سرمایه گذاری در لامرد توسعه می یابد

به گزارش وبلاگ پیوست، فریدون فدایی دولت از انعقاد تفاهم نامه همکاری با اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر، با هدف توسعه سرمایه گذاری در این منطقه اقتصادی خبر داد.

سرمایه گذاری در لامرد توسعه می یابد

به گزارش از، فریدون فدایی دولت از انعقاد تفاهم نامه همکاری با اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر، با هدف توسعه سرمایه گذاری در این منطقه اقتصادی خبر داد و گفت: این تفاهم نامه افزایش سرمایه گذاری های جدید در منطقه ویژه اقتصادی لامرد را به دنبال خواهد داشت.

او گفت: براساس این تفاهم نامه اتاق بازرگانی ایران و قطر متعهد شد تا اطلاعات موثر منطقه ویژه اقتصادی لامرد برای جذب سرمایه گذار را جمع آوری کرده و در اختیار سرمایه داران ایرانی و قطری قرار دهد.

فدایی دولت گفت: اتاق بازرگانی ایران و قطر براساس این تفاهم نامه در برگزاری گردهمایی ها، همایش ها و نمایشگاه ها و سایر فعالیت های مشابه در زمینه توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور با موضوع معرفی ظرفیت ها و فرصت های متنوع و جذاب سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، متعهد به همکاری شده است.

گسترش مبادله هیئت های تجاری و اقتصادی بین دو کشور با تمرکز بر ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه ویژه لامرد، تسهیل گری و فراهم نمودن زمینه های لازم برای سرمایه گذاری های صنعتی- معدنی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، گسترش ارتباطات و مراودات صاحبان صنایع و بازرگانان کشور های ایران و قطر در زمینه تجارت، صنعت، خدمات، کشاورزی، معدن و سایر امور مربوطه، انتشار اسناد اطلاعاتی در زمینه توسعه روابط اقتصادی بین ایران و کشور قطر حاوی قوانین و مقررات اقتصادی دو کشور و سایر مطالب مفید و مرتبط با تمرکز برظرفیت ها و پتانسیل های منطقه ویژه لامرد از دیگر تعهدات اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر در پیگیری اهداف توسعه سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد است که فدایی دولت به آن ها اشاره کرد.

او همچنین گفت: تسهیل شرایط در ارائه زیرساخت مورد نیاز سرمایه گذاران، صاحبان صنایع و بازرگانان، تسهیل شرایط برای استفاده از مشوق های اقتصادیاتی و گمرکی، بررسی تفصیلی و اطلاع رسانی موقعیت های مناسب توسعه فناوری های پیشرفته و نوآور و فرصت های جدید سرمایه گذاری از تعهدات منطقه ویژه اقتصادی لامرد به اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر است و طرفین متعهد به هماهنگی های لازم در قالب مفاد این تفاهم نامه شدند.

فدایی دولت گفت: اجرای کامل این تفاهم نامه در تحقق اهداف جذب سرمایه گذار، معرفی کالا ها و خدمات و فرصت ها به بازار قطر و تدوین و ارائه بسته های پیشنهادی متناسب با توانمندی این منطقه و علایق سرمایه گذاران طرف قطری، موثر خواهد بود.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد، 8500 هکتار مساحت دارد و از زیرمجموعه های سازمان ایمیدرو محسوب می شود که با اهدافی نظیر انتقال دانش، افزایش توان صادراتی و تامین نیاز های داخلی از طریق توسعه صنایع مادر، اشتغال زایی و رفع محرومیت مناطق پیرامونی، جذب سرمایه های داخلی و خارجی و اجرای سیاست های توسعه ای منطقه ای ایجاد شده است.

در این منطقه ویژه اقتصادی که در محل تلاقی سه استان دارای منابع سرشار نفت و گاز (فارس، بوشهر و هرمزگان) واقع شده، مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی، نیروگاه سیکل ترکیبی 930 مگاواتی، کارخانه های تولید سنگ مصنوعی و آسفالت مستقر شده است.

براساس طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد، تولید شمش منیزیم، فولاد، آلومینیوم و صنایع مرتبط با پایین دست، نیروگاه های برق و صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، سیمان و استقرار صنایع مادر پیش بینی شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سرمایه گذاری در لامرد توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری در لامرد توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید