بهداشت دهان و دندان

کشف سر های قطع شده و جواهر اندود 1000 ساله در مکزیک

بیش از 1000 سال قبل، چندین مرد مایایی در معبدی که مکزیک مدرن امروزی نامیده می شود، گردن زده شدند.

6 شهریور 1402

کشف گونه نو شکارچی غول پیکر و باستانی سگ خرسی در فرانسه، عکس

دیجیاتو نوشت: شکارچیان سگ خرسی که نوعی حیوان گوشتخوار بین خرس و سگ محسوب می شوند، در نوع و میزان های مختلفی مانند گربه و گورکن وجود داشته اند و بخش گسترده ای از جانوران دوره میوسن اروپا (23 تا 5.3 میلیون سال پیش) را تشکیل می دادند.

22 تیر 1402

چطور شیر گیاهی انتخاب کنیم؟

شیرهای گیاهی در انواع گوناگون به عنوان جایگزین شیرهای لبنی با محتواهای تغذیه ای متفاوت در سال های اخیر به طور گسترده ای عرضه شده اند.

8 اسفند 1401

مراقبت از دندان ها و لثه ها برای حفظ سلامت مغز لازم است

در حالی که از قبل معین شده بود که سلامت ضعیف دندان می تواند خطر سکته مغزی و بیماری قلبی را افزایش دهد، یک مطالعه نو نشان می دهد بزرگسالانی که از نظر ژنتیکی مستعد پوسیدگی، دندان مصنوعی و از دست دادن دندان هستند نیز احتمالاً با علائم کاهش سلامت مغز روبرو...

17 بهمن 1401

خواص بی نظیر پیاز؛ از کلاژن سازی تا بهداشت دهان و دندان!

پیاز جزء مواد خوراکی بسیار مفیدی است که در درمان بیشتر بیماری ها دستی برآتش دارد! این ماده خوراکی سرشار از فواید طبی است و می تواند به عنوان عاملی برای پیشگیری ازابتلا به بیماری ها استفاده گردد.

17 بهمن 1401

توصیه های بهداشتی برای مراقبت از دندان ها

تبریزی با بیان اینکه به جامانده موادغذایی، کلیسم بزاق، باکتری های موجود در دهان جرم را می سازند، گفت: به جامانده های ریزدهان، کلسیم بزاق و باکتری ها روی دندان ها نشسته و پس از آن تشکیل پلاک می دهند که در صورت استفاده از مسواک و تمیز کردن دندان می توان...

16 دی 1401

موزه تاریخ پزشکی ثبت جهانی می گردد

بنابر گفته مهدی هداوند خانی، رئیس دفتر برنامه ریزی و نظارت اداره کل موزه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با توجه به غنای اشیای جمع آوری شده در موزه تاریخ پزشکی بوشهر، این مجموعه به عنوان هفتمین موزه تخصصی دانشگاهی در آسیا به ثبت جهانی...

16 دی 1401

اگر دهان تان مزه فلز می دهد، این علائم را جدی بگیرید!

شاید برایتان عجیب و باور نکردنی باشد، اما کاهش سطح عملکرد کلیه می تواند علائمش را با طعم فلز در دهان نشان دهد که در چنین حالتی اوره و دیگر نیتروژن ها ترکیباتی را داخل خون ایجاد می نمایند و باعث ایحاد وضعیتی به نام اورمیا می شوند.

7 دی 1401

آنورکسیا یا بی اشتهایی عصبی چیست و چطور شما را مبتلا می نماید؟

مثل اغلب جوانان، به تصویری که در آینه منعکس شده بود با سرزنش و گاهی تاسف نگاه می کرد. تازه به دانشگاه وارد شده بود و در کنار همه هیجان های جوانی، ترس از شکست و احساس ناکافی بودن را هم تجربه می کرد. دوست داشت خودی نشان دهد و از نظرش یک ظاهر آرمانی، کوتاه ترین...

6 دی 1401

اولین آشپزی انسان با آتش چه زمانی انجام شد؟

دانشمندان اولین شواهد از پختن غذا به وسیله انسان ها به وسیله استفاده کنترل شده از آتش را کشف نموده اند که قدمت آن به حدود 800 هزار سال پیش می رسد.

26 آذر 1401

طرز تهیه سوپ قارچ رستورانی

سوپ های رستورانی و مجلسی در مقایسه با سوپ هایی خانگی بافتی نرم تر دارند و بیشتر شبیه به پوره هستند. قبلا طرز تهیه سوپ قارچ معمولی را به شما آموزش دادیم که در آن دستورالعمل، قارچ کاملا زیر دندان حس می گردد؛ برخلاف این سوپ که حالت نرم و پوره شکلی دارد. با...

15 شهریور 1401

ترفندهای آشپزی که هر بانویی باید بداند

آشپزی تنها بلد بودن طریقه طبخ هر غذا نیست. سرآشپزان بزرگ جهان با استفاده از مواد غذایی مختلف و ترفندهای آشپزی طعم و عطر بی نظیری به غذا می بخشند که بد نیست شما هم با چند مورد آن آشنا شوید.

28 مرداد 1401

تکثیر گیاهان خانگی از سیر تا پیاز (قلمه گیری و تقسیم بوته)!

در این مطلب تکثیر گیاهان خانگی به روش قلمه گیری و تقسیم بوته در خانه را از سیر تا پیاز به شما آموزش می دهیم.

21 مرداد 1401

اپل واچ انسداد عروق قلبی یک دندانپزشک را تشخیص داد!

نیتش چوپرا، یک دندانپزشک هندی پس از احساس ناراحتی در قفسه سینه خود، با استفاده از ویژگی ECG در اپل واچ سری 6 خود و نشان دادن آن به پزشک، متوجه شد که دچار انسداد عروق قلبی شده است.

29 خرداد 1401

به این هشت دلیل حتما ماهی مصرف کنید

گرچه ماهی یکی از بهترین منابع پروتئین و سرشار از اسید های چرب امگا3 محسوب می شود، اما تمایل به مصرف آن نسبت به گوشت قرمز و ماکیان کمتر است.

23 دی 1400

آشنایی با فواید شگفت انگیز سیب

سیب دارای ویتامین و مواد مغذی زیادی است وخوردن یک سیب در روز شما را از رفتن نزد دکتر بی احتیاج می نماید، با خواص سیب برای سلامتی آشنا شوید.

22 آبان 1400

خواص فراوان سیب گلاب برای سلامتی

در این مقاله قصد داریم شما را با خواص سیب گلاب آشنا کنیم و اطلاعاتتان را در این زمینه بالا ببریم. با ما همراه باشید.

18 آبان 1400

2 دانشگاه ایرانی و ترکیه ای دوره مشترک دندانپزشکی مجازی برگزار می نمایند

دوره مشترک مجازی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشکده دندانپزشکی دانشگاه Yeditepe ترکیه شهریور 1400 برگزار می گردد.

16 شهریور 1400

مراقبت های غذایی پس از کشیدن دندان عقل

تهران (پانا) - در این مطلب به بیان نکاتی درباره باید و نبایدهای غذایی پس از کشیدن دندان عقل پرداخته شده است.

11 مرداد 1400

با میوه های عجیب و غریب جهان آشنا شوید

میوه های عجیب و غریبی در جهان وجود دارد که شاید تا به حال حتی اسم آن ها را هم نشنیده باشید.

4 دی 1399
تعداد: (24)