اشتباهاتی که در تجارت آنلاین نباید مرتکب شوید!

به گزارش وبلاگ پیوست، پیشگیری از اشتباهات متداول در تجارت آنلاین

اگر می خواهید برندی شناخته شده در زمینه تجارت الکترونیکی آنلاین داشته باشید، نکاتی را باید مدنظر قرار دهید. این توصیه ها شما را در جهت توسعه و پیشرفت کسب و کارتان کمک خواهد نمود. پس در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

اشتباهاتی که در تجارت آنلاین نباید مرتکب شوید!

شما هم حتما به این موضوع پی برده اید که فعالیت آنلاین یک تجارت به همان مقدار حضور فیزیکی آن اهمیت دارد. پس باید مراقب انجام اشتباهاتی جبران ناپذیر که ممکن است به اعتبار شرکتمان لطمه بزند، باشیم. در اینجا به چند مورد از اشتباهاتی که مانع از موفقیت کسب و کارتان می گردد، خواهیم پرداخت.

1. هیچ ایده ای برای آینده تجارتتان ندارید

به محصول و خدماتی که می خواهید ارائه دهید چقدر فکر نموده اید؟ به نظرتون این رجحانن چیزی است که روانه بازار نموده اید؟ اگر به خلاقیت و کارآفرینی خود شک دارید یا حتی بر روی محصولتان دودل هستید بهتر است فعلا دست نگه دارید. برخی وقت ها به زمان و فرصت بیشتری احتیاج است تا با قدرت و شجاعت بیشتری وارد بازار شوید.

2. نمی توانید یک نام منحصر به فرد برای برند خود برگزینید

شما قطعا باید یک نام منحصر به فرد برای برند خود انتخاب کنید. نامی که با برنامه های جاه طلبانه شما مطابقت داشته باشد. حتما مطمئن شوید که نامی مشابه نام برند شما در بازار وجود ندارد و همین طور آنالیز های لازم را انجام دهید تا بتوانید یک آدرس مناسب برای وب سایت برندتان درست کنید. برخی مواقع حتی شرکت های بزرگ نیز در این زمینه دچار اشتباه می شوند و نامی که برای برندشان انتخاب می نمایند تکراری یا بدون جذابیت است.

3. از دیگران برای یاری به توسعه وب سایت خود استفاده نمی کنید

شما شاید در زمینه تکنولوژی مهارت بالایی داشته باشید، ولی آیا واقعا لازم است که برای یادگیری تمام ابعاد و زوایا های ساختن وب سایت وقت بگذارید؟ این موضوع را همواره به یاد داشته باشید که اولویت اول شما باید راه انداختن بیزینس و رونق بخشی به آن باشد. بنابراین وقت تان را با نشستن پشت رایانه هدر ندهید، در این صورت وقت کمتری برای پیش بردن بیزینس خود خواهید داشت. کارهای تکنیکی را به کارشناسان بسپارید و خودتان روی مدیریت بیزینس تمرکز کنید.

4. طرح پشتیبان ندارید

یکی از اشتباهات رایج مردم این است که ارزش دیتای خود را نمی دانند. این اشتباه حتی از کارآفرینان حرفه ای نیز سر می زند. شما شاید با خود فکر کنید که در هیچ حالتی اتفاق بدی برای بیزینس من نمی افتد. با اینکه شاید بتوانید از بیزینس خود در مقابل سیل و آتش سوزی حفاظت کنید، اما در خصوص تروجان ها چطور؟ این نوع از بدافزارها می توانند از راه دور وارد سیستم شما شوند و فایل هایتان را آلوده نمایند. ممکن است شرایط به حدی وخیم گردد که حتی نتوانید به یکی از فایل های خود دسترسی داشته باشید. پس شما بیشتر از آنکه خودتان تصور می کنید آسیب پذیر هستید. حتی شرکت های بزرگ چند ملیتی نیز با چنین حوادثی روبرو شده اند، بنابراین همواره یک راهکار پشتیبان برای روبرو با چنین حوادث غیر قابل اجتناب در نظر داشته باشید.

5. نمی توانید یک پیغام واضح را برسانید

اگرچه ممکن است در توئیتر و فیسبوک و لینکدین فعالیت زیادی داشته باشید، اما یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای شما پیش آید این است که برند شما پیغام های مختلف و متناقضی درباره ویژگی ها و همکاری های بیزینس شما بفرستد. گاهی برخی از صاحبان تجارت، هر کامنت و صفحه ای را در شبکه های اجتماعی لایک می نمایند تا اینکه برند خودشان را بیشتر جلوی چشم بیاورند. باید بگوییم که این کار اشتباه است. در دنیای تجارت باید در خصوص هر حرکت خود فکر کنید و برنامه داشته باشید. برای اینکه حضور آنلاین بیزینس خود را سر و سامان دهید بهتر است یک مدیر بازاریابی استخدام کنید.

6. شما خود را در گوگل جستجو نمی کنید

آیا اخیرا شرکت یا وب سایت خود را در گوگل جستجو نموده اید؟ اگر جوابتان منفی است باید هر چه سریع تر این کار را انجام دهید. همه می دانند که امروزه بیشتر مردم از موتور جستجوی گوگل استفاده می نمایند. پس افراد برای اینکه درباره برند و بیزینس شما بیشتر بدانند، به گوگل مراجعه خواهند کرد. اگر در بالای فهرست نتایج جستجو باشید بدانید که یک قدم از دیگران جلو هستید. یک نکته مهم دیگر هم این است که مطمئن شوید هیچ مطلب نادرست و شرم آوری در خصوص برند شما در اینترنت وجود ندارد.

7. مطالب خود را غلط گیری نمی کنید

شاید به نظرتان مهم نباشد اما حتما قبل از انتشار مطالب خود آنها را دوباره و سه باره بخوانید و اشکالات احتمالی را بر طرف کنید. هیچ گاه فکر نکنید که این کار، وظیفه وب نویسان است تا مطالب را غلط گیری نمایند. رفع کردن اشکالات نوشتاری و گرامری امری بسیار لازم است که باعث می گردد متن شما خواندنی، سلیس و روان باشد. اینکه وب سایت و پست های شما در شبکه های اجتماعی پر از اشتباه باشد، نه تنها آنها را بی نظم و شلخته جلوه می دهد بلکه روی اعتبار برند شما نیز تاثیر منفی می گذارد.

8. به دیگران اشاره نمی کنید

فرض کنید شما در شبکه های اجتماعی فعالیت دارید و تمام هفته در خصوص بیزینس خود توئیت می کنید و در خصوص کاری که می کنید و حیطه فعالیت تان و فروش های ویژه اطلاع رسانی می کنید. هدف از حضور در شبکه های اجتماعی فقط معرفی و اطلاع رسانی نیست. باید با دیگران در ارتباط باشید. باید روابط دوطرفه ایجاد کنید. سعی کنید با توزیع نمایندگان و بیزینس های دیگر که در حیطه شما فعالیت می نمایند، ارتباط برقرار کنید تا یک رابطه محبت آمیز و مشوق ایجاد کنید. این کار به رونق کار شما یاری می نماید.

9. به کاری که می کنید اشاره نمی کنید

از طرف دیگر، نباید فرض کنید که همه در خصوص بیزینس شما می دانند. شما باید به طور مستمر در خصوص کاری که شرکت تان می نماید اطلاع رسانی کنید. این موضوع زمانی اهمیت دوچندان پیدا می نماید که از روی نام، نتوان به طور واضح حیطه فعالیت شرکت شما را استنباط کرد. بسیار مهم است که فالوور های شما بدانند که شرکت تان چه کاری می تواند برای آنها انجام دهد. به جای اینکه مستقیما به تبلیغ خود بپردازید، می توانید مخاطبان خود را به صورت ماهرانه تری با زمینه کاریتان آشنا کنید. مثلا می توانید بگوئید: آیا می دانید شرکت ما در زمینه ی…تخصص دارد. حتما مطمئن شوید که به مخاطبان تان بگوئید چرا شرکت شما بر شرکت های مشابه دیگر رجحان دارد.

10. دامنه های غیرفعال را حذف نمی کنید

وقتی شما در حال نهایی کردن نام برندتان هستید و بین .com ، .eu یا .biz مردد هستید، ممکن است به طور ناخواسته چند دامنه مختلف (domain) را ثبت کنید که بعدا مجبور شوید آنها را حفظ کنید. اگر یکی از دامنه ها را فعال نگه دارید و از دامنه های دیگر استفاده نکنید اشتباه بزرگی را مرتکب می شوید، چون مشتری های آینده ممکن است سردرگم و حتی عصبانی شده و از تجارت با شما منصرف شوند. همواره مطمئن شوید که دامنه های غیر فعال را حذف کنید یا اینکه بینندگان آن دامنه ها را مستقیما به سایت اصلی راهنمایی کنید. آیا می دانستید که می توانید دامنه ها را به خود فروشندگان بفروشید؟ اگر مطمئن هستید که در آینده از دامنه های غیر فعال استفاده نخواهید کرد، می توانید فروش آنها را هم مد نظر قرار دهید.

11. وارد گفتگوها نمی شوید

آخرین نکته این است که وارد گفتگوهای آنلاین شوید. به راحتی عقیده و احساس تان در خصوص یک موضوع را با دیگران به اشتراک بگذارید و اجازه دهید دیگران با شخصیت شما آشنا شوند. مشتری ها به برقراری ارتباط شخصی علاقه دارند و می خواهند ببینند که چه کسی پشت این شرکت است. چطور استیو جابز (Steve Jobs)، مدیر عامل سابق اپل، به شخصیتی شناخته شده در دنیا تبدیل شد؟ برقراری ارتباط با دیگران و شرکت کردن در بحث ها یکی از روش های هوشمندانه برای معرفی بیزینس و شرکت شما به دیگران است. به این صورت می توانید بدون اینکه حتی سمج یا گستاخ به نظر برسید، برند خود را تبلیغ کنید.

منبع: الی گشت

به "اشتباهاتی که در تجارت آنلاین نباید مرتکب شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتباهاتی که در تجارت آنلاین نباید مرتکب شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید