته با احداث یک رمپ خاکی آغازشد و دریکسال اخیر، هزارو 560 TEUکانتیتر یخچالی از این بندر به بازارهای هدف صادرشده است.

این مقام مسوول، تدوین مطالعات طرح جامع این بندر(شیوء)، اختصاص 27میلیارد ریال از سوی سازمان بنادر ودریانوردی جهت انجام طرح های زیرساختی ، ساخت یک فروند اسکله شناور برای پهلوگیری لندینگ کرافت ها، استقرار نرم افزار حوزه دریایی و بندری و نصب چراغ های موج شکن بندر شیوء را از اقدامات اجرا شده این بندر درسال گذشته ذکرکرد.

وی، به رشد قابل توجه بندر جاسک درشرق هرمزگان نیز اشاره نمود و گفت: درسال گذشته بیش از 100 هزار تن کالا توسط لنج های باری و لندینگ کرافت از بندرجاسک به بنادر کشورهای همسایه صادرشد که این میزان صادرات درهمسنجی با سال ماقبل خود افزایش 98 درصدی را نشان می دهد.

عفیفی پور اضافه نمود: بیشترین محصولات منطقه شامل انواع میوه وتره بار، آب معدنی، سیمان، گچ و انواع مصالح ساختمانی می باشد که با توجه به زیرساخت های موجود از بندر جاسک صادر می گردد.

وی ابرازداشت: تقویت بنادر کوچک درشرق وغرب هرمزگان می تواند زمینه ساز تحولی چشمگیر درجهش فراوری، تسهیل در امر صادرات محصولات کشاورزی وغیرنفتی و همچنین تجارت دریایی با کشورهای منطقه خلیج فارس باشد.

مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان اظهارداشت: همچنین درسالی که هرمزگان و استان های همجوار از بارندگی بسیار مناسبی برخوردار بوده، با تقویت بنادر کوچک و مشارکت دستگاه های مرتبط می توان اقدام مهمی را در ایجاد اشتغال ، توسعه مالی و اجتماعی و به تبع آن بهبود معیشت و زندگی مردم منطقه انجام داد.

وی سرانجام با بیان اینکه توجه به بنادر کوچک در کنار ایجاد ظرفیت های توسعه ای در بنادر عظیم، یاری شایانی را در راستای جهش فراوری و سرعت بخشی در امر صادرات محصولات غیرنفتی دارد، گفت: مجموعه اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی و نیز دستگاه های متولی به عنوان یک چشم انداز به شکل ویژه و هدف گذاری درقالب طرح جامع بنادر کوچک ترسیم شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تحقق جهش فراوری درهرمزگان با تقویت بنادر کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تحقق جهش فراوری درهرمزگان با تقویت بنادر کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید