شیرینی نوروزی با 3 قلم مواد

به گزارش وبلاگ پیوست، نکته مهم برای درست کردن شیرینی های عید در خانه، مدت زمان ماندگاری آن هاست. چون شیرینی های خانگی مواد افزودنی و نگهدارنده ندارند، حتما باید به این موضوع توجه کنید.

شیرینی نوروزی با 3 قلم مواد

شیرینی نوروزی یکی از شیرینی های خوشمزه و ساده است که می توانید آن را در طعم های مختلف تهیه کنید. شیرینی نوروزی با 3 قلم مواد همان طور که معین است با سه قلم مواد خیلی راحت تهیه می گردد و ماندگاری بسیار خوبی دارد. خمیر این شیرینی را می توانید به شکل های مختلف شکل دهید. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی نوروزی با 3 قلم مواد

  • کره 100 گرم
  • پودر قند یا شکر آسیاب شده 1/2 پیمانه
  • آرد قنادی 1 پیمانه

طرز تهیه شیرینی نوروزی با 3 قلم مواد

به دلخواه می توانید این شیرینی را تا نیمه داخل شکلات ذوب شده بزنید و برای تزیین روی آن ترافل یا مغز پسته و بادام بریزید.

مرحله اول

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و کره کم کم نرم گردد. سپس کره را به همراه پودر قند با همزن دستی بزنید تا کرم رنگ گردد. حتما بین هم زدن دورگیری کنید تا کره به خوبی هم بخورد و حجیم گردد.

مرحله دوم

در ادامه باید آرد را الک کنید و به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست گردد، خمیر باید کاملا نرم و لطیف باشد و نباید خیلی ورز دهید وگرنه به روغن می افتد و شیرینی بعد از پخت خشک می گردد. خمیر را با نوک انگشت جمع کنید و از کف دست برای ورز دادن استفاده نکنید. برای پخت شیرینی های عید به سادگی، فوت وفن های پخت شیرینی نخودچی در خانه را بخوانید.

مرحله سوم

در ادامه باید از خمیر به میزان دلخواه بردارید و کف تابه را کاغذ روغنی قرار دهید. شعله پخش کن را روی حرارت قرار دهید تا برای 15 دقیقه گرم گردد. سپس شیرینی ها را همچون عکس شیرینی شکل دهید و روی کاغذ روغنی قرار دهید و در تابه را ببندید و 20 دقیقه بگذارید تا شیرینی بپزد و زیر آن طلایی گردد. در خاتمه شکلات را ذوب کنید و شیرینی ها را تا نیمه داخل آن بزنید و روی آن پودر پسته بریزید.

فوت و فن های دستور پخت شیرینی نوروزی با 3 قلم مواد

  • به دلخواه می توانید کمی پودر هل یا زعفران به خمیر بزنید تا خوش رنگ گردد.
  • می توانید از کاتر نیز برای تهیه این شیرینی بهره ببرید، کافی است بین دو کاغذ روغنی خمیر را باز کنید.
  • اگر از تابه دو طرفه استفاده می کنید واشر دور تابه را درآورید.
  • شیرینی را بیش از میزان نپزید وگرنه سفت می گردد.
  • می توانید تا 1 ماه شیرینی را داخل ظرف دربسته نگهداری کنید.
  • از فر نیز می توانید برای پخت شیرینی بهره ببرید. فقط باید آن را روی دمای 160 درجه بگذارید تا به مدت 15 دقیقه بپزد.
  • آب خور آردها باهم فرق دارد. یکی دو قاشق کم یا زیاد کردن میزان آرد دستور مسئله ای ندارد، اما آرد زیاد باعث سنگین شدن و سفتی شیرینی می گردد.
پیشنهاد مطالعه: برای تماشا دستورهای بیشتر از شیرینی پزی کلوچه پنیری را بدون فر و در خانه بپزید را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "شیرینی نوروزی با 3 قلم مواد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیرینی نوروزی با 3 قلم مواد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید