خبرنگاران استاندار فارس: برای کاستن از آسیب های ناشی از کرونا در حوزه مالی کوشش گردد

به گزارش وبلاگ پیوست، شیراز-خبرنگاران- استاندار فارس گفت: برای کاستن از آسیب های ناشی از کرونا در حوزه فعالیت های مالی، دستگاه های اجرایی استان باید با ارایه نظرات کارشناسانه و مبتنی بر ارزیابی های میدانی کوشش نمایند.

خبرنگاران استاندار فارس: برای کاستن از آسیب های ناشی از کرونا در حوزه مالی کوشش گردد

عنایت الله رحیمی، شنبه در نشستی با نمایندگان اصناف و فعالان مالی استان فارس در شیراز با بیان اینکه بیماری کرونا پدیده ای جهانی است و نزدیک به 200 کشور را درگیر نموده است، به تبعات این بیماری در حوزه های مختلف اشاره و اعلام کرد: یکی از این بخش های حائز اهمیت که بی شک تحت تاثیر شیوع این بیماری قرار گرفته، فعالیت های مالی است که در زمینه فراوری، تقاضا، سرمایه گذاری و... اثر گذار است.

وی افزود: با توجه به اینکه در استان فارس بیشتر از 52 درصد از فعالان بخش های مالی در حوزه خدمات و در بنگاه های خُرد فعالیت می نمایند، از شرایط به وجود آمده در اثر بیماری کرونا، این بخش بیشتر آسیب دیده است و از هم اکنون باید برای کاهش آسیب ها با نظر متولیان بخش خصوصی و نظریات کارشناسی، برنامه ریزی کرد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه پیشگیری از این تبعات و درمان آنها به نظر تخصصی اتحادیه های اصناف و فعالان مالی احتیاج دارد، گفت: نمایندگان صنوف، اقشار و فعالان مالی در سه تا چهار روز آینده با برگزاری نشست های تخصصی، همه مسائل و آسیب های احتمالی را که به کسب و کارها وارد می گردد شناسایی نموده و راهکارهای مناسب و عملیاتی برای حل آنها ارایه دهند.

رحیمی ادامه داد: در ارایه راهکارها باید به مولفه هایی همچون توجه به واقعیت های موجود، عملیاتی بودن و دوری از رویا پردازی اهتمام ویژه گردد.

وی، همچنین با اشاره به پیشنهادهای ارایه شده از سوی استان فارس به هیات دولت، گفت: برخی از این پیشنهادها به تصویب رسیده و تسهیلاتی برای فعالان مالی و کسب و کارهایی که فعالیت آنها بر اثر شیوع کرونا محدود یا ممنوع شده در نظر گرفته شده است.

استاندار فارس افزود: بی شک این تصمیمات دولت، بخشی از مسائل مالی را برطرف می نماید اما مسائلی هم باقی می ماند که باید با شناسایی آنها در پی جلوگیری از تبعاتی باشیم که ممکن است دامنگیر بخش های خُرد و کلان مالی استان گردد.

رحیمی افزود: دستگاه های اجرایی ذی ربط نیز امکاناتی را که دولت در اختیار بخش خصوصی و صنوف قرار می دهد برای فعالان این عرصه تشریح می نمایند و برطرف کاستی های احتمالی را در دستور کار قرار می دهند.

وی گفت: دولت 100 هزار میلیارد تومان اعتبار برای مقابله و مدیریت بیماری کرونا و بودجه ای به میزان 75 هزار میلیارد تومان برای بنگاه های مالی و فعالیت های آسیب دیده در نظر گرفته است،

استاندار فارس بیان داشت: همچنین بر اساس تصمیم دولت، 10 رسته و گروه از کسب و کارها و فعالیت های مالی می توانند از تمهیداتی همچون استمهال پرداخت مالیات و عوارض، اقساط بانکی، تامین اجتماعی، آب، برق، گاز و صدور احکام قضایی و مهلت برای وصول چک های بانکی استفاده نمایند.

رحیمی درباره چگونگی فرایند تعطیلی اصناف نیز گفت: تعطیلی صنوف غیر ضروری بر اساس طرح فاصله گذاری اجتماعی تا بیستم فروردین 99 ادامه دارد و پس از آن نیز تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنای عمل قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه با گذشت یک ماه از تعطیلی اغلب صنوف، احتیاجهایی در سطح جامعه وجود دارد که باید برطرف گردد، افزود: به همین منظور ضروری است پس از آنالیز شرایط و برای برطرف احتیاجهای مردم، برخی گروه های شغلی با رعایت پروتکل های بهداشتی و با اولویت خدمات غیر حضوری، فعال شوند.

رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا در فارس با اشاره به اینکه مقابله با شیوع بیماری کرونا پیش از اپیدمی آن و از هفتم بهمن ماه 98 در استان فارس کلید خورده بود، گفت: شرایط امروز این استان در مقایسه با سایر نقاط کشور مناسب ارزیابی می گردد که این امر نتیجه فهم همگانی، همراهی مردم و دوراندیشی و بهره مندی مسوولان استانی از نظرات کارشناسی است.

رحیمی ادامه داد: انتظار می رود با به کارگیری این دوراندیشی و با همیاری و یاری بخش خصوصی، از تبعات و آسیب های ناشی از کرونا به بخش های مختلف مالی نیز جلوگیری گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استاندار فارس: برای کاستن از آسیب های ناشی از کرونا در حوزه مالی کوشش گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار فارس: برای کاستن از آسیب های ناشی از کرونا در حوزه مالی کوشش گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید