خبرنگاران 21 میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان اردبیل انجام شد

به گزارش وبلاگ پیوست، اردبیل - خبرنگاران - معاون هماهنگی امور مالی استانداری اردبیل گفت: میزان جوجه ریزی در مرغداری های گوشتی این استان در آذرماه بیش از 21 میلیون قطعه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

خبرنگاران 21 میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان اردبیل انجام شد

به گزارش وبلاگ پیوست، ارژنگ عزیزی روز سه شنبه افزود: میزان فراوری گوشت مرغ در استان مازاد بر مصرف بوده و بخش قابل توجهی از آن به سایر استان ها منتقل می گردد.

وی گفت: چنانچه میزان جوجه ریزی در سایر استان های فراوری نماینده نیز به مانند استان اردبیل باشد در ماه های آینده و ایام منتهی به عید نوروز مسئله ای به لحاظ عرضه مرغ و قیمت آن وجود نخواهد داشت.

معاون بهبود فراوریات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل هم شنبه گفته بود: نرخ فروش گوشت مرغ پس از یک دوره اوج به تعادل رسیده و همین شرایط با اندکی نوسان قیمت در ماه های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

نوبخت اژدری با اشاره به تخصیص غذای طیور و تامین نهاده های مورد احتیاج مرغداران و برطرف دغدغه فراورینمایندگان افزود: هم اکنون هر کیلوگرم مرغ زنده و گوشت مرغ با نرخ نزدیک به قیمت مصوب دولتی به فروش می رسد و کمبودی در زمینه تامین احتیاج بازار وجود ندارد.

وی قیمت مصوب گوشت مرغ را 204 هزار ریال اعلام و بیان نمود: هم اینک هر کیلوگرم گوشت مرغ به صورت مرغ زنده درب مرغداری به قیمت مصوب 148 هزار ریال، عمده فروشی 200 هزار ریال و خرده فروشی به قیمت 210 هزار ریال به خریداران عرضه می گردد.

معاون بهبود فراوریات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به افزایش جوجه ریزی در این استان در آذرماه به بیش از 2 میلیون قطعه اظهارکرد: این میزان جوجه ریزی علاوه بر تامین احتیاج استان، بخشی از احتیاج بازار در استان های آذربایجان شرقی، البرز و تهران را نیز تامین می نماید.

وی از تامین همه احتیاج مرغداری های استان در زمینه غذای مورد احتیاج طیور خبرداد و گفت: بیش از 95 درصد مرغداری های استان توانسته اند نسبت به خرید احتیاج غذای طیور خود از جمله خرید کنجاله سویا و ذرت اقدام نمایند و همین امر سبب برطرف نگرانی در بازار فراوری این محصول شده است.

اژدری افزود: با ادامه تامین و تخصیص غذای طیور، مسئله ای در فراوری رخ نخواهد داد و همین امر سبب تثبیت بیشتر بازار این محصول پرمصرف در هفته های پیش رو خواهد شد.

وی با پیش بینی افزایش قیمت گوشت مرغ در ایام تعطیلات نوروز به علت افزایش میزان مصرف افزود: با ادامه شرایط فعلی، مسئله ای در زمینه تامین گوشت مرغ و یا افزایش ناگهانی قیمت گوشت مرغ رخ نخواهد داد و قیمت ها متناسب با نرخ مصوب خواهد بود.

به گزارش وبلاگ پیوست، سه هفته پیش در پی وقفه و تاخیر 10 روزه در جوجه ریزی و فراوری جوجه یکروزه و نیز افزایش قیمت غذای طیور در اوایل پاییز، قیمت گوشت مرغ در بازار کشور بویژه در استان اردبیل تا سقف هر کیلوگرم 370 هزار ریال افزایش یافت.

احتیاج غذایی صنعت طیور استان اردبیل در هر ماه حدود هفت هزار تن کنجاله سویا و ذرت و احتیاج سالانه آنها نیز 84 هزار تن اعلام شده است که توسط 503 مرغداری مجوزدار استان مصرف می گردد.

به طور میانگین در هر ماه در سالن های پرورش طیور استان اردبیل اعم از مرغ گوشتی، مادر گوشتی و سایر ماکیان، چهار میلیون قطعه فراوری می گردد.

همچنین ماهانه 8.2 میلیون قطعه جوجه یک روزه در استان اردبیل فراوری شده و 2.5 میلیون قطعه از این تعداد در مرغداری های استان جوجه ریزی شده و 5.7 میلیون قطعه مازاد بر احتیاج استان نیز برای جوجه ریزی به مرغداری های مناطق دیگر کشور ارسال می گردد.

پیش بینی می گردد سال جاری بیش از 50 هزار تن گوشت مرغ در استان اردبیل فراوری گردد که حدود 34 هزار و 500 تن آن در داخل استان مصرف شده و مابقی به صورت مرغ زنده و یا کشتار شده در بازار استان های تهران، البرز، آذربایجان شرقی و زنجان عرضه می گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 21 میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان اردبیل انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 21 میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان اردبیل انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید