طرز تهیه سوپ قارچ رستورانی

به گزارش وبلاگ پیوست، سوپ های رستورانی و مجلسی در مقایسه با سوپ هایی خانگی بافتی نرم تر دارند و بیشتر شبیه به پوره هستند. قبلا طرز تهیه سوپ قارچ معمولی را به شما آموزش دادیم که در آن دستورالعمل، قارچ کاملا زیر دندان حس می گردد؛ برخلاف این سوپ که حالت نرم و پوره شکلی دارد. با طرز تهیه سوپ قارچ رستورانی با ما همراه باشید.

طرز تهیه سوپ قارچ رستورانی

مواد لازم برای تهیه سوپ قارچ رستورانی

  • قارچ نیم کیلوگرم
  • آرد گندم یا سفید چهار قاشق غذاخوری
  • آب مرغ چهار پیمانه
  • پیاز خرد شده نصف پیمانه
  • کره یک چهارم پیمانه
  • خامه تتراپک کاله خرید آنلاین نصف پیمانه
  • نمک و فلفل به اندازه لازم

طرز تهیه سوپ قارچ رستورانی

مرحله اول

برای آغاز قارچ ها را خوب بشویید و آبکش کنید تا کاملا خشک شوند. کره را داخل تابه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا ذوب گردد. حالا قارچ ها را اضافه کنید و صبر کنید تا نرم شده و خوب بپزند. اندازهی نمک هم اضافه کنید. وقتی قارچ ها بپزند رنگشان تغییر نموده و اندازهی آب می اندازند. در این فاصله پیاز را بشویید و به صورت نگینی خرد کنید. پیاز را به قارچ اضافه کنید. آغاز به تفت دادن کنید تا پیاز کمی بپزد.

مرحله دوم

آرد را روی پیاز و قارچ پخته شده بپاشید و مواد را خوب هم بزنید. حالا آب مرغ یا آب گوشت را اضافه کنید و اجازه دهید تا آب به جوش آماده و کمی قوام پیدا کند. اگر آب مرغ یا گوشت در دسترس نداشتید می توانید از استاک مرغ یا گوشت همراه آب بهره ببرید. حرارت را خاموش کنید تا مواد داخل قابلمه کمی خنک شوند. سپس داخل مخلوط کن بریزید تا کاملا نرم و یکدست گردد. دوباره مواد را به قابلمه برگردانید و حرارت را ملایم کنید تا سوپ غلیظ شده و به غلظت دلخواهتان برسد.

در آخر حرارت را خاموش کنید و خامه را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. فقط دقت کنید که حین جوشیدن سوپ، خامه را اضافه نکنید چون در آن صورت خامه می برد. در صورت احتیاج اندازهی نمک و فلفل بزنید.

سوپ آماده سرو است. آن را کمی جعفری تزیین نموده و سرو کنید. نوش جان!

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه سوپ قارچ رستورانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سوپ قارچ رستورانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید