رویداد اردبیل 2023 زمینه ساز توسعه گردشگری در منطقه خواهد شد

به گزارش وبلاگ پیوست، ایرنا/ براساس سخنان استاندار اردبیل، رویداد اردبیل 2023 زمینه ساز توسعه گردشگری در منطقه خواهد شد.

رویداد اردبیل 2023 زمینه ساز توسعه گردشگری در منطقه خواهد شد

سید حامد عاملی در آیین افتتاحیه رویداد اردبیل 2023 که با حضور دبیر کل و سفرای اکو و سفیران کشورهای چین، بلغارستان رومانی و صربستان در مجموعه فدک شروع شد، ضمن قدردانی از انتخاب اردبیل به عنوان مرکز گردشگری کشورهای اکو اظهار کرد: اردبیل از دیرباز در دایره تحولات اجتماعی و سیاسی و فرهنگی بوده و نقش مهمی در تعاملات اجتماعی، فرهنگی و مالی داشته است.

وی گفت: انگیزه مشترک ما سبب جمع شدن امروزمان شده و انشاءالله بتوانیم در سایه همکاری هایمان بخصوص در حوزه گردشگری اقدامات خوبی داشته باشیم.

استاندار اردبیل اضافه نمود: حکیم فردوسی بیش از 10 بار نام این شهر را در آثار خود بیان نموده و اردبیل با شکل گیری مکتب صفویه به عنوان قطب فرهنگ کشور تبدیل شده است.

عاملی بعلاوه گفت: اردبیل در طول تاریخ مرکز تحولات اجتماعی و فرهنگی بوده و اکنون هم به عنوان دروازه قفقاز نقش مهمی دارد.

وی با بیان اینکه تاریخ مشترک بین اعضای اکو ظرفیت بزرگی برای ملتهای منطقه است، اظهار کرد: اکو می تواند در مسیر توسعه کشورهای عضو قدم بردارد و با تاکید بر اشتراکات فرهنگی زمینه های لازم را فراهم کند.

عاملی گفت: اردبیل 1800 اثر تاریخی ثبت شده و 110 چشمه آب گرم و سرد و سایر پتانسیل های گردشگری از شمال استان تا جنوب استان یکی از قطبهای توریستی کشور محسوب می گردد.

استاندار اردبیل اضافه نمود: امروز شهر ما با کمال افتخار میزبان کشورهایی است که تاریخ مشترکی با همدیگر داریم و ظرفیت های بسیاری برای فراوری ثروت و نقش آفرینی جهانی دارد.

وی ادامه داد: سازمان همکاری مالی اکو هرچند یک سازمان مالی است، اما با فرهنگ و تمدن پیوند دارد و گردشگری می تواند دریچه نگاه تمدن ساز و هویت ساز باشد.

عاملی در ادامه از دبیر کل اکو و وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برای برگزاری این رویداد و سفرای اکو و سفیران کشورهای چین، صربستان و نمایندگان سیاسی رومانی و بلغارستان قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه سازمان اکو می تواند بیش از پیش با استفاده از ظرفیت هایش بویژه در حوزه گردشگری موثر واقع گردد، گفت: این رویداد باید به حرکتی برای بسترسازی توسعه گردشگری و زمینه ای برای خلق آینده ای بهتر برای ملتها تبدیل گردد.

استاندار اردبیل اضافه نمود: امروز کشور ما و دولت ما با نگاه به شرق با استفاده از سازمانهای منطقه ای بویژه سازمان اکو که بنیان مالی دارد، باید در منطقه نقش آفرینی اساسی داشته باشد.

عاملی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: نشست امروز شروعی برای استمرار گفتگوها و ارتباط ملتها و همکاری های منطقه ای گردد.

منبع: همگردی

به "رویداد اردبیل 2023 زمینه ساز توسعه گردشگری در منطقه خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد اردبیل 2023 زمینه ساز توسعه گردشگری در منطقه خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید