درگذشت بدرالزمان قریب ، خبرهایی از طرح های فصلی کتاب در راستای حمایت از اهالی نشر و کتاب

به گزارش وبلاگ پیوست، درگذشت بدرالزمان قریب، و اعلام نام موسسه فراگیر در کنار اخباری طرح های فصلی کتاب سال 99 از مهم ترین اخبار این هفته حوزه ادبیات و کتاب بودند.

درگذشت بدرالزمان قریب ، خبرهایی از طرح های فصلی کتاب در راستای حمایت از اهالی نشر و کتاب

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری وبلاگ پیوست، در این گزارش مروری بر مهم ترین اخبار هفته گذشته در حوزه ادبیات و کتاب داریم. درگذشت بدرالزمان قریب، و اعلام نام موسسه فراگیر در کنار اخباری طرح های فصلی کتاب سال 99 از مهم ترین اخبار این هفته از مردادماه سال 1399 حوزه ادبیات و کتاب بودند. با کلیک بر روی تیتر هر بخش می توانید مشروح خبر را بخوانید.

خانه کتاب و ادبیات ایران نام موسسه فراگیر معاونت امور فرهنگی

پس از گذشت ماه ها از شروع اقدامات جدی از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد در راستای ساماندهی موسسات تابعه معاونت فرهنگی و با عنایت به تشکیل موسسه فراگیر، اعضای هیئت امنای این موسسه روز شنبه 4مردادماه در جلسه غیرحضوری نام این موسسه را انتخاب کردند.

طبق اعلام روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد در این جلسه غیرحضوری پس از بحث و آنالیز و در نظر دریافت توضیح وظایف و ماموریت های موسسه جدید، نام خانه کتاب و ادبیات ایران برای این موسسه انتخاب شد.

شروع پرونده ادبیات کودک و نوجوان با عنوان کتاب کودک در بوته نقد

دنیای بچه ها و نوجوانان دنیای پر رمز و راز، رنگارنگ و پر از خیال هاست؛ دنیایی که با کتاب های مناسب می تواند در جهت درست رشد کند. نوشتن و خلق اثر برای بچه ها و نوجوانان به سختی کشف دنیای آن هاست؛ با این حال آثار بسیاری در حوزه کودک و نوجوان فراوری می گردد. خبرگزاری وبلاگ پیوست در پرونده کتاب کودک در بوته نقد در تبادل نظر با نویسندگان، شاعران و صاحب نظران این حوزه به آنالیز شرایط ادبیات کودک و نوجوان می پردازد.

به همین دلیل می توانید مصاحبه با ابراهیم حسن بیگی، نویسنده آثار کودک و نوجوان را (اینجا)، تبادل نظر با یوسف قوجق دیگر نویسنده این حوزه را (اینجا) و مصاحبه مفصل با فرهاد حسن زاده، نویسنده مطرح کودک و نوجوان (اینجا) بخوانید.

تمدید فراخوان ملی لشگر فرشتگان تا پایام مردادماه

روز یکشنبه پنجم مردادماه اعلام شد که مهلت ارسال اثر به فراخوان ملی لشگر فرشتگان تا سرانجام مردادماه تمدید شده است. این فراخوان برای ایجاد امکان ثبت و گردآوری خاطرات جالب و قابل توجه زنان در مواجهه با بیماری کرونا توسط انتشارات تلاوت آرامش و موسسه فرهنگی هنری خیبر با مشارکت مجمع ناشران انقلاب اسلامی منتشر شد.

درگذشت رحمت الله حسن پور شاعر مازندرانی

روز دوشنبه ششم مردادماه با خبر درگذشت رحمت الله حسن پور، از شاعران شناخته شده مازندرانی، در 65 سالگی بر اثر بیماری کرونا همراه بود.

زنده یاد حسن پور متولد زیرآب سوادکوه بود و در شعرهایش تنهای سوادکوهی تخلص می کرد. وی بازنشسته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه بود. مشاور مدیر کل اداره تبلیغات استان مازندران بخشی از کارنامه وی است.

درگذشت بدرالزمان قریب

روز سه شنبه هفتم مردادماه نیز با خبری از درگذشت اهالی ادبیات همراه بود. بدرالزمان قریب، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی و استاد دانشگاه در سن 91 سالگی دار فانی را وداع گفت.

غلامعلی حدادعادل؛ رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، محسن جوادی؛ معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اشرف بروجردی؛ رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و ایوب دهقانکار؛ مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران از جمله مسئولانی بودند که درگذشت این پژوهشگر برحسته را تسلیت گفتند.

تسویه حساب خانه کتاب و ادبیات با کتاب فروشی های بهارانه 99

روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران روز سه شنبه هفتم مردادماه گفت با کتاب فروشی های شهر تهران که در طرح بهارانه کتاب 99 حضور داشتند، تسویه حساب نموده است.

با سرانجام طرح فصلی بهارانه کتاب99، 304 هزار و 255 نسخه کتاب به مبلغ 117میلیارد و 488میلیون و 710هزار و 574ریال توسط 108 هزار و 258 نفر خریداری شد. این طرح با شعار بهار کتاب همزمان با بهار دل ها از 20 اردیبهشت همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) شروع و تا 30 اردیبهشت در سراسر کشور اجرا شد.

انتشار فراخوان ثبت نام در طرح تابستانه کتاب 99

روز هشتم مردادماه و پس از یک روز از اعلام خبر تسویه حساب با کتابفروشی های شهر تهران در طرح بهارانه کتاب فراخوان ثبت نام کتاب فروشی ها در طرح تابستانه کتاب 99 توسط موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر شد.

طرح تابستانه کتاب 99 در راستای تحقق بخشی از برنامه های معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از ناشران و کتاب فروشان کشور برگزار می گردد. طبق برنامه ریزی اجرا شده، این طرح از روز شنبه 18 مرداد مصادف با عید سعیدغدیرخم شروع می گردد و تا روز پنج شنبه 30 مرداد ادامه خواهد داشت.

4028/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "درگذشت بدرالزمان قریب ، خبرهایی از طرح های فصلی کتاب در راستای حمایت از اهالی نشر و کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگذشت بدرالزمان قریب ، خبرهایی از طرح های فصلی کتاب در راستای حمایت از اهالی نشر و کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید