هند: چین در حال سوء استفاده از تحریم های آمریکا علیه ایران است

به گزارش وبلاگ پیوست، تسنیم نوشت:وزیر امور خارجه هند مدعی شد که کشورش به علت تحریم های آمریکا علیه ایران پروژه بندر چابهار را به تعویق نینداخته است.

هند: چین در حال سوء استفاده از تحریم های آمریکا علیه ایران است

به گزارش شبکه خبری اودیشا تیوی، اِس جایشانکار، وزیر امور خارجه هند، روز آدینه در یک مصاحبه گفت: تحریم های آمریکا علیه ایران بر پروژه بندر چابهار هند تأثیری نداشته است.

وی در پاسخ به سوال رایتش پاندی، یکی از نماینگان مجلس هند و عضو حزب BSP، توضیح داد که تحریم های آمریکا به هیچ وجه ارتباطی با پروژه بندر چابهار هند در ایران ندارد.

در جریان این نشست، پاندی مدعی شد که دولت ایران علناً می گوید که پروژه بندر چابهار ما به شدت به دلیل تحریم های آمریکا به تعویق افتاده است.

وی بعلاوه مدعی شد که چین با سوء استفاده از تحریم های آمریکا علیه ایران مانند کاری که در بخش راه آهن انجام داده است، در کوشش است تا روی پروژه چابهار کار کند. پاندی از دولت هند پرسید که آیا راه حلی برای این موضوع اندیشیده شده است یا خیر.

جایشانکار گفت: من می خواهم به این نماینده اطلاع دهم که ادعای (او) کاملاً نادرست است. این توافقنامه در سال 2016 امضا شد. ما ترمینال را در سال 2018 در اختیار گرفتیم. ما قبلاً شش جرثقیل عرضه نموده ایم. ترمینال کاملاً عملیاتی است.

وی در ادامه گفت: تحریم های آمریکا به هیچ وجه به این پروژه مربوط نمی گردد.

وزیر امور خارجه هند بعلاوه تاکید نمود که تمام توافقات این کشور در خصوص عملیات بندر چابهار محدود به ایران است.

23311

منبع: خبرآنلاین

به "هند: چین در حال سوء استفاده از تحریم های آمریکا علیه ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند: چین در حال سوء استفاده از تحریم های آمریکا علیه ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید