خوش بوی پرطرفدار

به گزارش وبلاگ پیوست، خیار گیاهی است یک ساله با ساقه ای خزنده و پوشیده از تارهای سفت و خشن با برگ های عظیم و پیچک دار. میوه آن دراز و سبز و مایل به سفید و کوچک و عظیم است.قسمت دارویی خیار برگ و میوه گیاه است.

خوش بوی پرطرفدار

خوش بوی پرطرفدار

خواص درمانی خیار

خیار گیاهی است یک ساله با ساقه ای خزنده و پوشیده از تارهای سفت و خشن با برگ های عظیم و پیچک دار. میوه آن دراز و سبز و مایل به سفید و کوچک و عظیم است.

قسمت دارویی خیار برگ و میوه گیاه است.

خواص درمانی و موارد مصرف

- هر روز عصر یک عدد خیار را از بوته بچینید که آفتاب روز به آن خورده باشد. سپس آن را بخورید. زکام تابستانی را درمان می نماید. هم چنین استخوان های افراد سالمند را محکم تر می سازد.

- هر روز صبح، ظهر و شب هر بار یک عدد خیار را بدون نمک بخورید. فشارخون را درمان می نماید.

- روزی پنج یا شش مرتبه هر بار یک خیار عظیم، زرد و رسیده را از وسط دو نیم کنید و مغز آن را بتراشید و با فشار آب آن را بگیرید و بخورید. التهاب و صفرا و تب های صفراوی و تب حصبه یا تیفوئید را درمان می نماید.

- آن را زیاد بخورید، یا آب آن را بگیرید و بنوشید. برای شستشوی کلیه مفید است، سنگ کلیه و مثانه را از بین می برد؛ درد مثانه را تسکین می دهد؛ عطش و حرارت خون را می نشاند؛ یبوست و یرقان را درمان می نماید. درد معده های گرم را تسکین می دهد.

- آن را هم زیاد بخورید و هم رنده شده آن را روی مثانه ضماد کنید مدر است و حبس البول یا بند آمدگی ادرار را درمان می نماید.

- هر روز گوشت و مغز آن را له نموده و ضماد کنید و یا آب آن را بگیرید و بر روی موضع ناراحت بمالید. ترک خوردگی های پوست و خارش و جوش هایی که هم خارش و هم سوزش دارد، درمان می نماید. و هم چنین برای درمان کچلی مؤثر است. برای ناراحتی های پوستی و سوختگی ناشی از آتش و سوختگی در اثر آب جوش بسیار مفید است.

خواص درمانی پوست خیار

- سه روز، هر روز مقداری از آن را بجوشانید و آبش را بنوشید، زردی یا یرقان را درمان می نماید.

- پوست خیارهای عظیم و کاملا رسیده را بکنید و بر صورت پهن کنید و پس از یک ساعت بردارید، بعد صورت را با کرم چرب نمایید. درهم رفتگی یا چین و چروک پوست صورت را رفع می سازد.

خواص درمانی تخم خیار

ده روز هر روز عصر یک مثقال از نیم کوب شده آن را دم کنید و آب آن را بدون شیرین کردن بنوشید. مدر و خنک کننده و مقوی است. بازکننده و پاک کننده عروق از مواد لزج می باشد؛ فشار خون را درمان می نماید؛ سنگ کلیه و سنگ مثانه را از بین می برد.

ارزش غذایی خیار (با پوست) در 100 گرم

انرژی :15 کیلوکالری

چربی: 0/11 گرم

پروتیین :0/65 گرم

کربوهیدرات :3/6 گرم

قند: 1/6 گرم

فیبر غذایی: 0/5 گرم

سدیم :2 میلی گرم

پتاسیم :147 میلی گرم

کلسیم :16 میلی گرم

مس :0/041 میلی گرم

منیزیم :13 میلی گرم

فولات :7 میکروگرم

ویتامین آ: 105 واحد

ویتامین ای: 0/03 میلی گرم

ویتامین کا: 16 میکروگرم

منبع:ماهنامه تغذیه و سلامتی شماره 84

منبع: راسخون

به "خوش بوی پرطرفدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوش بوی پرطرفدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید