دیابت با سلول های بنیادی درمان می گردد

به گزارش وبلاگ پیوست، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس سلول های بنیادی انسان را به سلول های فراوری کننده انسولین تبدیل نموده و نشان دادند انجام این فرایند در موش ها می تواند سطح قند خون را کنترل کند.

دیابت با سلول های بنیادی درمان می گردد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ پیوست به نقل از شینهوا، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس سلول های بنیادی انسان را به سلول های فراوری نماینده انسولین تبدیل نموده و نشان دادند انجام این فرایند در موش ها می تواند سطح قند خون را کنترل و درنهایت یک قدم به درمان دیابت یاری کند.

این یافته ها بطور آنلاین در ژورنال Nature Biotechnology منتشر شد و به خوبی نشان داد که یک آزمایش نه ماهه می تواند به کنترل دیابت و درمان آن به میزان قابل توجهی یاری کند.

در حالی که دیابت عمدتا می تواند از طریق یک رژیم دقیق و کنترل شده و تزریق منظم انسولین کنترل گردد، محققان دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس با تبدیل سلول های بنیادی به سلول های بتا که قادر به فراوری هورمون انسولین هستند، یک قدم مهم برای درمان این بیماری برداشته اند.

جفری، محقق اصلی این پژوهش گفت: تا پیش از تحقیقات اخیر، سلول های بتایی که ما فراوری می کردیم، می توانست انسولین را در پاسخ به گلوکز ترشح کند، اما آنها یا مقدار زیادی انسولین ترشح می کردند یا هیچ انسولینی ترشح نمی کردند و همین منجر می شد تا ما نتایج دلخواه را کسب نکنیم؛ پژوهش جدید یاری کرد تا این نقص رفع گردد و ما دقیقا به آنچه که مورد احتیاج است دست یابیم.

قبل از استفاده از این استراتژی هنوز کارهای زیادی باید انجام گردد تا در افراد مبتلا به دیابت مورد استفاده قرار بگیرد؛ در مرحله بعد، محققان سلول ها را در دوره های طولانی تر و در مدل های بزرگتر حیوانات آزمایش می نمایند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "دیابت با سلول های بنیادی درمان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیابت با سلول های بنیادی درمان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید