افشار: هروقت به جوانان اعتماد کردیم، ثمره آن را دیده ایم، سهرابی: تکواندوکاران نباید به حواشی توجهی نمایند

به گزارش وبلاگ پیوست، حضور بعضی ملی پوشان سابق و پیشکسوتان خوش نام تکواندو ایران در اردوی تیم ملی، انگیزه مضاعفی به ملی پوشان برای ارائه عملکردی مطلوب روی شیهاپ چانگ باکو داد.

افشار: هروقت به جوانان اعتماد کردیم، ثمره آن را دیده ایم، سهرابی: تکواندوکاران نباید به حواشی توجهی نمایند

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ پیوست، به نقل از فدراسیون تکواندو آخرین تمرین تیم ملی تکواندو آقایان عصر روز گذشته در ماه اردیبهشت با حضور بعضی از پیشکسوتان و اعضای کمیته فنی فدراسیون در خانه تکواندو برگزار گردید.

اصغر رحیمی سرپرست دبیرکلی و مدیر فنی تیم های ملی تکواندو، مجید افلاکی قهرمان سال 1999 دنیا و عضو کمیته فنی، دکتر هادی افشار نایب قهرمان سال 2001 دنیا و عضو کمیته فنی، سید احمد رفیعی عضو پیشین تیم ملی، جمشید سهرابی رئیس انجمن پاراتکواندو و بیژن شفیع خراسانی رئیس انجمن تکواندوی کارگران با حضور در خانه تکواندو شاهد تمرینات تیم ملی بودند.

برنامه های تکنیکی و تاکتیکی ملی پوشان در این تمرین زیر نظر کادر فنی تیم ملی برگزار گردید و اعضای تیم ملی با جدیت تمام و با نشاط کامل دستورات فنی را اجرا کردند.

مهمانان این تمرین سخنانی در مورد شرایط موجود تبادل نظر کردند:

افشار: هروقت به جوانان اعتماد کردیم، ثمره آن را دیده ایم

هادی افشار که عنوان نایب قهرمانی دنیا در سال 2001 را در کارنامه خود دارد، گفت: کادرفنی تیم ملی دوران پر فشار و سختی را پشت سر گذاشته و باید از بیژن مقانلو و دستیاران او تشکر ویژه ای کنیم. جوانانی که اکنون در تیم ملی حضور دارند، دستاورد کوشش و همت اعضای کادرفنی و مسئولان فدراسیون تکواندو است. آینده ورزش تکواندو به سرمایه های جوانان بستگی دارد که خدارا شکر با درایت مسئولان تکواندو ایران از جایگاه خوبی برخوردار است.

او در رابطه با مسابقات دنیای باکو گفت: از گذشته ثابت شده است که هروقت به جوانان اعتماد کردیم نتایج خوبی را به دست آورده ایم. میانگین سنی تکواندوکاران تیم ملی خیلی جوان است و همه آن ها دارای انگیزه هستند تا خودشان را در سطح های بالا نشان دهند. جوانان تکواندو باید از موقعیتی که برای آنان فراهم شده است، نهایت استفاده را ببرند و نباید وارد حاشیه شوند. نگاه مثبتی به مسابقات باکو داریم و با کوشش تمام عزیزان انشاالله نتایج خوبی کسب خواهد شد.

افلاکی: بچه ها باید مزد زحماتشان را در باکو بگیرند

مجید افلاکی قهرمان اسبق دنیا در حاشیه تمرین ملی پوشان توصیه ای برای آنان داشت. او در این رابطه گفت: تمامی بچه ها باید به خودشان ایمان داشته باشند. می توانم بگویم که هیچکس مقدار تکواندوکاران ما زحمت نکشیده است. این بچه ها فشار های روحی زیادی را تحمل نموده اند، اما می بینیم که انگیزه خود را از دست نداده اند. مسابقات باکو میدانی است که آن ها باید مزد کوشش های خوشان را دریافت نمایند. بچه ها نباید استرس داشته باشند و با تمرکز به مصاف حریفان خود بروند. جامعه بزرگ تکواندو حامی تمامی ملی پوشان است. این تکواندوکاران با بی مهری های زیادی روبرو شده اند، اما با نمایش درخشان خود در باکو می توانند پاسخ همه این بی مهری ها را بدهند. اخیرا حواشی هم برای تیم ملی ایجاد کردند که من معتقدم تکواندوکاران ما دوپینگ نمی نمایند.

سهرابی: تکواندوکاران نباید به حواشی توجهی نمایند

جمشید سهرابی رئیس انجمن پاراتکواندو در مورد تکواندوکاران تیم ملی بیان نمود: تمامی ملی پوشان تمرینات خوبی را زیر نظر کادرفنی انجام می دهند و هرکدام از آن ها سختی های زیادی کشیده اند تا به تیم ملی رسیده اند. معتقدم نباید به حواشی توجه نمایند و فقط به توصیه مربیان گوش نمایند تا در میدان مبارزه سربلند خارج شوند.

وی ادامه داد: حضور ما در تمرین نشان دهنده این است که خانوانده بزرگ تکواندو تیم ملی را تنها نگذاشته و برای همواره از آنان حمایت خواهیم کرد. درست است که بعضی از تکواندوکاران تیم ملی تجربه حضور در رقابت های دنیای را ندارند، اما نباید فراموش کنیم که بار ها شاهد آن بودیم که تکواندوکاران کم تجربه نتایج خیلی خوبی کسب نموده اند. فقط و فقط باید تابع دستورات مربیان باشند تا نتایج خوبی را در باکو کسب کنیم.

رفیعی: انگیزه و روحیه ملی پوشان بسیار بالا است

سید احمد رفیعی عضو اسبق تیم ملی بیان نمود: روحیه و انگیزه بسیار خوبی را در بین بچه ها می بینم که این نشان دهنده عملکرد مثبت کادرفنی در زمینه حفظ روحیه ملی پوشان بوده است. بیژن مقانلو یکی از برترین مربیان تکواندو است و تمرینات مناسبی را برای بچه ها در نظر گرفته و مطمئنم اگر تمام تکواندوکاران آرامش خوشان را حفظ نمایند و دچار استرس و گمراهی نشوند، می توانند بسیار پیروز ظاهر شوند.

شفیع خراسانی: ملی پوشان باید روی تمرینات خود تمرکز نمایند

بیژن شفیع خراسانی رئیس انجمن تکواندوی کارگران در رابطه با تمرین ملی پوشان بیان نمود: بیژن مقانلو تمرینات سخت و پرفشاری را برای ملی پوشان در نظر گرفته و الحمدالله روحیه بچه ها هم خوب است. بیشتر ملی پوشان جوان هستند، اما باید این را در نظر بگیرند که مهدی بی باک فقط 16 سال داشت و توانست عنوان قهرمانی دنیا را کسب کند. مطمئنا اگر روی تمرینات خوب تمرکز کافی داشته باشند دست پر از باکو خارج خواهند شد. تمامی این بچه ها توانایی کسب مدال را دارند و نباید خودشان را در مقابل حریفان دست کم بگیرند. همدلی بین اعضای تیم ملی عالی است و همین ها باعث می گردد تا روی عملکرد آنان تاثیر مثبت بگذارد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افشار: هروقت به جوانان اعتماد کردیم، ثمره آن را دیده ایم، سهرابی: تکواندوکاران نباید به حواشی توجهی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشار: هروقت به جوانان اعتماد کردیم، ثمره آن را دیده ایم، سهرابی: تکواندوکاران نباید به حواشی توجهی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید