خبرنگاران حریرچی: افزایش شهرهای نارنجی از 18 به 36 شهر زنگ خطر بزرگی است

به گزارش وبلاگ پیوست، تهران - خبرنگاران - معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شهرهای نارنجی پرخطر کشور در 10 روز گذشته از 18 به 36 شهر افزایش پیدا نموده است و شهرهای زرد نیز از 130 به 178 شهر افزایش یافته و این برای ما زنگ خطر بزرگی است.

خبرنگاران حریرچی: افزایش شهرهای نارنجی از 18 به 36 شهر زنگ خطر بزرگی است

ایرج حریرچی پنجشنبه شب در برنامه تلویزیونی گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما اضافه نمود: آمارهای نشان می دهد که تعداد شهرهای نارنجی ما 35 درصد رشد داشته است و تعداد شهرهای آبی ما نیز در کشور 20 درصد کاهش پیدا نموده است.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهارداشت: تعداد شهرهای کم خطر آبی کشور300 شهر بود، اما هم اکنون به 234 شهر کاهش پیدا نموده است و این نشان می دهد که شهرهای آبی ما 20 درصد کاهش پیدا نموده است.

حریرچی با بیان اینکه هم اکنون رعایت پروتکل ها بهداشتی به حدود 81 درصد رسیده است، گفت: گرچه شیوع بیماری کرونا در شیب ملایمی قرار گرفته است اما این شرایط بسیار نگران نماینده است .

به گفته وی، در روزهای اخیر فرایند نزولی شیوع بیماری کرونا در کشور متوقف و به طرف صعود گام برداشته و در تهران با توجه به افزایش تعداد مراجعات سرپایی و بستری فرایند صعودی پیدا نموده و هم اکنون ویروس به طرف جوانان تمایل پیدا نموده است.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآورشد: شرایط تردد مردم نیز نشان می دهد که تردد مردم در سطح کشور نسبت به قبل از شیوع بیماری در کرونا فقط حدود 4 درصد کمتر شده است و این قابل قبول نیست.

حریرچی از فرایند صعودی ویروس کرونا در کیش، قشم و هرمز خبرداد و گفت: این 3 جزیره در شرایط نارنجی قراردارد و سفر مردم در روزهای اخیر به این 3 جزیره بسیار افزایش یافته است.

وی از ممنوعیت تردد در روزهای آخر هفته آینده اطلاع داد و گفت: طبق تصمیم ستاد کرونا تردد خودروهای غیربومی به 3 استان مازندران، گیلان و گلستان در روز سه شنبه آینده به این استانها ممنوع است و سفر به شهرهای زرد قشم ، کیش ، بندرعباس، اصفهان، شیراز و مشهد نیز ممنوع خواهد بود.

معاون کل وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: از اواخر آبان ماه امسال فرایند نزولی ویروس کرونا در کشور شروع شد، اما هم اکنون فرایند آن بر روی یک خط ثابت مانده است و این شرایط ما را بسیار نگران نموده است که ممکن است در آینده فرایند آن صعودی گردد، زیرا 4 هزار ویروس کرونا شناسایی شده است و ممکن است شاهد جهش این ویروس ها باشیم.

** تا به امروز 1.5 درصد مردم جهان واکسن زده اند

حریرچی با اشاره به شرایط فراوری واکسن در جهان اضافه نمود: با وجود فراوری واکسن در بسیاری از کشور های جهان هنوز هم نمی دانیم که تاثیر این واکسن ها 6 ماه و یا یک سال است.

معاون کل وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آمار1.5 درصدی دریافت نمایندگان واکسن کرونا در جهان اشاره نمود و اظهارکرد:هرچند که در جهان میزان شیوع بیماری کرونا 30 درصد کاهش داشته است، ولی هنوز 2 ماه سرد در کشور داریم و در 2 ماه آینده خریدهای شب عید و مسافرت ها و پس از آن ماه رجب و شعبان شرایط را برای ما سختر می نماید.

حریرچی اضافه نمود: امروز در جهان شاهد انحطاط اخلاقی بعضی از کشورهای ثروتمند در زمینه خرید واکسن کرونا هستیم و حتی اتحادیه اروپا صادرات واکسن کرونا از این قاره ممنوع نموده است.

معاون کل وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حالی که کشورهای ثروتمند تا یک ماه آینده واکسیناسیون خود را کامل می نمایند کشورهای متوسط تا 2021 و کشورهای فقیر در سال 2022 می توانند واکسیناسیون خود را انجام دهند.

حریرچی تاکید نمود: بعضی از کشورهای از جمله کانادا، امریکا، آلمان و استرالیا به ازای هر نفر جمعیت، 4 تا 11 واکسن خریده اند تا ازاین واکسن ها استفاده نمایند، در غیر این صورت اگر استفاده نکردند آن را با قیمت بالاتری در بازارهای جهانی بفروشند و این نشان از شکست اخلاقی در جهان است.

** تا چند هفته دیگر 2 میلیون واکسن کرونا روسی وارد کشور می گردد

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: قرار است با ورود 2 میلیون دور واکسن کرونا از روسیه این واکسن ها به یک میلیون نفر که قبلا اولیت بندی شده اند تزریق گردد.

سید حیدر محمدی با بیان اینکه اولین محموله واکسن روسی امروز وارد کشور شد، اضافه نمود: قرار است تا چند هفته دیگر همه محموله 2 میلیون واکسن روسی وارد کشور گردد و این واکسن ها در دمای کمتر از 20 درچه تست می گردد.

وی با بیان اینکه 1.5 ماه پیش مستندات پیش بالینی و بالینی این واکسن روسی به کشور مان ارسال شد وئ همه فرآیندهای آن به صورت کامل آنالیز شده است، گفت: در فاز سوم بالینی این واکسن به 12 هزار و 800 روئسی تزریق شده است و بسیار موفقیت آمیز بوده است.

رئیس انستیتو پاستور ایران در برنامه تلویزیونی گفت: کوبا یکی از ایمن ترین واکسن های کرونا را در جهان فراوری نموده و هر دو کشور ایران و کوبا وارد فاز بالینی این واکسن شده اند و چند هفته آینده قبل از سال جدید کارآزمایی این واکسن در کشور انجام خواهد شد.

علیرضا بیگلری اضافه نمود: واکسنی که ایران با مشارکت کوبایی ها در کشور فراوری خواهد نمود یکی از پیشرفته ترین واکسن ها است و مردم عزیز کشورمان بهار سال آینده خبرهای خوبی در زمینه فراوری واکسن کرونا خواهند داشت، زیرا دانشمندان ایرانی در این عرصه همانند مرزبانان در کوشش هستند و ملت ایران باید مشوق این دانشمندان ایرانی باشند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران حریرچی: افزایش شهرهای نارنجی از 18 به 36 شهر زنگ خطر بزرگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حریرچی: افزایش شهرهای نارنجی از 18 به 36 شهر زنگ خطر بزرگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید