درخواست سازمان ملل برای استقرار نیروهای بین المللی در هائیتی

به گزارش وبلاگ پیوست، دبیر کل سازمان ملل متحد استقرار یک نیروی مسلح بین المللی را در هائیتی خواهان شد.

درخواست سازمان ملل برای استقرار نیروهای بین المللی در هائیتی

دبیر کل سازمان ملل متحد روز یکشنبه استقرار یک نیروی مسلح بین المللی را در هائیتی خواهان شد.

در حالیکه بحران های امنیتی ناشی از فعالیت گسترده باند های تبهکار و نیز تهدید شیوع بیماری مهلک وبا بر این کشور فقیر منطقه کاراییب سایه گسترده است، استفان دوژاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل در بیانیه ای گفت دبیر کل از جامعه جهانی، از جمله اعضای شورای امنیت می خواهد هر چه زودتر درخواست دولت هائیتی مبنی بر استقرار فوری یک نیروی مسلح ویژه بین المللی را در آن کشور برای مقابله با بحران انسانی موجود، آنالیز نمایند.

وی اضافه نمود دبیر کل در خصوص شرایط موجود در هائیتی که شیوع بیماری وبا و وخامت شدید اوضاع امنیتی، کشور را فلج نموده، به شدت نگران است؛ نشست بعدی شورای امنیت برای آنالیز بحران در هائیتی برای روز 27 اکتبر (5 آبان) پیش بینی شده، ولی دبیر کل قبل از آن، در روز یکشنبه، نامه ای به شورا ارسال کرد و در آن گزینه هایی درمورد پشتیبانی امنیتی از مردم هائیتی، مطابق با قطعنامه 2645 که در 15 ژوییه تصویب شد، پیشنهاد داد.

در آن قطعنامه، زمان ماموریت دفتر سازمان ملل در هائیتی، ساختاری که جایگزین ماموریت صلحبانی سازمان ملل شد و هدف آن یاری به نیروی پلیس محلی است، به مدت یک سال تمدید شد.

در نامه گوترش به شورای امنیت سازمان ملل که نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری فرانسه قرار گرفته است، وی بعلاوه، فعالیت باند های تبهکار که کنترل زیرساخت های راهبردی همانند بندر بین المللی پورتوپرنس (مرکز) و پایانه اصلی سوخت کشور (وارو) را در اختیار گرفته اند، به شدت محکوم کرد.

وی در نامه خود در خصوص شیوع هر چه بیشتر بیماری وبا در این کشور هشدار داد و گفت اوضاع کنونی، شرایط را برای افزایش هر چه بیشتر تعداد مبتلایان به این بیماری مهلک به طور کامل مهیا نموده است.

هائیتی سالهاست در بحران های عمیق مالی، امنیتی و سیاسی گرفتار است.

وبلاگ پیوست بین الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "درخواست سازمان ملل برای استقرار نیروهای بین المللی در هائیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست سازمان ملل برای استقرار نیروهای بین المللی در هائیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید