خطر در کمین اقتصادهای عظیم دنیا

به گزارش وبلاگ پیوست، موسسه رتبه بندی مودی رتبه اعتباری انگلیس و هند را کاهش داد.

خطر در کمین اقتصادهای عظیم دنیا

به گزارش وبلاگ پیوست به نقل از شین هوا، موسسه رتبه بندی مودی در گزارشاتی جداگانه به آنالیز چشم انداز اقتصادهای پنجم و ششم دنیا پرداخت. این موسسه در تغییری محسوس، پیش بینی خود از رشد مالی هند در امسال را از 5.3 درصد به 2.5 درصد کاهش داد.

دولت هند قرنطینه سراسری در هند را برای 21 روز دیگر تمدید نموده و پلیس نیز برخورد با خاطیان قرنطینه را تشدید نموده است. موسسه مودی در گزارش خود اعلام نموده است رشد اقتصاد هند احتمالا امسال 2.5 درصد و سال آینده 5.3 درصد خواهد بود.

دولت هند پیشتر دستیابی به رشد پنج درصدی را برای امسال هدف گذاری نموده است. اقتصاد هند سال گذشته 6.1 درصد رشد نموده بود. نیرمالا سیتارمان، وزیر دارایی هند در همین رابطه گفته است که دولت برای حمایت از اقشار کم درآمد و آسیب پذیر، 22.6 میلیارد دلار هزینه خواهد نمود.

از سوی دیگر این موسسه در گزارشی دیگر با منفی ارزیابی کردن چشم انداز اقتصاد انگلیس، رتبه اعتباری این کشور را کاهش داده است. به گفته مودی، تضعیف نهادهای مالی انگلیس در نتیجه شیوع گسترده کرونا باعث به خطر افتادن رشد در امسال خواهد شد. در این گزارش هم چنین به انگلیس هشدار داده شده که تداوم بن بست فعلی بر سر روابط با اتحادیه اروپا به دنبال برگزیت، می تواند فشار مضاعفی را به اقتصاد انگلیس وارد سازد.

این موسسه پیش بینی نموده است نسبت بدهی دولت به کل فراوری ناخالص داخلی این کشور امسال به 94 درصد و در سال آینده به 98 درصد برسد. پیش از این دولت انگلیس با هدف حمایت از رشد مالی این کشور تصمیم گرفته بود میزان مخارج خود را به بالاترین سطح خود از دهه 1960 برساند.

انگلیس اکنون پس از ایتالیا، اسپانیا و فرانسه، چهارمین کانون اصلی درگیر با کرونا در اروپا محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "خطر در کمین اقتصادهای عظیم دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر در کمین اقتصادهای عظیم دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید