وزیر ارتباطات: سال جاری یک میلیون موبایل داخلی مالی زیر 100 دلار فراوری خواهد شد

به گزارش وبلاگ پیوست، وزیر ارتباطات با اشاره به تدوین برنامه برای فراوری موبایل بومی، وعده داد سال جاری یک میلیون موبایل بومی مالی زیر صد دلار فراوری گردد.

وزیر ارتباطات: سال جاری یک میلیون موبایل داخلی مالی زیر 100 دلار فراوری خواهد شد

به گزارش وزارت ارتباطات، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت به همکاری وزارت ارتباطات و صمت برای فراوری موبایل بومی اشاره نمود و گفت:

در این زمینه برنامه تدوین شده و سال جاری چند بازیگر نو به حوزه فراوری گوشی های همراه داخل وارد می شوند و فراوری گوشی همراه داخلی سال جاری جلوه دیگری پیدا خواهند کرد.

به گفته وی سال جاری بر اساس برنامه یک میلیون گوشی مالی زیر 100 دلار فراوری می گردد و آنها در این زمینه با وزارت صمت در حال همکاری هستند.

بنابر اعلام زارع پور و طبق مصوبه دولت، وزارت صمت مکلف شده تا روی تجهیزاتی که سیستم عامل دارند از سیستم عامل مورد تأیید وزارت ارتباطات استفاده گردد.

لازم به ذکر است فراوری گوشی بومی و بحث استفاده از سیستم عامل های مورد تأیید وزارت ارتباطات، مباحثی هستند که در آیین نامه حمایت از فراوری دانش بنیان حوزه ICT به وسیله هیئت وزیران مصوب شده اند.

لازم به یادآوری است اوایل خرداد ماه سال جاری نیز رئیس سازمان فناوری اطلاعات اظهار داشت فراوری یک میلیون گوشی هوشمند داخلی را در دستور کار قرار داده اند. به گفته خوانساری، سال جاری حداقل 500 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی برای این امر در نظر گرفته شده است.

فراوری گوشی هوشمند داخلی موضوعی است که از سوی شورای عالی فضای مجازی مطرح شده. این شورا طی مصوبه بهمن ماه 1398، بر دستیابی به 20 درصد از سهم بازار گوشی هوشمند با استفاده از محصولات بومی تأکید نموده است.

عملیاتی شدن این هدف نیز از وزارت ارتباطات دولت دوازدهم در دستور کار قرار گرفته. خردادماه 1400، معاون فناوری و نوآوری وقت وزارت ارتباطات از طرح 5 ساله این وزارتخانه برای فراوری بیش از 14 میلیون تلفن همراه اطلاع داد.

منبع: انتخاب

به "وزیر ارتباطات: سال جاری یک میلیون موبایل داخلی مالی زیر 100 دلار فراوری خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارتباطات: سال جاری یک میلیون موبایل داخلی مالی زیر 100 دلار فراوری خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید