محققان می گویند کشاورزی ارگانیک از کشاورزی سنتی سودآورتر است

به گزارش وبلاگ پیوست، محققان دریافتند که برخلاف تصور عموم، از آنجاییکه کشاورزان ارگانیک حدود 22 تا 35 درصد حق العمل بیشتری از محصول خود پرداخت می نمایند، نشان می دهد که سود بیشتری از محصولات خود دارند.

محققان می گویند کشاورزی ارگانیک از کشاورزی سنتی سودآورتر است

نتیجه این مطالعه که بر روی 55 محصول مختلف، در 14 کشور از 5 قاه دنیا اجرا شده، در نشریه مجموعه مقالات آموزشگاه علوم منتشر شده است.

دیوید کرودر و جان ریجانولد، دو محقق این مرکز، هزینه و عایدی در کشاورزی سنتی و ارگانیک را براساس دلار در هر هکتار زمین مقایسه کردند.

اگرچه کشاورزی ارگانیک معمولاً هزینه ی بیشتری صرف نیروی کار می نماید، عدم پرداخت پول برای استفاده از آفت کش ها و کود شیمیایی باعث می گردد که هزینه ها در دو نوع کشاورزی به یک مقدار باشد.

آن ها بعلاوه دریافتند که زمانی که زمین کشاورزی برای کشت محصولات ارگانیک 10 تا 18 درصد کمتر از زمین کشاورزی معمولی بوده است، کشاورزان ارگانیک با پرداخت 5 تا 7 درصد هزینه بیشتر سود مشابهی به دست آورند.

در واقع کشاورزان ارگانیک محصولات خود را معمولا 29 تا 32 درصد گران تر می فروشند و این سودآوری بیشتری را در پی دارد.

قابل ذکر است که کشاورزی ارگانیک دارای مزایای زیست محیطی از جمله، جلوگیری از فرسایش خاک و یا ورود کود های شیمیایی به آب های زیرزمینی است که سودهایی است که خیلی از مشتریان حامی محیط زیست حاضرند بهای آن را بپردازند.

کرودر و ریجانولد معتقدند که نتایج به دست آمده باید کشاورزان را به روی آوردن به سمت کشاورزی ارگانیک تشویق کند.

محققان می گویند که فقط استفاده 1 درصد از زمین های کشاورزی دنیای برای فراوری ارگانیک، باعث گشترش این صنعت می گردد. علاوه بر این با توجه به مزایای زیست محیطی کشاورزی ارگانیک می توان سهم بیشتری در سلامت محیط زیست در دنیا داشت.

منبع: فوت و فن

به "محققان می گویند کشاورزی ارگانیک از کشاورزی سنتی سودآورتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان می گویند کشاورزی ارگانیک از کشاورزی سنتی سودآورتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید