زمانی: خرید بازیکن بدون مربی دور ریختن پول است ، چرا وزارت ورزش به موضوع استقلال ورود نمی کند؟

به گزارش وبلاگ پیوست، عضو اسبق هیئت مدیره تیم فوتبال استقلال گفت: ما نباید برای فرار از حقیقت مسائل را گردن این و آن بیندازیم. من 5 دوره در هیات دوره باشگاه بودم چرا در دوران حضور ما در هیأت مدیره باشگاه چنین نامه هایی برای قوه قضاییه ننوشتیم.

زمانی: خرید بازیکن بدون مربی دور ریختن پول است ، چرا وزارت ورزش به موضوع استقلال ورود نمی کند؟

گروه ورزشی وبلاگ پیوست، پیرو اتفاقات اخیر در باشگاه استقلال برای بازگرداندن آندره آ استراماچونی و ارسال نامه ای برای قوه قضاییه، همچنین یارگیری این باشگاه در شرایطی که هنوز سرمربی تیم مشخص نشده، ظرف روزهای اخیر کارشناسان مختلف نظرات متفاوتی درباره مسائل این روزهای باشگاه استقلال داشتند.

حسن زمانی از اعضای اسبق هیأت مدیره باشگاه استقلال در گفت و گو با دانشجو، با انتقاد از تصمیمات گرفته شده در وزارت ورزش و همچنین موضوعاتی که به باشگاه استقلال مربوط می شود حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

* آقای زمانی! نظرتان در ارتباط با قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی چیست؟

- قطعا اشتباه است. لیگ حرفه ای یعنی همین که بتوان با تعامل و داد و ستد بازیکن و مربی علم روز را به ایران وارد کنیم. بستن ورودی خارجی ها به این دلیل است که قرارداد بازیکن 50 هزار دلاری را 400 هزار دلار می بندند و بعد هم مدیر یک سوم پول را داده و نداده خودش کنار می رود و مدیر بعدی باید تاوانش را پس بدهد و این چرخه موجب شده تا به جای علاج این درد به فکر بستن راه ورود خارجی ها افتادند.

* پس با این کار مخالفید؟

- ببینید وقتی ما ورود یک کالا یا یک نیروی کار را ممنوع می کنیم بلافاصله تولیدکنندگان داخلی قیمت های شان را افزایش می دهند و این موجب می شود کالای وطنی که همه ما توصیه به تهیه و استفاده از آنها داریم بدون ترمز افزایش قیمت داشته باشند. نمونه اش را در صنعت خودرو شاهد بوده ایم. الان هم اگر بازیکن خارجی نیاید چه اتفاقی می افتد؟ قیمت بازیکنان داخلی بالا می رود که رفته و بد هم بالا رفته.

* راهکار چیست؟

- گذاشتن ممیزی های منصف، فوتبال بلد و دلسوزی که به جای تیم به فکر جیبشان نباشند. اگر این ممیزی ها را بگذاریم قطعا فوتبالیست و مربی خوب خارجی با ارقام به مراتب کمتر از اینهایی که امروز می بینیم و می شنویم وارد ایران می شوند و از همه شان استفاده می کنیم.

* درباره نامه ای که از سوی باشگاه استقلال به قوه قضاییه ارسال شد حرفی ندارید؟

- واقعا کار زشت و اشتباه محض بود! این عدم اقتدار یک مدیر را می رساند و اینکه من در اجرای کارهایم ناتوانم که رفتم سراغ مدیرانی در قوه ای دیگر! به نظر من باشگاه استقلال جای چنین افرادی نیست که از پس چنین کارهایی برنمی آیند و دست به دامن این و آن می شوند.

* پس دلیل این اقدامات و هوچی گری ها چیست؟

- اولا ما نباید برای فرار از حقیقت مسائل را گردن این و آن بیندازیم. من 5 دوره در هیات دوره باشگاه بودم چرا در دوران حضور ما در هیأت مدیره باشگاه چنین نامه هایی برای قوه قضاییه ننوشتیم. اتفاقا الان مدیرعامل باید همه چیز را به سوی آرامش ببرد نه اینکه بلوا راه بیندازد و این و آن را تحریک کند. ایراد از خود وزارتخانه و افرادی است که آنجا مشغولند. اگر فرد اصلحی بود به این اقدام هیأت مدیره باشگاه انتقاد می کرد و از آنها توضیح می خواست که چرا به قوه قضاییه نامه زدید.

* نظرتان درباره یارگیری باشگاه چیست؟

- اولا بردن محل مذاکرات به هتل کار صددرصد اشتباهی است که باز هم وزارت ورزش سکوت کرده و باید به مدیران باشگاه ایراد بگیرد. دوم اینکه معلوم نیست این تیم را برای چه سرمربی می بندند. همه چیز این باشگاه عجیب است. مدیرعامل اول انتخاب می شود بعد اعضای هیات مدیره در حالی که برعکس است. اول تیم می بندند بعد مربی می آوردند در حالی که سرمربی باید براساس نیازهایش بازیکن بگیرد و این مدل یارگیری پول دور ریختن است. آدم دلش فقط برای هواداران میلیونی تیم می سوزد که باید این شرایط را تحمل کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "زمانی: خرید بازیکن بدون مربی دور ریختن پول است ، چرا وزارت ورزش به موضوع استقلال ورود نمی کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمانی: خرید بازیکن بدون مربی دور ریختن پول است ، چرا وزارت ورزش به موضوع استقلال ورود نمی کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید