توصیه های بهداشتی برای مراقبت از دندان ها

به گزارش وبلاگ پیوست، تبریزی با بیان اینکه به جامانده موادغذایی، کلیسم بزاق، باکتری های موجود در دهان جرم را می سازند، گفت: به جامانده های ریزدهان، کلسیم بزاق و باکتری ها روی دندان ها نشسته و پس از آن تشکیل پلاک می دهند که در صورت استفاده از مسواک و تمیز کردن دندان می توان از ایجاد جرم جلوگیری کرد.

توصیه های بهداشتی برای مراقبت از دندان ها

وی با بیان اینکه اندازه جرم گرفتن دندان ها در افراد مختلف فرق دارد، ادامه داد: بهداشت دهان، باکتری های دهان و نحوه چیدمان دندان ها در اندازه جرم گرفتن دندان ها تاثیر دارد، اما بعضی افراد این شرایط را ندارند و ممکن است هر چند سال یک بار هم به جرم گیری احتیاج پیدا ننمایند.

تبریزی گفت: افرادی که به صورت ژنتیک، بیماری لثه ای دارد باید بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نمایند، اما بعضی اوقات افراد از جرم گرفتن دندان خود مطلع می شوند، اما در نهایت پزشک امکان تشخیص این موضوع و تحلیل لثه را متوجه خواهد شد.

این دندانپزشک اضافه کرد: بعضی مواقع نیز به علت استفاده نادرست از مسواک یک لایه ضخیم روی دندان فرد ایجاد می گردد که این لایه همان تشکیل پلاک است و در صورتی که به آن رسیدگی نگردد به جرم تبدیل خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که هنگام مصرف چای یا قهوه، ایجاد رنگ روی دندان ها جرم است، توضیح داد: یکی از عوامل ایجاد جرم مصرف کافئین و تئین، عامل دیگر استتعمال سیگار و استفاده از قلیان است، اما این موارد به عنوان تنها عوامل ایجاد جرم روی دندان نیست.

این دندانپزشک ادامه داد: نوشیدن چای رقیق در یاری به این مساله تاثیرگذار است، اما نباید بیشتر از سه فنجان چای در طول روز مصرف کرد.

تبریزی تغییر رنگ را الزاما برای جرم ندانست و گفت: دندان های کامپوزیت شده هم احتیاج به جرم گیری دارند، زیرا کامپوزیت یک تکنیک زیبایی است، اما باید جرم گیری گردد و هرچند وقت یک بار باید پولیش شوند.

وی درباره طریقه مصرف دهان شویه ها ادامه داد: همه دهان شویه ها باعث تغییر رنگ نمی شوند. دهان شویه کلرهگزیدین دارویی است به طور معمول برای 2 هفته توصیه به مصرف می گردد، اما دیگر دهان شویه ها روزانه است.

منبع: فرارو

به "توصیه های بهداشتی برای مراقبت از دندان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های بهداشتی برای مراقبت از دندان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید