تزریق روزانه واکسن کرونا در تهران به 83 هزار دز رسید

به گزارش وبلاگ پیوست، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: روز گذشته در تهران آمار خوبی در تزریق واکسن کرونا داشتیم و از عدد 73 هزار دز در روز پنجشنبه به 83 هزار دز در روز آدینه رسیدیم.

تزریق روزانه واکسن کرونا در تهران به 83 هزار دز رسید

به گزارش وبلاگ پیوست، دکتر علیرضا زالی روز شنبه در حاشیه راه اندازی مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در دانشگاه علامه طباطبایی در جمع وبلاگ پیوست گفت: تعداد تزریق روزانه ای که ضروری است در واکسیناسیون جمعی تهران به آن برسیم، عدد 150 هزار دز است که می توان به این تعداد رسید.

وی ادامه داد: واکسن کرونا اعم از فراوری داخل یا وارداتی به اسم شرط اصلی رسیدن به این عدد باید در اختیار مراکز تجمیعی قرار گیرد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران به افزایش تعداد مراکز تجمیعی واکسن کرونا اشاره نمود و گفت: اضافه شدن مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا نوید افزایش تزریق واکسن در تهران را می دهد.

زالی داد: با توسعه مراکز تجمیعی که در دستور کار قرار گرفته است، می توان به آمارهای بهتری در این زمینه رسید.

یکصد و هشتمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون واقع در دانشگاه علامه طباطبایی امروز با حضور جمعی از مسوولان دانشگاهی راه اندازی شد.

زالی، اولویت معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی را توسعه زیرساخت ها و فضای فیزیکی لازم برای افزایش دسترسی و تسریع در فرایند واکسیناسیون دانست و گفت: پایگاه تجمیعی واکسیناسیون دانشگاه علامه طباطبایی، صد و هشتمین مرکز تجمیعی در استان تهران است که به مدار ارائه خدمات واکسیناسیون پیوسته است.

زالی راه اندازی پایگاه تجمیعی واکسیناسیون در سالن ورزشی دانشگاه علامه را نمایشی ارزنده از هم افزایی بین بخشی دانست و ضمن ابراز امیدواری از افزایش این قبیل همکاری ها، اسم کرد: طی یکی دو هفته اخیر بیشتر شاهد اقدامات بین بخشی در تهران بوده ایم و در تجربه کشورهای پیروز برای مهار بحران کرونا هم پیشتازی در به میدان آوردن سایر نهادها و دستگاه های غیرمرتبط به چشم می خورد.

امکان 2هزار واکسیناسیون روزانه در دانشگاه علامه

دکتر جلیل کوهپایه زاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران هم در این مراسم پایگاه تجمیعی واکسیناسیون دانشگاه علامه طباطبایی را چهلمین مرکز تجمیعی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد و گفت: این مرکز آمادگی کامل برای تزریق روزانه 2 هزار دوز واکسن کرونا را دارد.

وی با اشاره به لزوم ثبت رکورد تزریق روزانه 150 هزار دوز واکسن کرونا در استان تهران، اسم کرد: باید آمادگی کامل برای پوشش حداکثری واکسیناسیون صورت گیرد و بر همین اساس راه اندازی هر نوع مرکز تجمیعی واکسیناسیون و توسعه فضای فیزیکی توجیه منطقی دارد.

وی همکاری بین دانشگاهی را فرصتی برای دسترسی بهتر شهفرایندان به واکسن کرونا دانست و گفت: باید از تمام این فرصت ها برای مقابله با بحران کرونا و واکسیناسیون بهره گیری کنیم.

دکتر حسین سلیمی، رییس دانشگاه علامه طباطبایی هم با اشاره به تجهیز و راه اندازی پایگاه واکسیناسیون در سالن ورزشی دانشگاه، توضیح داد: با همکاری ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران این مرکز به منظور تسریع و جلوگیری از ازدحام در فرایند واکسیناسیون، وارد مدار ارائه خدمت به اساتید و اهالی این منطقه شده است. بعلاوه سعی بر این است با تکمیل واکسیناسیون، امکان حضور دانشجویان در دانشگاه هم از ابتدای ترم نو تحصیلی فراهم گردد.

مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا دانشگاه علامه طباطبایی به اسم صد و هشتمین مرکز تجمیعی در استان تهران امروز شانزدهم مرداد افتتاح شد.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین

به "تزریق روزانه واکسن کرونا در تهران به 83 هزار دز رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق روزانه واکسن کرونا در تهران به 83 هزار دز رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید