ایران در تولید ازن ژنراتور خودکفا شد

به گزارش وبلاگ پیوست، یک شرکت دانش بنیان توانست کشور را از واردات ازن ژنراتور بی نیاز کند و تولید این محصول را با قیمت کمتر از نمونه مشابه خارجی انجام دهد.

ایران در تولید ازن ژنراتور خودکفا شد

به گزارش گروه فناوری وبلاگ پیوست به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شادی عزیزی ها مدیرعامل شرکت دانش بنیان فنون اردا سبز گفت: این شرکت در حوزه تولید ازن ژنراتور فعالیت دارد. ازن یک اکسید کننده قوی است و توانایی از بین بردن ویروس ها، باکتری ها و قارچ ها را دارد و از ازن به عنوان یک ماده گندزدا و ضدعفونی کننده در صنعت تصفیه آب و فاضلاب و تصفیه هوا استفاده می شود. ازن را برای گندزدایی به صورت مستقیم در آب یا هوا تزریق می کنند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان فنون اردا سبز، در ادامه افزود: ازن با فرمول شیمیایی O3، یک اکسید کننده با قدرت گندزدایی بالاتر از کلر است که برای گندزدایی، حذف رنگ، تجزیه مواد آلی و ضدعفونی آب و فاضلاب استفاده می شود. از مزایای آن می توان به عدم استفاده از مواد شیمیایی اشاره کرد. به طور کلی گاز ازن به دلیل عدم تولید پسماند شیمیایی جزء مواد سازگار با محیط زیست است.

این فعال دانش بنیان ضمن ارائه توضیحات بیشتر در مورد محصولات شرکت اظهار داشت: ژنراتور های ازن، دستگاه هایی هستند که ازن تولید می کنند. مقدار زیادی ازن با تخلیه بی صدا به طور کارآمد تولید می شود. از این دستگاه در صنایع بسیار گوناگونی مانند پزشکی، داروسازی، صنایع غذایی و بسیاری دیگر از صنایع استفاده می شود.

شادی ها، ضمن برشماری موارد استفاده بیشتر دستگاه، افزود: ما پیروز شدیم یک نوع دستگاه ازون ژنراتور بر پایه روغن تولید کنیم که کارایی بسیار بالاتری دارد. از این دستگاه برای تصفیه فاضلاب و رفع بوی بد یا تصفیه هوا نیز استفاده می شود. البته نوع خانگی و کوچک آن نیز وجود دارد که برای تصفیه هوا از آلاینده ها و همچنین شستن میوه و سبزی به کار می رود.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان فنون اردا سبز، در پایان اظهار داشت: این دستگاه با نرخ 50 درصد کمتر از نمونه مشابه خارجی عرضه می شود و تا کنون به کشور های مختلفی مانند عراق، امارات و افغانستان صادر شده است. امیدوار هستیم در آینده نزدیک با استفاده از واحد تحقیق و توسعه شرکت، محصولات مختلف دیگری را نیز بومی سازی کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ایران در تولید ازن ژنراتور خودکفا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در تولید ازن ژنراتور خودکفا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید