واکنش آمریکا به آزمایش موشکی کره شمالی

به گزارش وبلاگ پیوست، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت که پرتاب موشک به وسیله کره شمالی نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و تهدیدی برای جامعه جهانی است.

واکنش آمریکا به آزمایش موشکی کره شمالی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پیوست به نقل از یونهاپ، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن درخواست از پیونگ یانگ برای انجام مصاحبهها، گفت که واشنگتن پرتاب موشک به وسیله کره شمالی را محکوم می نماید.

پرایس تنها چند ساعت پس از این آزمایش موشکی در بیانیه ای در همین رابطه گفت: آمریکا شلیک موشک به وسیله کره شمالی را محکوم می نماید. این پرتاب نقض قطعنامه های متعدد شورای امنیت سازمان ملل متحد است و تهدیدی برای همسایگان کره شمالی و جامعه بین المللی محسوب می گردد.

وی در ادامه این بیانیه افزود: ما همچنان به رویکرد دیپلماتیک در قبال کره شمالی متعهد هستیم و از آن ها می خواهیم که وارد مصاحبه شوند. تعهد ما در دفاع از کره جنوبی و ژاپن محکم و پایدار است.

پیشتر فرمانده ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در ساعات آغازین روز سه شنبه به وقت محلی در گزارشی اعلام نموده بود که کره شمالی دست کم یک فروند موشک ناشناس را به سمت آب های دریای ژاپن پرتاب نموده است.

ساعاتی پیش از آنکه رسانه ها به نقل از فرمانده ستاد مشترک ارتش کره جنوبی از پرتاب یک موشک ناشناس به وسیله کره شمالی به سوی آب های دریای ژاپن خبر دهند، کیم سونگ نماینده پیونگ یانگ در سازمان ملل گفت که به علت سیاست های خصمانه ای که کشورش را هدف گرفته، انجام آزمایش تسلیحاتی حق مسلم کره شمالی است.

پیونگ یانگ در سال های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش شماری از موشک های نو و کوتاه بُرد خود استفاده نموده است. این کشور بعلاوه به تازگی از یک مدل نو موشک رونمایی نموده که از سکوی یک قطار پرتاب می گردد. هدف از طراحی این موشک، تقویت قابلیت مقاومت در صورت مواجهه با حمله دشمن است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "واکنش آمریکا به آزمایش موشکی کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش آمریکا به آزمایش موشکی کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید