حضور مجمع نمایندگان تهران در نشست آنالیز مسائل بخش کهریزک

به گزارش وبلاگ پیوست، سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران از حضور اعضای این مجمع در نشست شورای اداری بخش کهریزک برای آنالیز مسائل و مسائل این بخش اطلاع داد.

حضور مجمع نمایندگان تهران در نشست آنالیز مسائل بخش کهریزک

علی خضریان در گفت وگو با وبلاگ پیوست با اشاره به حضور اعضای مجمع نمایندگان تهران در نشست شورای اداری بخش کهریزک گفت: امروز به همراه جمعی از نمایندگان تهران در مجلس از باقرشهر و کهریزک بازدید کردیم و ابتدا جلسه شورای اداری این بخش در محل بخشداری کهریزک برگزار گشت و حل مسائل آب، اجرای پروژه های این منطقه که به اشتغالزایی منتهی می گردد، مسائل زیست محیطی اعم از شرایط پسماند زباله و سرازیر شدن شیرابه ها، ترافیک ناشی از تردد خودروها به مقصد بهشت زهرا(س)، نبود دادسرای عمومی و انقلاب و شرایط مراکز درمانی از جمله مسائلی بود که در این نشست به عنوان چالش های مهم باقرشهر و کهریزک مطرح شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: مسائل پیرامون مسائل صنعتی و کشاورزی که در این منطقه وجود داشته و احتیاج به حمایت دارد، همچنین مسائل اصلی شهر در حوزه راه و بعضی آسیب هایی که کهریزک و شهرستان ری از آن آسیب می بینند، همچون شرایط پسماند زباله انباشته در این منطقه و ترافیک هایی که در جهت بهشت زهرا در پایان هفته رقم می خورد و مردم این منطقه را با مسائل جدی روبرو می نماید، از سوی دیگر طرح های نیمه کاره ای که شهرداری برای اتمام آنها به تعهدات خود عمل ننموده است به ویژه درخصوص پل زیرگذر سه راهی باقرشهر و مسائل مرتبط با حوزه درمان ناشی از نبود بیمارستان و تخت های بستری اهم موضوعاتی بود که در این نشست مورد آنالیز نهاده شد.

وی یادآور شد: اعضای مجمع نمایندگان تهران در مجلس با موضوع موضوعات مطرح شده در این نشست بازدیدهایی را از بخش های مختلف باقرشهر و کهریزک انجام دادند که مرکز درمانی شهید هاشمی نژاد یکی از آنها بود که متاسفانه بعد از گذشت بیش از 20 سال به دلیل اختلافاتی که بین سازمان بهزیستی، اوقاف و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وجود دارد، برخلاف آنچه در وقف نامه درج شده، به صورت متروکه باقی مانده است، در حالی که این منطقه با کمبود مراکز درمانی روبرو است.

این نماینده مجلس تاکید نمود: مقرر شد جلسه ای برگزار گشته تا در این خصوص تصمیم گیری گردد، ضمن اینکه سازمان اوقاف در این زمینه آماده همکاری و خیرین و مسئولان بخشداری منطقه نیز برای تجهیز این مرکز که بعد از این برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مورد استفاده قرار گیرد، اعلام آمادگی کردند، بنابراین مجمع نمایندگان جهت مذاکره با مسئولان بهزیستی به این موضوع ورود می نماید و اضافه نمودن این بنا به مجموعه درمانی کهریزک را پیگیری خواهد نمود.

خضریان اظهار کرد: بازدید از یک واحد دامداری پیروز کهریزک از دیگر برنامه های امروز اعضای مجمع نمایندگان تهران در مجلس بود که در آن یک دستگاه گردان شیر فراوری شده که در ایران بی نظیر است و با استفاده از ظرفیت های داخلی طراحی و فراوری شده که این امکان را فراهم می نماید که به طور همزمان از 90 رأس گاو شیر دوشیده می گردد.

وی اضافه نمود: یکی از نکاتی که از این واحد دامداری برداشت شد این بود که بدون هیچگونه حمایت دولت یا بانک ها توانسته به این پیروزیت دست یابد، ضمن اینکه صاحب آن گلایه مند بود از اینکه نه تنها از وی حمایت نشده است، بلکه هیچ یک از فراورینمایندگان در داخل برای استفاده از این تکنولوژی در سایر نقاط کشور ورود پیدا ننموده اند که این نکته قابل تأملی است.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: اعضای مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس در ادامه از مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه بازدید کردند که در آن یک منطقه نیروگاهی برق وجود داشت که نشان دهنده امکان فراوری برق با ظرفیت زباله سوز پیشرفته در این منطقه بود، اما مسئله اصلی درخصوص این مجموعه عدم تفکیک زباله در مبدأ بود که مسائل عدیده ای را در مقصد ایجاد نموده است.

خضریان توضیح داد: شهرداری و مجمع نمایندگان تهران باید در پس گفتگو و هم اندیشی به یک راهکاری دست پیدا نمایند تا در پی آن ، بتوان بخش عمده ای از بوی نامطبوعی که در طی این عملیات در این منطقه ایجاد شده و مردم بومی را آزار می دهد، از بین ببرند، ضمن اینکه بتوانیم مسائل کارگران مظلومی که با حداقل دستمزد در این مجموعه به این کار سخت مشغول هستند را رفع کنیم. هر چند به نظر می رسد در شرایط کنونی این اراده در شهرداری وجود ندارد که متاسفانه این امر آسیب های بعدی را به دنبال خواهد داشت.

وی عنوان نمود: آخرین بازدید نمایندگان تهران از سه راه باقرشهر بود که شهرداری برای تکمیل پل زیرگذر به سمت بهشت زهرا(س) به تعهدات خود عمل ننموده است، بنابراین مقرر شد مجمع نمایندگان تهران این موضوع را پیگیری کند تا شهرداری در قبال مردم باقرشهر در ازای دریافت زمین برای بهشت زهرا(س) این پروژه را به پایان برساند.

خضریان گفت: آنچه شرایط این محدوده نشان می داد این بود که نبود زیرگذر و پل باعث شده که مردم این منطقه ترافیک سنگینی را متحمل شوند که امیدواریم بتوانیم این موضوع را پیگیری نموده و مشکل آنها را حل کنیم.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در پایان توضیح داد: افتتاح مصلی باقرشهر از دیگر موضوعاتی بود که در نشست امروز مطرح شد و قرار شد بعد از 13 سال از آغاز به کار آن فاز اول این پروژه تا ماه آینده افتتاح گردد.

اعضای مجمع نمایندگان استان تهران (علی خضریان، سیدنظام الدین موسوی، سیدعلی یزدی خواه، مجتبی توانگر، مجتبی رضاخواه و احمد نادری) ظهر امروز (شنبه) در نشست شورای اداری آنالیز مسائل و مسائل بخش کهریزک حضور پیدا کردند.

در این نشست مسئولان باقرشهر و کهریزک، حسین توکل کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری، امین بابایی بخشدار کهریزک، سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) و روسای ادارات و دستگاه های ری نیز حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حضور مجمع نمایندگان تهران در نشست آنالیز مسائل بخش کهریزک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور مجمع نمایندگان تهران در نشست آنالیز مسائل بخش کهریزک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید