برگزاری جشن نوروزگاه با حضور میهمانان قزاقستانی به دلیل کرونا منتفی شد

به گزارش وبلاگ پیوست، رئیس اتاق بجنورد گفت: گفت وگوها با کشور قزاقستان برای تحقق تبدیل تفاهم نامه ها به امضای قراردادها در حال پیگیری است و حتی در سال 1401 برای نهایی شدن این توافقات سفری دوباره به کشور قزاقستان خواهیم داشت.

برگزاری جشن نوروزگاه با حضور میهمانان قزاقستانی به دلیل کرونا منتفی شد

سعید پورآبادی در دیدار با سرکنسول قزاقستان در استان گلستان، به مرور و بررسی تفاهم نامه های منعقد شده میان اتاق بجنورد و کشور قزاقستان پرداخت و اضافه کرد: در این سفر در زمینه های واگذاری 10 هکتار زمین از طرف کشور قزاقستان به اتاق بجنورد به منظور آماده سازی فضا برای ایجاد بازار (نمایشگاه محصولات) و انجام تبادلات تجاری میان طرفین، واگذاری چهار دفتر از طرف کشور قزاقستان به خراسان شاقتصادی در زمینه های انجام مراودات تجاری، تبادلات دانشجویی و دانشگاهی، تبادلات تجربیات و دانش مدیریت شهری، موافقت با انجام کشت های فراسرزمینی از سوی سرمایه گذاران خراسان شاقتصادی در کشور قزاقستان، انجام سرمایه گذاری ها از سوی سرمایه گذاران خراسان شاقتصادی در زمینه هایی ازجمله صنعت تفاهم نامه هایی منعقد شد.

وی اظهار داشت: در این سفر توافق اولیه در زمینه خواهرخواندگی دو شهر بجنورد - آلماتی با یکدیگر همچنین تسهیل در صدور ویزا انجام شد.

رئیس اتاق بجنورد شرح داد: گفت وگوها میان اتاق بجنورد با کشور قزاقستان برای تحقق تبدیل تفاهم نامه ها به امضای قراردادها در حال پیگیری است و حتی در سال 1401 برای نهایی شدن این توافقات سفری دوباره به کشور قزاقستان خواهیم داشت.

پورآبادی اظهار داشت: برگزاری جشن نوروزگاه 1401 که مقرر شده بود در نوروز با حضور مهمانانی از کشور قزاقستان و شماری از کشورهای آسیای میانه برگزار شود به علت شیوع اوج گیری ویروس کرونا انجام نخواهد شد و برگزاری آن با موضوع دیگر به پس از نوروز موکول شده است.

وی اضافه کرد: در این راستا مقرر شد تا هیاتی از تجار قزاقستانی بعد از عید نوروز 1401 برای آشنایی با ظرفیت ها به خراسان شاقتصادی سفر کند.

در این نشست، سرکنسول قزاقستان در استان گلستان نیز از حضور و فعالیت تجاری قازرگانان خراسان شاقتصادی در کشور قزاقستان استقبال کرد.

ایربول احمداف گفت: امسال هیاتی از این استان به قزاقستان سفر کرد و بسیار خوشحالم که در این سفر بحث خواهرخواندگی بین شهر بجنورد و آلماتی مطرح شد که این موضوع در آینده پیگیری می شود.

وی اضافه کرد: از نام گذاری خیابان و میدانی به نام بجنورد در آلماتی و بالعکس در راستای خواهرخواندگی 2 شهر استقبال می کنیم.

سرکنسول جمهوری قزاقستان در استان گلستان گفت: مردم 2 کشور با ظرفیت های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی همدیگر آشنا هستند و این باعث توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی می شود.

وی ادامه داد: شهر آلماتی در گذشته مرکز کشور قزاقستان بوده و ازلحاظ جمعیت و پتانسیل های اقتصادی دارای ظرفیت های مناسبی برای سرمایه گذاری است و از سرمایه گذاران ایرانی استقبال می کنیم.

احمداف اظهار کرد: کشور قزاقستان از بزرگ ترین جمهوری های شوروی سابق در زمینه تولیدات کشاورزی و دام پروری مانند غلات و گوشت است، ضمن اینکه در تولید مصالح ساختمانی نیز این کشور زمینه های زیادی برای سرمایه گذاری دارد.

وی اضافه کرد: اولین سفر دیپلماتیک خود در کشور ایران را از شهر بجنورد آغاز کردم و در بازدید از بخش های مختلف این شهر با ظرفیت های متنوع آشنا شدم.

وی اظهار داشت: بخش کنسولی قزاقستان در شهرهای گرگان و تهران ویزا لازم را صادر می کند و سرمایه گذاران ایرانی با داشتن دعوت نامه به راحتی می توانند ویزای ورود به این کشور را دریافت کنند.

سرکنسول قزاقستان در استان گلستان اظهار داشت: برای عقد قراردادها در زمینه تفاهم نامه های امضا شده میان اتاق بجنورد با کشور قزاقستان پیگیری ها را انجام خواهیم داد تا ارتباطات میان دو کشور بیش ازپیش قوی تر و پیشرفته شود.

در پایان این نشست رئیس اتاق بجنورد به همراه سرکنسول قزاقستان از کارخانه بجنورد پلاستیک بجنورد و شرکت سبک سازان شرق بازدید کردند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "برگزاری جشن نوروزگاه با حضور میهمانان قزاقستانی به دلیل کرونا منتفی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشن نوروزگاه با حضور میهمانان قزاقستانی به دلیل کرونا منتفی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید