فقدان اعتماد به پزشک سبب عدم تاثیر مراحل درمان بیماران می گردد

به گزارش وبلاگ پیوست، دکتر محمدجعفر امامی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز به سبب قدمت و سابقه خود در مقایسه با سایر مراکز علوم پزشکی فارغ التحصیلان بسیار خوب و حاذق تربیت می نماید و از سوی دیگر پزشکان استان فارس از لحاظ نئوری و عملی بسیار خبره اند و مهارت و اطلاعات روز جهان را برای خدمت به مردم دارا می باشند.

فقدان اعتماد به پزشک سبب عدم تاثیر مراحل درمان بیماران می گردد

وی در خصوص امکانات دانشگاهی استان فارس نیز توضیح داد: سعی شده در تمام مراکز علوم پزشکی بهترین و به روز ترین تجهیزات پزشکی جهان استفاده گردد تا بتوان در کنار اشنایی با این تجهیزات فارغ التحصیلان به روزی را در استان تربیت کنیم.

رییس مرکز تحقیقات بیماری های استخوان و مفاصل علوم پزشکی شیراز در خصوص سایر دانشکده های علوم پزشکی استان فارس اضافه نمود: دانشکده علوم پزشکی فسا و جهرم در مقایسه با دانشکده های لار و گراش از قدمت بیشتری برخوردار است و این امر باعث شده است در تربیت دانشجویات بسیار پیروز تر عمل کند.

امامی اظهار داشت: در گذشته دانشجویان دانشکده های جهرم و فسا بعضی از واحدهای درسی خود را در دانشگاه علوم پزشکی شیراز می گذراندند و عملا تفاوت زیادی بین فارغ التحصیلان علوم پزشکی شیراز و سایر دانشکده های استان نبود.

متخصص بیماریهای ارتوپدی - فلوشیپ جراحی شانه و آرتروپلاستی با اشاره به کیفیت آموزش دانشکده های استان فارس در مقایسه با دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: خوب هیچ وقت انتظار نمی رود دانشکده های نوپایی که در فارس وجود دارد در مقایسه با دانشگاه علوم پزشکی شیراز از سطح علمی یکسانی برخوردار باشد.

این پزشک لارستانی در خصوص پیشرفت پزشکی در شهر شیراز توضیح داد: بعد از انقلاب اسلامی پیشرفت در صنعت پزشکی شتاب بیشتری به خود گرفته است و پزشکان حاذقی در استان فارس حضور دارند و توانسته اند در صنعت پزشکی به یک قطب تبدیل شوند.

وی اعلام کرد: این قطبیت در بخش پزشکی تنها به ایران محدود نمی گردد بلکه در بین کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی خاورمیانه نیز به عنوان یک مرکز پزشکی بین المللی شناخته می گردد.

امامی با بیان کیفیت خدمات پزشکی اضافه نمود: شاید نتوانیم بگویم از لحاظ امکانات پزشکی و بیمارستانی در صدر قرار داریم اما می توانیم با اطمینان بگوییم از نظر تخصص و وجود افراد مختصص بسیار برتر و شاخص هستیم.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص طرح تحول نظام سلامت نیز گفت: دکتر هاشمی با شجاعت وعلم خود توانسته اند طرح تحول نظام سلامت را شروع نمایند و این طرح مرحله به مرحله در حال انجام است.

رییس مرکز تحقیقات بیماری های استخوان و مفاصل در مقایسه طرح تحول نظام سلامت با طرح پزشک خانواده عنوان نمود: طرح تحول نظام سلامت در مقایسه با طرح پزشک خانواده بسیار پیروز تر بوده و درصد رضایت بیماران و پزشکان از این طرح نشان دهنده پیروزیت این طرح است.

این پزشک متخصص لارستانی با بیان انتظارات جامعه پزشکی از هیئت دولت گفت: انتظاری که از رئیس جمهور داریم که مقام و شان پزشکی در جامعه خدشه دار نگردد و منزلت پزشک که در گذشته به عنوان حکیم شناخته می شد در جامعه حفظ گردد.

وی اضافه نمود: پزشکی در ردیف علم دین شناخته می گردد و علم پزشکی قداست خاصی برای پیامبر اسلام (ص) و امامان معصوم (ع) داشته است و با تمام این جو سازی ها علیه جامعه پزشکی هنوز احاد مختلف مردم احترام ویژه ای برای پزشکان قائلند.

متخصص بیماریهای ارتوپدی - فلوشیپ جراحی شانه و آرتروپلاستی عنوان نمود: در هر قشری افراد خوب و بو وجود دارند و در هر شغلی افراد متقلب و خیانتکار داریم و می توانم با جرئت بگویم این افراد در جامعه پزشکی انگشت شمار هستند.

امامی در خصوص توجه به صندلی پزشکی در بین مردم تاکید نمود: اگر پزشکی در جامعه خطا کند دسنگاه های بازرسی در وزارت بهداشت باید با فرد خاطی را مجازات نمایند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه نمود: اگر در جامعه بیمار به تجویز پزشک خود اعتماد نکند تاثیر درمان در بیمار بسیار کم می گردد و این موضوع برای سلامت جامعه بسیار مضر است.

این پزشک متخصص لارستانی در خصوص تعرفه پزشکان نیز گفت: تعرفه پزشکان در ایران با مقایسه با کشورهای همسایه بسیار پایین تر است ودر مقایسه با کشوری های اروپایی نیز بسیار نا چیز است.

وی در خصوص توریسم درمانی عنوان نمود: ایجاد شهرک سلامت و مراکز تخصصی و فوق تخصصی در شهر شیراز سبب رونق پزشکی و توریسم درمانی در کشور می گردد و از سوی دیگر برای بهبود شرایط گردشگری در کشور هم بسیار حائز اهمیت است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فقدان اعتماد به پزشک سبب عدم تاثیر مراحل درمان بیماران می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقدان اعتماد به پزشک سبب عدم تاثیر مراحل درمان بیماران می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید