افت محبوبیت بوریس جانسون به دلیل حمایت از مشاور قانون گریز

به گزارش وبلاگ پیوست، جدیدترین آمارها در انگلیس از کاهش شدید طرفداران بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در بحبوحه درگیری با ماجرای مشاور قانون شکن او حکایت دارد.

افت محبوبیت بوریس جانسون به دلیل حمایت از مشاور قانون گریز

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پیوست، حمایت بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از یکی از مشاوران قانون گریزش باعث افت محبوبیت او و حزب حاکم محافظه کار این کشور شده است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در حالی با افت حمایتهای مردمی روبرو شده که این رویداد برای رهبری حزب حاکم محافظه کار در یک دهه گذشته شدیدترین کاهش محسوب می گردد. این در حالی است که قرار است بوریس جانسون به خاطر حمایت از دومنیک کامینگز مشاور ارشد قانون شکن خود مورد بازخواست قرار گیرد.

تیم بیل استاد علوم سیاسی در دانشگاه گویین مری در لندن در این زمینه گفت، مسئله کامینگز به نظر به سرعت بر افکار عمومی و بر میزان حمایت دولت در کل و به طور ویژه بوریس جانسون اثر گذاشته است.خطر این است که این امر موجب ایجاد و تقویت نگرانی طولانی مدت در رای دهندگان انگلیسی مبنی بر این میگردد که حزب محافظه کار بیشتر به دوستان ثروتمند خود تا عامه مردم اهمیت می دهد.

این در حالی است که موسسه یوگو در تازه ترین نظرسنجی که به سفارش روزنامه تایمز انجام داد اعلام نمود محبوبیت حزب حاکم محافظه کار برابر حزب کارگر این کشور در یک هفته گذشته با کاهش 9 درصدی به 44 درصد رسید. در این نظرسنجی محبوبیت حزب کارگر انگلیس با کسب 5 درصد در هفته گذشته به 38 درصد رسید.

دیوید کامرون نخست وزیر سابق انگلیس و هم حزبی جانسون نیز در ساز و کار انتخاباتی سراسری سال 2010 با چنین مسئله ای روبرو شد.

قرار بود کمیته های پارلمانی مجلس عوام انگلیس روز چهارشنبه از جانسون به دلیل تصمیمی که برای وادار کردن کامینگز به سفر به خانه پدری او در شمال شرق انگلیس گرفته بود، پرسش کند.

جنجال ها بر سر سفر غیرقانونی معاون بوریس جانسون استعفای یکی دیگر از مشاوران جانسون را به همراه داشت. داگلاس راس مشاور نخست وزیر انگلیس در امور اسکاتلند مدعی شده که دومنیک کامینگز مشاوربوریس جانسون بدون توجه به محدودیتهای وضع شده در زمینه کرونا به مسافرت رفته است.

مشاور مستعفی نخست وزیر انگلیس با انتقاد از سوء استفاده کامینگز از سمت دولتی و نادیده دریافت قوانین گفت، کامینگز تصمیمی اتخاذ کرد که شهروندان دیگر بر این باورند که برای آنها چنین اقدامی میسرنیست. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس

به "افت محبوبیت بوریس جانسون به دلیل حمایت از مشاور قانون گریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت محبوبیت بوریس جانسون به دلیل حمایت از مشاور قانون گریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید