قدردانی امیرعبداللهیان از نقش عمان در تسهیل گفتگوهای ایران و عربستان

به گزارش وبلاگ پیوست، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ملاقات با سلطان بن محمد النعمانی وزیر مکتب سلطانی عمان در مورد موضوعات روابط دو جانبه، آخرین تحولات منطقه و مسائل مورد علاقه در حوزه بین المللی به رایزنی و گفتگو پرداخت.

قدردانی امیرعبداللهیان از نقش عمان در تسهیل گفتگوهای ایران و عربستان

به گزارش وبلاگ پیوست، وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات با اشاره به سفر دکتر رئیسی به عمان و سفر آینده سلطان عمان به ایران تبادل هیئت های فی مابین در سطوح عالی را زمینه ساز تحرک بیشتر و فعالسازی روابط و بهره گیری از ظرفیت های موجود در دو کشور برای ارتقای همکاری ها دانست و استمرار آن را مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان با اشاره به نقش عمان در تسهیل گفتگوهای ایران و عربستان و گفتگوهای منطقه ای و بین المللی از کوشش های عمان در زمینه تسهیل گفتگوهای منطقه ای قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان با استقبال از کوشش های سازنده عمان در مورد یمن ابراز امیدواری کرد این کوشش های سازنده به تحکیم صلح در منطقه، منجر گردد.

وزیر امور خارجه کشورمان همکاری کشورهای منطقه را با اهمیت دانست و گفت ایران در چارچوب سیاست همسایگی دولت سیزدهم و رعایت اصل حسن همجواری، از بازگشت روابط بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان استقبال می نماید و آن را به نفع منطقه می داند.

امیرعبداللهیان رشد روابط مالی و سرمایه گذاری های متقابل در منطقه را عاملی برای نزدیک شدن کشورها به یکدیگر و در نهایت زمینه ساز دستیابی به صلح و ثبات در منطقه دانست و موقعیت منحصر به فرد ژئوپلیتیکی ایران را برترین فرصت برای ترانزیت و انتقال کالا از مسیر ایران و بستری برای یاری به توسعه در منطقه معرفی کرد.

سلطان بن محمد النعمانی وزیر مکتب سلطانی عمان نیز در این ملاقات با بیان رضایت از شرایط موجود روابط فی مابین بر ضرورت ارتقای همکاری ها در ابعاد مختلف با توجه به اراده سطوح عالی مقامات دو کشور تاکید نمود.

وی توافق اخیر بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی را برای منطقه آرامش بخش خواند و ابراز امیدواری کرد در سایه همگرایی کشورهای منطقه از تمامی ظرفیت های انسانی، منابع، توانمندی های علمی و فنی برای توسعه در منطقه بهره برد.

طرفین در این ملاقات در مورد تحولات امنیتی منطقه نیز بحث و گفتگو کردند.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "قدردانی امیرعبداللهیان از نقش عمان در تسهیل گفتگوهای ایران و عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدردانی امیرعبداللهیان از نقش عمان در تسهیل گفتگوهای ایران و عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید