کتاب

رییس انجمن کمیته اسپینینگ: رو به جلو حرکت می کنیم و در پی تربیت مربیان هستیم

نسترن سیف الله زاده گفت: خوشبختانه براساس منظره روشنی که ترسیم نموده ایم در پی این هستیم رو به جلو حرکت کنیم.

29 شهریور 1402

ایجاد فاز یک سایت موزه قلی درویش قم 60 میلیارد ریال اعتبار لازم دارد

ایرنا/ براساس خبرهای واصله، ایجاد فاز یک سایت موزه قلی درویش قم 60 میلیارد ریال اعتبار لازم دارد.

11 شهریور 1402

کشف سر های قطع شده و جواهر اندود 1000 ساله در مکزیک

بیش از 1000 سال قبل، چندین مرد مایایی در معبدی که مکزیک مدرن امروزی نامیده می شود، گردن زده شدند.

6 شهریور 1402

تأسیس و تجهیز 4 کتابخانه آموزشگاهی، روستایی و مدرسه ای در 3 شهرستان

مدیر عامل رشد و اندیشه سازندگی استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در بوشهر گفت: طرح دوست هنرمند با هدف توسعه فرهنگ کتابخوانی و تاسیس کتابخانه های کوچک در مدارس شهرها و روستاهای استان اجرا می گردد.

25 مرداد 1402

جی پی تی در چت جی پی تی چه معنایی دارد؟

یورونیوز نوشت: این روز ها بعید است کسی اینترنت گردی کند و این طرف و آن طرف چشمش به چت جی پی تی و زلزله ای که به راه انداخته نیفتد. این پدیده در نام خود اشاره ای مختصر به فناوری پیشرفته ای دارد که پیش از این برای عموم چندان شناخته شده نبود.

13 مرداد 1402

خبر هیجان انگیز برای طرفداران بازی تاج و تخت ، هوش مصنوعی کار مارتین را تمام کرد!

لیام سوین از هوش مصنوعی برای خاتمه دادن به مجموعه کتاب های ترانه یخ و آتش استفاده نموده است. سوین از ChatGPT برای طرح کلی دو کتاب استفاده کرد، سپس هوش مصنوعی را وادار کرد تا هر فصل را با استفاده از سبک نوشتاری مارتین به خاتمه برساند.

8 مرداد 1402

گرگ پیر و پرنده هزار رنگ در بندرعباس چاپ شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بندرعباس، گرگ پیر و پرنده هزار رنگ شخصیت های اول و دوم داستان شاعرانه کتاب هستند و به همین سبب نیز شاعر از مکالمه ای که بین آن دو اجرا شده سود برده و نام کتاب را برگزیده است.

8 تیر 1402

مقبره شاه نعمت الله ولی؛ شاهکار معماری قرن ششم در کرمان

مقبره شاه نعمت الله ولی که از صوفیان و فیلسوفان بنام بوده در ماهان است. این عمارت شاهکاری از هنر معماری شش قرن اخیر با تلفیقی از فضای معماری مقبول و باغ سازی بسیار فرح انگیز و صفائی عارفانه است.

6 تیر 1402

آخرالزمان هوش مصنوعی در راه است ، کارشناسان: انسان ها یک میلیارد شغل از دست خواهند داد!

کارشناسان هشدار داده اند که یک آخرالزمان شغلی هوش مصنوعی می تواند در افق پدیدار گردد، زیرا در آینده ای نه چندان دور تقریبا یک میلیارد شغل ممکن است با ماشین های هوش مصنوعی جایگزین گردد. به اعتقاد کارشناسان این ماشین ها یا روبات ها بهتر از انسان ها کار...

6 تیر 1402

این نشانه ها می گوید کودک شما به عینک احتیاج دارد

مسائل بینایی ناشناخته می تواند بر عملکرد کودک شما در کلاس درس و خارج از آن تأثیر بگذارد. بنابراین بسیار مهم است تا بتوانید علائمی را که نشان می دهد کودک شما ممکن است مشکل بینایی و احتمالاً به عینک احتیاج داشته باشد، تشخیص دهید.

31 خرداد 1402

مغازه جادویی در رادیو ایران

به گزارش خبرنگاران ، سعید مبشری، تهیه کننده تالار آیینه اعلام کرد: این کتاب سال 2016 منتشر شد و یکی از پرفروش ترین کتاب های دنیاست که تقریبا به 40 زبان ترجمه شده است. جیمز آردوتی در فقر در کالیفرنیا بزرگ شد و کودکی دشوارش الهام بخش وی بود تا حرفه پزشکی را...

31 خرداد 1402

مجموعه شعر نشانه ها روانه بازار نشر شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، مجموعه شعر نشانه ها سروده سروش محبوب یگانه متشکل از 47 شعر است که از جمله عناوین آنها می توان به ابر، شعر، مه، شطرنج، باران، تو، صبح آدینه، پاییز، سکوت، اشک، کلاغ، کاسپین، مرداب، نهنگ روگا، عاشورپور، قایقران، ملوان، قوی سپید،...

11 خرداد 1402

باقر پرهام مترجم و پژوهشگر فلسفه درگذشت

خبر در گذشت باقر پرهام را پسرش رامین پرهام امروز در توییتر خاطرنشان کرد.

9 خرداد 1402

درخت، می تواند حیوان خانگی باشد؟!

به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، پائول کژاک در کتاب درخت من، حیوان خانگی دوست داشتنی داستان ابیگِیل کوچولو را روایت می نماید که دلش می خواهد یک حیوان خانگی برای روز تولدش داشته باشد؛ اما درخت انتخابِ چندان مناسبی به عنوان حیوان خانگی به نظر نمی رسد.

6 خرداد 1402

طراحی های حسین علاء یکی از رجال تاریخی ایران

به گزارش خبرنگاران ، کتابطراحی های حسین علاء به اهتمام فریدون علاء از انتشارات فرهنگ معاصر در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شد.

2 خرداد 1402

نمایشگاه کتاب تمدید نمی گردد

به گزارش خبرنگاران ، در آستانه خاتمه سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که دومین سال پیاپی همزمان با نمایشگاه مجازی برگزار گردید، علی رمضانی، سخنگوی این رویداد اعلام نمود، نمایشگاه تمدید نخواهد شد.

31 اردیبهشت 1402

عرضه 13 عنوان کتاب تازه انتشارات کتابخانه ملی در نمایشگاه کتاب 1402

فاطمه صدر، معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، در تشریح حضور سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بیان نمود: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران...

20 اردیبهشت 1402

شطرنج با ماشین قیامت به چاپ بیست و چهارم رسید

به گزارش خبرنگاران ، رمان شطرنج با ماشین قیامت نوشته حبیب احمدزاده به وسیله انتشارات سوره مهر به چاپ بیست وچهارم رسید.

10 اردیبهشت 1402

کتاب درآمدی بر بازسازی دستگاه منطقی حاکم بر حکمت متعالیه منتشر شد

به گزارش خبرنگاران، کتاب درآمدی بر بازسازی دستگاه منطقی حاکم بر حکمت متعالیه اثر سید محمد اکبریان است که در پژوهشکده اسلام تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در 300 صفحه به چاپ رسید.

13 اسفند 1401

کشف کتیبه ای با اشعار سعدی بر تارک صخره های دشت مرودشت

مصلح بن عبدالله مشهور به سعدی شیرازی، شاعر قرن هفتم، از نام آورترین شاعران ایران زمین است که پس از تحصیل در نظامیه بغداد راهی سفرهای دور و درازی شد و تجارب بسیاری از این راه کسب نمود، چنانکه خود می گوید:

11 اسفند 1401
تعداد: (60)