ویزای استارتاپ کانادا

به گزارش وبلاگ پیوست، یکی از راه های مهاجرت به کانادا راه اندازی یک استارتاپ در این کشور است. شما برای این کار باید ویزای استارتاپ کانادا را داشته باشید. از آنجا که در جهت گرفتن این ویزا ممکن است برای شما سوالاتی پیش بیاید و یا ابهاماتی وجود داشته باشد، برای شما تعدادی از سوالات پرتکرار به همراه پاسخشان را آماده نموده ایم.

ویزای استارتاپ کانادا

سوالات متداول در خصوص ویزای استارتاپ کانادا

    1. چطور می توانیم برای برنامه ویزای استارت آپ (Start-up) مشخص صلاحیت شویم؟

برای اخذ صلاحیت ویزای استارت آپ، باید علاوه بر شرایط پذیرش در کانادا، چهار شرط دیگر هم داشته باشید:

  • داشتن بیزینس موردتأیید
  • داشتن نامه پشتیبانی (letter of support : نامه ای که ازطرف گروه سرمایه گذاری و یا صندوق معامله، به شما داده می گردد و نشان می دهد که از ایده کاری شما حمایت می نمایند.) از یک سازمان موردتأیید
  • داشتن ملزومات زبانی لازم
  • داشتن پول کافی برای سکونت در کانادا قبل از یافتن شغل.

برای اخذ صلاحیت ورود به کانادا، باید شرایط عمومی را داشته باشید اگر صلاحیت ورود نداشته باشید، درخواست شما رد می گردد.

    1. روند درخواست برای ویزای استارت آپ چگونه است؟

ابتدا باید ایده کسب وکار خود را به سازمان مربوط بدهید و آن ها را متقاعد کنید که کمپانی استارت آپ شما را حمایت نمایند. به محض پذیرش، بنگاه برای ما گواهی تعهد و برای شما نامه حمایت می فرستد.

روند ارسال ایده برای هر سازمان فرق دارد. باید با سازمان موردنظر تماس بگیرید و شرایط جلب رضایت آن ها را بپرسید.

اگر شرایط لازم را داشته باشید، می توانید درخواست کامل خود را با نامه حمایت ارسال کنید.

    1. چطور می توان از طرف سازمان های مرتبط حمایت شد؟

باید با آن ها تماس بگیرید و نحوه حمایت را بپرسید و سازمان را متقاعد کنید که ایده کاری شما ارزش حمایت آن ها را دارد. روند ارسال ایده در هر سازمان فرق دارد و هرکدام ملزومات خودشان را دارند. مثلاً ممکن است از شما بخواهند که مفاهیم ایده خود را به صورت حضوری شرح دهید و یا جزئیات دقیق طرح آن را ارسال کنید.

اگر با یکی از سازمان های مربوطه به توافق رسیدید، آن ها برایتان نامه حمایتی ارسال می نمایند. هنگام ارسال درخواست برای ما، باید این نامه را هم ارائه دهید. این نامه مدرکی است که نشان می دهد صندوق های سرمایه گذاری ریسک پذیر و یا گروه های سرمایه گذاری انجل (گروهی که از شرکت های نوپا حمایت می نماید) و مراکز رشد از ایده شما پشتیبانی می نمایند.

سازمان مربوطه یک گواهی تعهد هم برای ما ارسال می نماید. نامه حمایتی و گواهی تعهد برای ارزیابی درخواست شما استفاده می گردد.

    1. فرق بین صندوق های سرمایه گذاری ریسک پذیر (venture capital funds)، گروه سرمایه گذاری فرشته (angel investor) و مراکز رشد (business incubators) چیست؟

برای دریافت پشتیبانی از صندوق های سرمایه گذاری ریسک پذیر و گروه سرمایه گذاری انجل، باید سرمایه گذاری قابل توجهی در آن ها داشته باشید.

برای دریافت حمایت از مراکز رشد، باید در یکی از برنامه های این مراکز در کانادا پذیرفته شوید. پذیرش در این برنامه ها رقابتی و با محدودیت های خاصی است.

    1. چه کسی درخواست ویزای استارت آپ ما را آنالیز می نماید؟

ابتدا سازمان های پشتیبانی مربوطه دوام طرح پیشنهادی استارت آپ شما را آنالیز می نمایند. سپس مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) درخواست شما را آنالیز می نماید که پشتیبانی لازم را برای درخواست داشته باشید و مطمئن گردد که برای اقامت دائم در کانادا واجد شرایطید.

و درنهایت ممکن است درخواست شما تحت یک آنالیز مستقل قرار گیرد. این آنالیز برای آن است که از تقلب و کلاهبرداری جلوگیری گردد و بعلاوه از فعالیت های شما و سازمان های مشخص شده و مطابقت آن با استانداردهای صنعت برای این نوع پشتیبانی اطمینان حاصل گردد.

    1. آیا فرم درخواستی برای دریافت نامه حمایت از سازمان مربوطه وجود دارد؟

خیر، برای دریافت نامه حمایت باید سازمان را متقاعد کنید که ایده شما ارزش پشتیبانی دارد. برای این کار، با سازمانی که فکر می کنید به ایده شما علاقه مند است، تماس بگیرید تا بفهمید چطور ایده را برایشان ارسال کنید.

هر سازمان ملزومات خودش را دارد. مثلاً ممکن است از شما بخواهند که مفاهیم ایده خود را به صورت حضوری شرح دهید و یا جزئیات دقیق طرح آن را ارسال کنید.

    1. برای ویزای استارت آپ، به چه سطحی از زبان احتیاج داریم؟

برای درخواست ویزای استارت آپ، باید نشان دهید که به معیار زبان کانادایی (CLB) پنج رسیده اید.

    1. برای مهاجرت به کانادا به وسیله ویزای استارت آپ، به چه اندازه پول برای تأمین هزینه های زندگی احتیاج داریم؟

پولی که احتیاج دارید به تعداد اعضای خانواده همراهتان بستگی دارد. در برخی موارد، سازمان های پشتیبانی پول اضافه ای را هم برای پوشش هزینه های زندگی به شما می دهند. نمی توانید از سرمایه استارت آپ خود برای تأمین هزینه زندگی بهره ببرید.

بیشتر بدانید: در خصوص پول کانادا بیشتر بخوانید

    1. آیا یک تیم کارآفرین می توانند ازطریق ویزای استارت آپ، با هم به کانادا مهاجرت نمایند؟

بله، تا حداکثر پنج نفر می توانند به عنوان صاحبان یک بیزینس، درخواست ویزای استارت آپ بدهند. هنگام ارزیابی ایده شما، سازمان پشتیبان تصمیم می گیرد که کدام شخص مفید است و کدام یک خیر.

ایده شما بدون افراد حیاتی پذیرفته نمی گردد. درواقع بدون وجود آن ها، سازمان زیر بار پشتیبانی از شما نمی رود و اگر درخواست آن شخص حیاتی رد گردد، درخواست سایر اشخاص هم رد می گردد.

    1. منظور از شخص حیاتی (essential person) در ویزای استارت آپ چیست؟

فردی است که وجود او برای بیزینس واجب است و از جانب سازمان پشتیبان در نامه حمایت و گواهی تعهد، به عنوان حیاتی یاد می گردد.

اگر درخواست این شخص رد گردد، درخواست همراهان او هم رد می گردد.

    1. حداقل مبلغ سرمایه گذاری برای درخواست ویزای استارت آپ چقدر است؟

اگر از صندوق سرمایه گذاری ریسک پذیر باشد، باید حداقل 200هزار دلار سرمایه گذاری کنید.

و اگر از یک گروه کانادایی سرمایه گذاری انجل باشد، حداقل 75 هزار دلار.

احتیاج نیست که سرمایه گذاری شما از مراکز رشد باشد. بلکه باید در برنامه یکی از مراکز رشد کانادایی پذیرفته شوید.

    1. چرا مبالغ سرمایه گذاری در صندوق با گروه انجل فرق دارد؟

گروه انجل معمولاً سرمایه خود را روی استارت آپ می گذارد. اما صندوق های سرمایه گذاری مشارکت محدودی برای سرمایه گذاری در تعدادی از کمپانی ها دارند.

به علاوه، گروه سرمایه گذاری انجل در مقایسه با صندوق ها، در مراحل اولیه توسعه کمپانی در آن سرمایه گذاری می نماید.

مبالغ سرمایه گذاری باتوجه به نوع صنعت و ازطریق مشورت با انجمن های آن ها، مشخص می گردد.

    1. برای درخواست ویزای استارت آپ حتماً باید پول خود را سرمایه گذاری کنیم؟

خیر، احتیاج نیست که پول خود را سرمایه گذاری کنید. حداقل سرمایه گذاری می تواند ازطریق گروه انجل یا صندوق سرمایه گذاری تأمین گردد.

    1. اگر با ویزای استارت آپ به کانادا مهاجرت کنیم و بیزینس ما شکست بخورد، تکلیف چیست؟

اگر چنین چیزی رخ دهد، شرایط اقامت دائم شما تغییری نمی نماید. قبلاً خطر پیروز نشدن ایده کاری شما چه در بخش خصوصی و چه عمومی، پذیرفته شده است.

منبع: اتاق

به "ویزای استارتاپ کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای استارتاپ کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید