پاکستان: تسلیم فشارهای آمریکا برای تغییر روابط با چین نمی شویم

به گزارش وبلاگ پیوست، نخست وزیر پاکستان ضمن انتقاد از سیاست های آمریکا در قبال دیگر کشورها، تاکید نمود که اسلام آباد تسلیم فشارهای واشنگتن نخواهد شد.

پاکستان: تسلیم فشارهای آمریکا برای تغییر روابط با چین نمی شویم

به گزارش، عمران خان نخست وزیر پاکستان، در سخنانی با بیان آنکه نگاه آمریکا در قبال روابط بعضی کشور ها با یکدیگر ناعادلانه و جانبدارانه است، خاطرنشان کرد که کشورش تسلیم فشار های واشنگتن برای تغییر روابط با پکن نخواهد شد.

عمران خان در بخشی از سخنان خود گفت: این بسیار ناعادلانه است که آمریکا و بعضی کشور های غربی بخواهند باقی کشور ها، رویکرد آن ها را در تعلاملاتشان با بعضی کشور های دیگر پیش گیرند. همه کشور ها باید روابط مثبتی با یکدیگر داشته باشند.

این مقام ارشد پاکستان در مصاحبه با سی جی تی ان، با بیان آنکه چین و پاکستان در طول 70 سال روابط خوبی با یکدیگر داشتند و هیچ چیزی قادر به از بین بردن میانه این دو کشور نخواهد شد، اضافه کرد: مهم نیست چه فشار هایی بر پاکستان وارد گردد؛ هر اتفاقی بیفتد روابط میان دو کشور به قوت خود باقی خواهد ماند.

او در ادامه اضافه کرد: یک رقابت قدرتی عجیب در منطقه در جریان است. آمریکا بر چین نظارت می نماید، و این نوع نگاه واشنگتن بر پکن باعث مسائلی خواهد بود.

عمران خان سپس با بیان آنکه پاکستان تسلیم فشار های آمریکا نخواهد شد، اضافه کرد: روابط میان پاکستان و چین تنها میان دولت ها نیست بلکه مردم با مردم روابط حسنه دارند. زمانی که پاکستان مسائل سیاسی یا بین المللی داشت، چین حامی ما بود.

این مقام ارشد پاکستان تاکید نمود: مردم چین همیشه در قلب ما مردم پاکستان خواهند ماند. ما مردمی که پشتیبان ما بودند را فراموش نخواهیم کرد، زمان خوشی همه کشور ها حامی هستند، اما در زمان سختی شما کشور ها را به خاطر خواهید سپرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پاکستان: تسلیم فشارهای آمریکا برای تغییر روابط با چین نمی شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان: تسلیم فشارهای آمریکا برای تغییر روابط با چین نمی شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید