شروع واکسیناسیون دانش آموزان متولد 82 تا 83

به گزارش وبلاگ پیوست، مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش از شروع نوبت اول واکسیناسیون دانش آموزان برای متولدین 82 تا 83 اطلاع داد.

شروع واکسیناسیون دانش آموزان متولد 82 تا 83

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ پیوست، محمد محسن بیگی درباره بازگشایی مدارس گفت: آموزش مدارس از روز شنبه سوم مهرماه در سطح کشور شروع می گردد، اما آموزش حضوری در مدارسی با جمعیت دانش آموزی کمتر از 15 نفر و مدارس روستایی و عشایری انجام می گردد.

وی اضافه کرد: در مراکز شهر ها و استان ها که مدارس عظیم و پرتراکم هستند تا انتها مهرماه، آموزش به صورت مجازی بوده و از انتها مهرماه و در نیمه اول آبان ماه به صورت نوبت بندی و برنامه ریزی شده، شاهد بازگشایی مدارس خواهیم بود.

محسن بیگی توضیح داد: جشن ها و برنامه هایی هم که در قالب شکوفه ها گفته می گردد به صورت نمادین و مجازی بوده و عملا حضور دانش آموزان را در مدارس نداریم، چون مدارس شهر ها اجازه برگزاری چنین برنامه هایی را ندارند.

وی با اشاره به این که از اول تا نیمه آبان، مدارس براساس جمعیت نوبت بندی انجام داده و کلاس های حضوری را دایر می نمایند، شرح داد: تا آن موقع شرایط بیماری هم فروکش خواهد نمود و واکسیناسیون هم نگرانی ها را کمتر نموده و براساس آمادگی و نوبت بندی آموزش حضوری هم انجام خواهد شد.

مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در مورد واکسیناسیون دانش آموزان توضیح داد: نوبت اول واکسیناسیون که به وسیله سامانه وزارت بهداشت اعلام شده و هم اکنون برای متولدین 82تا 83 در حال اجرا است و برای گروه های بعدی هم مجدداً اطلاع رسانی می گردد، یکی از پیشنهادات هم این است که اگر بتوان هماهنگی ها را انجام داد بخشی از این واکسیناسیون هم در مدارس انجام گردد.

محسن بیگی در پاسخ به این سوال که آیا تا واکسیناسیون دانش آموزان به طور کامل، انجام نشده مدارس بازگشایی حضوری ندارند؟ اظهار کرد: نمی توان این را گفت، چون ممکن است فرایند واکسیناسیون یک فرایند طولانی گردد و هنوز این موضوع قابل پیش بینی نیست، بنابراین ممکن است زمان بندی یک اندازه تأخیر داشته باشد، اما در راستای بازگشایی ها واکسیناسیون هم انجام خواهد شد.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی در انتها اضافه کرد: واکسیناسیون سنین 12تا 18سال اطمینان دهی زیادی به خانواده ها برای حضور دانش آموزان در مدارس می دهد، بنابراین از خانواده ها تقاضا داریم در این زمینه همکاری نمایند تا فرایند واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام گردد و بتوانیم هر چه زودتر وارد واکسیناسیون گروه های بعدی شویم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شروع واکسیناسیون دانش آموزان متولد 82 تا 83" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع واکسیناسیون دانش آموزان متولد 82 تا 83"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید