فوت 4 زائر ایرانی در عربستان ، اسامی زائران و علت فوت اعلام شد

به گزارش وبلاگ پیوست، معاون سازمان حج و زیارت از فوت چهار زائر ایرانی در عربستان بر اثر بیماری تنفسی و قلبی اطلاع داد.

فوت 4 زائر ایرانی در عربستان ، اسامی زائران و علت فوت اعلام شد

به گزارش وبلاگ پیوست، غلامرضا رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: تا 21 خردادماه، متاسفانه چهار نفر از زائران ایرانی که سابقه بیماری تنفسی و قلبی داشتند در مکه و مدینه فوت کردند که با هماهنگی لازم با خانواده و بازماندگان آن ها پیکرشان یا به ایران منتقل می گردد یا با طی مراحل قانونی و رعایت اصول شرعی در عربستان دفن می شوند.

پایگاه اطلاع رسانی حج بعلاوه با اشاره به این که تا روز یکشنبه 21 خردادماه، سه زائر در مکه و یک زائر در مدینه فوت کردند، مشخصات زائران درگذشته را به این توضیح اظهار داشت: خانم رباب فلاح تفتی 72 ساله از کاروان 34021 استان یزد، صادق بیگی 69 ساله از کاروان 41746 کرج، ربابه جباریها 72 ساله از کاروان 37013 قزوین، سه زائری هستند که در مکه مکرمه به دلیل ایست قلبی به دیار باقی شتافتند.

رئیس ستاد مدینه نیز گفت: از بین چهار زائر ایرانی که تا به امروز فوت کردند، یک زائر به نام محمد شیخی فرزند غفور 57 ساله از کاروان شماره 17286 از تهران به دلیل سکته قلبی در مدینه از جهان رفت.

سازمان حج و زیارت بعلاوه اظهار داشت: با توجه به شدت گرمای هوا و سن زائران حج 1402 شرایط سلامتی حجاج قابل قبول تر ازحج های گذشته است.

به گفته جواد دانشیار، رییس ستاد مدینه، از تاریخ سوم خرداد عملیات حج با اعزام زائران ایرانی به مدینه شروع شد و بر همین اساس روزانه حدود 2 هزار زائر وارد این شهر شدند و تا یکشنبه21 خرداد، 37 هزار 497 زائر با 169 پرواز در قالب 240 کاروان وارد مدینه شده اند.

رئیس ستاد مدینه با اشاره به این که اعزام زائران از ایران به مقصد مدینه تا 28 خرداد ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: در مجموع 49681 زائر در قالب مدینه قبل، وارد شهر پیامبر خواهند شد.

دانشیار اضافه نمود: تعداد زائرانی که درحال حاضر در مدینه هستند، 9765 نفر هستند. 2 تیرماه که مصادف است با پنجم ذی الحجه آخرین کاروان زائران ایرانی از مدینه راهی مکه می گردد.

رئیس ستاد مدینه در ادامه به آمار کل زائران اعزامی تا روز21 خرداد به سرزمین وحی اشاره نمود و گفت: 52831 زائر با 242 پرواز وارد عربستان شده اند که از این تعداد 15334 زائر با 73 پرواز به وسیله فرودگاه جده وارد این کشور شده اند.

منبع: همشهری آنلاین

به "فوت 4 زائر ایرانی در عربستان ، اسامی زائران و علت فوت اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت 4 زائر ایرانی در عربستان ، اسامی زائران و علت فوت اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید