سلامتی و پزشکی

چگونه بیمار قلبی را از خطر مرگ نجات بدهیم؟

به گزارش روزپلاس، سعید علیپور پارسا، با اشاره به ضرورت آشنایی عموم مردم با اقدامات اورژانسی برای فردی که دچار حمله قلبی شده است، گفت: کافی است علامت های اولیه سکته های قلبی را بشناسیم و به محض این که متوجه این حملات شدیم فقط با اورژانس شهری که در آن زندگی...

13 مهر 1402

8 راه چاره مؤثر برای کاهش میل به مصرف شیرینی جات

شاید شما هم از آن دست افرادی باشید که گاه و بی گاه به مصرف شیرینی جات تمایل دارید و بارها تصمیم به ترک این عادت گرفتید اما پیروز نشدید. خبر خوب برای شما این است که می توانید با مصرف غذاهای مغذی یا نوشیدن مداوم آب و چند راه چاره دیگر میل به شیرینی جات را کاهش...

27 شهریور 1402

آمار مراجعه مردان به کلینیک های زیبایی 10 برابر شد!

همشهری نوشت:آمار های غیررسمی نشان می دهد که گرایش مرد ها به انجام جراحی های زیبایی به خصوص جراحی بینی طی سال های اخیر 10 برابر شده است.

19 شهریور 1402

افسردگی در دانشجویان؛ دانشجوها چگونه باید با مسائل روانی مقابله نمایند؟

افسردگی در دانشجویان بسیار رایج است و عوامل گوناگونی از جمله خواب ناکافی، عادت های غذایی نامناسب و ورزش نکردن تأثیر بسیاری روی آن می گذارند. این افسردگی و اضطراب می توانند با استرس های ناشی از دانشگاه مانند مسائل مالی، نگرانی برای آینده، شرایط بد زندگی،...

17 شهریور 1402

هشدار توفان گردوخاک برای 3 استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از احتمال توفان شن در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و جنوب شرق خراسان رضوی در روز جاری (دوشنبه) و فردا اطلاع داد.

13 شهریور 1402

کشف سر های قطع شده و جواهر اندود 1000 ساله در مکزیک

بیش از 1000 سال قبل، چندین مرد مایایی در معبدی که مکزیک مدرن امروزی نامیده می شود، گردن زده شدند.

6 شهریور 1402

6 ورزش عالی برای افراد مبتلا به دیابت

اگر دیابت دارید، تعدادی راه حل برای تناسب اندام می تواند به شما در مبارزه با چربی، افزایش توده عضلانی، بهبود تعادل و کاهش استرس کمک کند و حتی ممکن است نیاز شما به انسولین تزریقی را کاهش دهد.

1 شهریور 1402

برترین زمان مصرف آبغوره ، مصرف چه اندازه آبغوره فشارخون را کاهش می دهد؟

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در مطالعات معین شده به طور کلی مصرف بین 50 تا 70 سی سی آبغوره در روز می تواند بین یک تا دو واحد فشارخون افراد را کاهش دهد.

25 مرداد 1402

تفال به حافظ امروز دوشنبه 23 مردادماه 1402؛ ای دل مباش یک دم خالی ز عشق و مستی

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

23 مرداد 1402

شنبه را هم دولت تعطیل می نماید؟ ، واکنش وزارت بهداشت درباره پیشنهاد تعطیلی

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که تعطیلی به علت گرمای هوا، احتیاج به تصویب در هیئت دولت دارد، گفت: در صورتی که وزارت بهداشت تشخیص بدهد که گرمای هوا برای سلامتی مردم مخاطره ایجاد می نماید، مجدداً پیشنهاد تعطیلی مطرح خواهد شد.

12 مرداد 1402

چرا خوردن میان وعده در نیمه شب برای نوجوانان ممنوع است؟

نوجوانان ساعت های زیادی را در فضای مجازی سپری می نمایند و دوست دارند به وسیله دستگاه ها و وسایل ارتباطی الکترونیکی با دوستان خود ارتباط برقرار نمایند که در نتیجه آن نور آبی ساطع شده از دستگاه باعث مهار ملاتونین (هورمون خواب) شده و گرلین یا هورمون گرسنگی...

10 مرداد 1402

راه اندازی سامانه مشاوره ژنتیک برای پیشگیری از تولد بچه ها معلول ، نحوه بهره مندی از خدمات سامانه

معاون پیشگیری از معلولیت های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از راه اندازی سامانه مشاوره ژنتیک به زودی اطلاع داد.

2 مرداد 1402

15 روش فوری از بین بردن شپشک و حشرات برنج ایرانی

برترین روش از بین بردن حشرات برنج چیست؟ اگر تا به حال از میزان زیادی برنج در خانه نگهداری نموده باشید، می دانید که بعد از مدتی احتمال زیاد شدن موجوداتی ریز و سیاه رنگ در برنج وجود دارد. اگر هر چه زودتر فکری برای از بین بردن این موجودات نکنید، خیلی زود زیاد...

30 تیر 1402

کشف گونه نو شکارچی غول پیکر و باستانی سگ خرسی در فرانسه، عکس

دیجیاتو نوشت: شکارچیان سگ خرسی که نوعی حیوان گوشتخوار بین خرس و سگ محسوب می شوند، در نوع و میزان های مختلفی مانند گربه و گورکن وجود داشته اند و بخش گسترده ای از جانوران دوره میوسن اروپا (23 تا 5.3 میلیون سال پیش) را تشکیل می دادند.

22 تیر 1402

درمان فوری ورم معده با یک ادویه خوش عطر

محققان آمریکایی دریافتند، یک ماده شیمیایی در پونه کوهی (اورگانو) موسوم به کارواکرول باعث از بین رفتن نوروویروس ها در بدن موش می شود.

19 تیر 1402

اولین حرف های مسی پس از قهرمانی آرژانتین در جام جهانی فاش شد

اولین کلمات لیونل مسی پس از قهرمانی آرژانتین در جام جهانی قطر به وسیله هم تیمی اش لئاندرو پاردس، در حالی که او را در آغوش گرفته بود، فاش شد.

15 تیر 1402

حقایقی درباره چربی ها: چربی های خوب، چربی های بد و آنهایی که در میانه قرار می گیرند

آیا همه چربی ها بد هستند؟ آیا رژیم غذایی کم چربی ما را سالمتر خواهد نمود؟ چطور می توانیم چربی های بهتری انتخاب کنیم.

12 تیر 1402

گرگ پیر و پرنده هزار رنگ در بندرعباس چاپ شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بندرعباس، گرگ پیر و پرنده هزار رنگ شخصیت های اول و دوم داستان شاعرانه کتاب هستند و به همین سبب نیز شاعر از مکالمه ای که بین آن دو اجرا شده سود برده و نام کتاب را برگزیده است.

8 تیر 1402

آخرالزمان هوش مصنوعی در راه است ، کارشناسان: انسان ها یک میلیارد شغل از دست خواهند داد!

کارشناسان هشدار داده اند که یک آخرالزمان شغلی هوش مصنوعی می تواند در افق پدیدار گردد، زیرا در آینده ای نه چندان دور تقریبا یک میلیارد شغل ممکن است با ماشین های هوش مصنوعی جایگزین گردد. به اعتقاد کارشناسان این ماشین ها یا روبات ها بهتر از انسان ها کار...

6 تیر 1402

این نشانه ها می گوید کودک شما به عینک احتیاج دارد

مسائل بینایی ناشناخته می تواند بر عملکرد کودک شما در کلاس درس و خارج از آن تأثیر بگذارد. بنابراین بسیار مهم است تا بتوانید علائمی را که نشان می دهد کودک شما ممکن است مشکل بینایی و احتمالاً به عینک احتیاج داشته باشد، تشخیص دهید.

31 خرداد 1402
تعداد: (425)