خواص فراوان سیب گلاب برای سلامتی

به گزارش وبلاگ پیوست، در این مقاله قصد داریم شما را با خواص سیب گلاب آشنا کنیم و اطلاعاتتان را در این زمینه بالا ببریم. با ما همراه باشید.

خواص فراوان سیب گلاب برای سلامتی

ترکیبات سیب گلاب

سیب گلاب دارای ترکیبات ارزشمندی از جمله آنتی اکسیدان آنتوسیانین، ویتامین A، ویتامین های گروه B از جمله تیامین، نیاسین، اسید فولیک، پتاسیم، فسفر، روی، آهن، کلسیم، نیاسین و پانتوتنیک اسید است. بعلاوه اگر سیب دارای پوست قرمز باشد، حاوی آنتی اکسیدان فلاونوئید نیز خواهد بود.

خواص سیب گلاب

1. بهبود عملکرد دستگاه گوارشسیب گلاب به سبب داشتن فیبر بالای خود می تواند به سلامتی دستگاه گوارش یاری کند. ترش کردن معده، درد معده، ریفلاکس معده و حالت تهوع با مصرف سیب گلاب درمان شده و برطرف می شوند. بعلاوه حرکات روده با مصرف سیب گلاب بهبود پیدا می نماید که در پی آن از بروز یبوست جلوگیری به عمل آمده و در صورت ابتلا به یبوست در درمان آن نقش خواهد داشت.

2. پیشگیری از سرطانبا توجه به اینکه یکی از مواد مغذی پر ارزش در سیب گلاب آنتی اکسیدان ها هستند، این ترکیبات با رادیکال های آزاد مقابله نموده و به خنثی کردن آن ها می پردازند. آنتی اکسیدان های موجود در سیب گلاب از بروز سرطان جلوگیری می نمایند. یکی از سرطان های قابل پیشگیری با مصرف سیب گلاب سرطان ریه است.

3. کاهش استرساگر قبل از خواب سیب گلاب مصرف کنید، باعث می گردد خوابی آرام داشته باشید و استرس و اضطراب در شما کاهش یابد

4. مفید برای کاهش وزنفیبر بالای موجود در سیب گلاب با پر کردن معده به مدت طولانی می تواند به کاهش اشتها بیانجامد که نتیجه آن ایجاد یک وزن ایده آل است.

5. بهبود سلامت دهان و دنداناسید موجود در سیب گلاب باعث شده تا جویدن آن استحکام لثه ها و دندان ها را در پی داشته باشد. بعلاوه مصرف سیب گلاب باعث از بین بردن میکروب های دهان و دندان شده و در برطرف بوی بد دهان نیز نقش بسزایی دارد.

6. درمان کم خونیسیب گلاب دارای مقادیری آهن است. آهن موجود در سیب گلاب می تواند کم خونی را به ویژه در بچه ها و نوزادان درمان کند.

7. کاهش کلسترول خونیکی دیگر از خواص سیب گلاب کاهش کلسترول بالای خون است که به واسطه فیبر بالای موجود در آن انجام می گردد. کاهش کلسترول خون می تواند از بروز بیماری های قلبی و عروقی در افراد پیشگیری کند. پلی فنول ها ترکیباتی هستند که خواص آنتی اکسیدانی دارند. این ترکیبات در سیب گلاب وجود دارند و می توانند باعث پیشگیری از بروز بیماری های قلبی شوند.

8. یاری به سلامت جنینمقادیر بالای فولات موجود در سیب گلاب می تواند از نقص لوله عصبی جنین طی دوران بارداری پیشگیری کند. بعلاوه گفته می گردد مصرف سیب گلاب در دوران بارداری جنین را از بیماری های ریوی و آسم محافظت می نماید.

9. جلوگیری از آلزایمرسیب گلاب با داشتن خواص آنتی اکسیدانی که دارد می تواند فراموشی و آلزایمر را از سلول های مغز دور کند.

10. بهبود سلامت پوستیکی از مواد موجود در سیب گلاب که به فراوانی نیز یافت می گردد ویتامین C است. ویتامین C می تواند به عنوان یک آبرسان قوی برای پوست عمل کند و خاصیت کشسانی پوست رابالا ببرد و به این طریق باعث جوان سازی پوست صورت گردد. بعلاوه مصرف سیب گلاب می تواند چین و چروک صورت را کاهش داده و پوستی صاف و مجذوب کننده را به شما هدیه دهد.

11. تقویت موآنتی اکسیدان هایی که در سیب گلاب وجود دارند گردش خون را در پوست سر بالا می برند و در نتیجه، مو ها تقویت شده و به خوبی و به سرعت رشد می نماید.

12. یاری به درمان پسوریازیس با توجه به تحقیقات اجرا شده، مصرف سیب گلاب به صورت روزانه التهاب و خارش را در بیمارانی که به بیماری پسوریازیس مبتلا شده اند درمان می نماید.

13. تقویت سیستم ایمنیویتامین C که با مصرف سیب گلاب به بدن می رسد می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و بدن را در مقابل خیلی از بیماری ها مقاوم سازد.

طبع و کاربرد سیب گلابسیب و گلاب دارای طبع گرم و تر است و گزینه ای مناسب برای افرادی به شمار می رود که طبعی سرد و خشک دارند. افرادی با طبع گرم بایستی در صورت مصرف بالا، آن را با ماده متعادل نماینده طبع همراه سازند. سیب گلاب اغلب به صورت خام مصرف می گردد و علاوه بر این، می توان از آن یک مربای خوشمزه تهیه کرد. بعلاوه می توان از سیب گلاب در تهیه کمپوت، خورش، حلوا و فالوده سیب گلاب نیز استفاده کرد.

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون

به "خواص فراوان سیب گلاب برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص فراوان سیب گلاب برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید