نمایندگان مجلس در صیانت از عرصه و حریم ملی و جهانی به ما یاری نمایند

به گزارش وبلاگ پیوست، میراث آریا/ براساس سخنان مدیر پایگاه جهانی چغازنبیل و مدیر پایگاه ملی هفت تپه، نمایندگان مجلس در صیانت از عرصه و حریم ملی و جهانی به ما یاری نمایند.

نمایندگان مجلس در صیانت از عرصه و حریم ملی و جهانی به ما یاری نمایند

در پنجمین همایش سراسری افق تحول که با حضور علی دارابی، قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی و مدیران پایگاه های میراث ملی و جهانی در محل سالن آمفی تئاتر وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی برگزار گردید، در یکی از پنل های تخصصی این همایش اظهار کرد: عرصه و حریم میراث ملی و جهانی از اهمیت بالایی برخوردار است و سالهای زیادی درباره آنها برنامه ریزی و مطالعه صورت گرفته با این حال گاهی اوقات شاهد هستیم که برنامه ریزی هایی می گردد و طرح هایی ارائه می گردد که با اصول حفاظت عرصه و حریم ملی و جهانی مغایرت دارد.

او اضافه کرد: عرصه حریم ملی و جهانی عرصه ای است که بدون تعصب های قومیتی و سایر تعصب ها تدوین شده و یک موضوع تخصصی و ملی است، از نمایندگان مجلس بویژه رئیس فراکسیون توریستی و میراث فرهنگی مجلس که در این جلسه حضور دارد درخواست دارم تا به ما در صیانت از عرصه های ملی و جهانی یاری نمایند.

رشنویی ادامه داد: ما نیز در پی اشتغال مردمان بومی هستیم اما وظیفه مهم ما صیانت از آثار تاریخی و حرائم میراثی است از این رو از همه مسئولان خصوصا نمایندگان مجلس درخواست داریم که این عرصه ها را اراضی خالی نبینند که برای اجرای طرح های مختلف مساعد است.

او اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در پایگاه ها باید به آن توجه گردد معین تکلیف نیروهای قدیمی این پایگاه ها است که بعضی از آنها هنوز بعد از 20 سال سابقه فعالیت، کارت کارگری دارند.

رتبه ایران در حوزه میراث جهانی ثبت شده و توریستان ورودی توازن ندارد

مدیر پایگاه جهانی بیابان لوت با بیان اینکه ایران در حوزه میراث های ثبت جهانی و ملی در جهان دارای رتبه دهم و در حوزه توریستان ورودی رتبه چهل و ششم را دارد، بر ایجاد زیرساخت های لازم توریستی برای کم کردن این عدم توازن تاکید نمود.

مهران مقصودی با اشاره به اهمیت میراث ملی و جهانی در حوزه توریستی بیان نمود: ایران در حوزه میراث ملی و جهانی دارای رتبه دهم است، اما از نظر اندازه توریست ورودی دارای رتبه چهل و ششم است، با توجه به ظرفیت های موجود، شرایط خوبی در حوزه توریستی نداریم که باید در این راستا اقدامات مهمی صورت گیرد.

ایجاد توازن بین حفاظت و توسعه، طرح جامع توریستی و برنامه تفصیلی توریستی بطور گسترده، هماهنگی درون بخشی و نبود ایجاد زیرساخت های توریستی، اپلیکیشن معرفی اماکن، نیروی انسانی کارآمد، نظام آماربرداری، هماهنگی بین ذی نفعان و جوامع محلی بعلاوه بودجه جز چالش های مورد اشاره مدیر پایگاه جهانی بیابان لوت در این جلسه بود.

منبع: همگردی

به "نمایندگان مجلس در صیانت از عرصه و حریم ملی و جهانی به ما یاری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایندگان مجلس در صیانت از عرصه و حریم ملی و جهانی به ما یاری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید