گلکسی زد فولد 5 شاید از یک قابلیت مهم بی بهره باشد

به گزارش وبلاگ پیوست، طبق اطلاعات منتشر شده پیرامون گلکسی زد فولد 5 به نظر می رسد خبری از درگاه قلم S-Pen در این گوشی نخواهد بود تا بدین ترتیب یکی از مجذوب کننده ترین شایعات پیرامون این گوشی در حد همان شایعه بماند.

گلکسی زد فولد 5 شاید از یک قابلیت مهم بی بهره باشد

پشتیبانی از قلم S-Pen در حال حاضر در گوشی های تاشوی گلکسی زد فولد 3 و زد فولد 4 وجود دارد اما این پشتیبانی فقط در صورتی است که شما به صورت مجزا قلم S-Pen را خریداری نموده و یک قاب محافظ مخصوص جهت قرار دادن قلم درون آن هم تهیه کنید چون درون خود گوشی هیچ درگاهی برای این منظور وجود ندارد. پیش بینی می شد گلکسی زد فولد 5 از درگاهی برای قرار دادن قلم بهره خواهد برد که حالا یک گزارش نو احتمال چنین چیزی را به صورت کامل رد کرد.

سامسونگ ظاهرا تصمیم گرفته اضافه کردن درگاه قلم S-Pen به گوشی گلکسی زد فولد 5 ایده جذابی نخواهد بود. این خبر را وب سایت کره ای ET News منتشر نموده که منبع موثقی هم محسوب می گردد. البته ET News مدعی شده سامسونگ در حال کار روی این قابلیت بوده اما در نهایت از اضافه کردن درگاه یادشده به گوشی صرف نظر نموده است. این یعنی اگر گلکسی زد فولد 5 هم از این قابلیت بی بهره باشد، احتمال اینکه گلکسی زد فولد 6 به آن مجهز گردد زیاد است چرا که سامسونگ همچنان به فکر آن هست.

از دلایلی که باعث شده درگاه S-Pen را در گلکسی زد فولد 5 شاهد نباشیم این است که سامسونگ خواسته قلم S-Pen باریک تری را برای این گوشی در نظر بگیرد چون در غیر این صورت گوشی به مراتب ضخیم تر از حالت عادی می شد. اما استفاده از قلم باریک تر روی تجربه نوشتن تأثیر منفی می گذاشت. حالا سامسونگ روی طراحی کار می نماید که هم باریک است و هم تجربه نوشتن را مختل نمی نماید اما در زد فولد 5 بعید است چنین طراحی را ببینیم.

علاوه بر این ها، وجود درگاهی که بتواند یک S-Pen معمولی را درون خود جای دهد باعث می گردد سایر بخش های گوشی هم تحت تأثیر قرار بگیرد. مثلا سامسونگ مجبور گردد باتری کوچک تری را درون گوشی قرار دهد چون طبیعتا با خالی شدن یک بخش از گوشی، فضای داخل کمتر می گردد. با این حال فعلا به خاطر تغییر ساختار لولای زد فولد 5 و بعلاوه تغییر ساختار درونی آن، امکان تعبیه درگاه قلم S-Pen درون آن وجود ندارد و باید منتظر ماند و دید در نسل های بعدی چه پیش می آید.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S21 FE 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

20,599,000

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A73 5G SM-A736B/DS دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

19,200,000

تومان

محبوب ترین گوشی های سامسونگ در وبلاگ پیوست

مشاهده همه

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "گلکسی زد فولد 5 شاید از یک قابلیت مهم بی بهره باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی زد فولد 5 شاید از یک قابلیت مهم بی بهره باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید