ترفندهایی برای چاق شدن

به گزارش وبلاگ پیوست، برخی از افراد مادرزادی لاغر بدنیا می آیند و یا لاغر بوده و نمی دانند، چگونه چاق شوند. هرچند بیشتر افراد بدنبال لاغری هستند، اما خیلی ها هم چاق شدن برایشان آرزو است. برخی ها برای شرکت در تیم های ورزشی و یا ماندن در تیم احتیاج به چاق شدن دارند. برخی دیگر احساس می نمایند که با چاق شدن زیباتر و سالم تر بنظر می رسند. بدون توجه به علت شما برای چاقی، چگونگی چاق شدن بدون اینکه بسلامتی شما آسیبی برسد، در این مقاله آنالیز شده است.

ترفندهایی برای چاق شدن

روش های چاق شدن طبیعی

قبل از غذا آب ننوشیدقبل از غذا خوردن آب ننوشید، آب باعث می گردد که احساس سیری کنید و اشتهای شما برای غذا خوردن کاهش می یابد.

خوردن قبل از خوابقبل از خواب حتما یک وعده سالم و مفید مانند میوه، اندازهی آجیل و میوه های خشک، شیر بادام و یا اسموتی و شیک بخورید.

ظرف بزرگ تربرای غذا خوردن ظروف بزرگنری را انتخاب کنید، انتخاب ظرف بزرگتر باعث می گردد که کالری بیشتری دریافت کنید.

میان وعده های سالم بخوریدشما می توانید انوع آجیل ها، میوه های خشک، اسموتی و شیک و کره بادام زمینی را که دارای کالری بالایی هستند به عنوان میان وعده بهره ببرید.

بیشتر پروتئین بخوریدبرترین مواد غذایی برای افزایش وزن سریع پروتئین ها هستند، حبوبات مانند عدس، نخود و لوبیا، آجیل هایی مانند بادام و بادام هندی، لبنیات و شیر بادام از مواد غذایی حاوی پروتئین بالا هستند.

کربوهیدرات بیشتری مصرف کنیدغذا های حاوی مقادیر بالای کربوهیدرات و چربی باعث افزایش وزن و چاق شدن سریع می شوند.

سیگار کشیدن را ترک کنیدسیگار باعث کاهش اشتها و لاغری می گردد، تخقیقات نشان داده که بسیاری از افراد سیگاری پس از ترک سیگار وزنشان افزایش پیدا می نماید.1

خوراکیهای مفید و مناسب برای چاق شدن

اسموتی های پروتئینیاسموتی های خانگی سرشار از پروتئین و راهی سریع برای افزایش وزن و دریافت مواد مغذی هستند. درست کردن اسموتی در خانه بسیار کاربردی تر است چون نمونه های تولیدی آن سرشار از قند و بدون مواد مغذی مفید هستند. این کار سبب می گردد به طعم و مواد مغذی اسموتی توجه کنید. در ادامه لیستی از اسموتی های خوشمزه که به راحتی در منزل درست می شوند معرفی شده. هر کدام از آنها را با دو فنجان شیر و یا انواع جایگزین شیر مانند شیر بادام یا نارگیل ترکیب کنید. شیک شکلات، موز و آجیل: یک عدد موز، یک قاشق شکلات و یک قاشق غذا خوری مغز آجیل (هر آجیلی که دوست داشتید) را با هم ترکیب کنید.

شیک وانیل و توت: یک فنجان توت تازه یا منجمد را با یخ، یک فنجان ماست طبیعی سرشار از پروتئین و یک قاشق وانیل ترکیب کنید.

شیک شکلات و فندق: 2 فنجان سرخالی شیر شکلات را با یک قاشق پروتئین وی و فندق ترکیب کنید.

شیک سیب کارامل: یک برش سیب را با یک فنجان ماست طبیعی، یک قاشق پروتئین وی و یک قاشق غذا خوری شکر مخلوط کنید.

شیرسالیان سال است که شیر به عنوان یک خوراکی مناسب برای افزایش وزن و ساخت عضلات شناخته شده است. شیر دارای اندازه مشخصی پروتئین، کربوهیدرات و چربی است و کلسیم بسیار بالایی نیز دارد (البته در کنار دیگر مواد معدنی و ویتامین ها). برای آنهایی که در پی افزایش حجم عضلانی هستند، شیر از برترین منابع پروتئین است که دارای کازئین و پروتئین وی است. پژوهش ها نشان داده اند که مصرف شیر هنگام انجام تمرینات قدرتی منجر به رشد عضلات می گردد. سعی کنید یک یا دو لیوان شیر را به صورت میان وعده و یا قبل و بعد از ورزش بهره ببرید.

برنجاگر تمام دغدغه شما سوالی با عنوان چگونه چاق شویم است ، برنج کربوهیدراتی با دسترسی آسان برای یاری به افزایش وزن است. تنها یک فنجان (165 گرم) برنج پخته شده 190 کالری، 43 گرم کربوهیدرات و اندازهی چربی دارد. در یک وعده برنج به سادگی اندازه زیادی کالری جذب می کنید که این ویژگی منجر به خوردن غذای بیشتری می گردد به خصوص افرادی که اشتهای کم دارند و یا زود سیر می شوند. از راه های ساده برای استفاده از برنج این است که ابتدای هفته اندازه زیادی از آن را برای خود آماده کنید و سپس هر زمان خواستید آن را با پروتئین و اندازهی چربی نوش جان کنید. با این حال توجه داشته باشید که برنج دارای آرسنیک و اسید فیتیک است که مصرف زیاد آن مشکلاتی را برای بدن به وجود می آورد. برای مثال آرسنیک باعث مسمومیت و فیتیک سبب کاهش جذب زینک و آهن می گردد.

آجیل ها و کره بادام زمینیآجیل و کره بادام زمینی از برترین گزینه ها برای افزایش وزن هستند. تنها یک مشت کوچک بادام 7 گرم پروتئین و 18 گرم چربی سالم دارد. آجیل ها کالری بیشتری نسبت به حجم خود دارند یعنی دو مشت در روز به همراه وعده های اصلی یا میان وعده، صدها کالری به رژیم غذایی اضافه می نماید. کره بادام زمینی را نیز به عنوان میان وعده در برنامه غذایی خود قرار دهید. حواستان باشد انواع 100 درصد طبیعی آنها را انتخاب کنید که قند و روغن افزوده شده نداشته باشند.

میوه های خشکمیوه های خشک از میان وعده های پرکالری هستند که آنتی اکسیدان و ریز مغذی های بدن را تامین می نمایند. سعی کنید از میوه های خشک بهره ببرید. میوه های خشک قند بسیار بالایی دارند و برای رژیم های لاغری مناسب نیستند اما کالری بالا و حجم کم، آنها را به یکی از گزینه های بسیار مناسب برای رژیم های افزایش وزن تبدیل نموده. بسیاری از مردم فکر می نمایند میوه ها وقتی خشک می شوند مواد مغذی خود را از دست می دهند، اما جالب است بدانید که آنها پس از خشک شدن اندازه زیادی از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی خود را دارند. سعی کنید مقدای از میوه های خشک را با منبعی از پروتئین مانند قطعات گوشت یا مکمل پروتئین وی ترکیب کنید. میوه های خشک ، آجیل ها و ماست ترکیب خوبی هستند، در نتیجه غذایی که می خورید دارای پروتئین، کربوهیدرات و چربی های سالم است.2

پودر جوانۀ گندمیکی دیگر از راه های چاق شدن، مصرف پودر جوانۀ گندم به تنهایی و یا به همراه غذاهای دیگر است. این پودر دارای ویتامین E و انواع مختلف آنتی اکسیدان های متنوع است و باعث چاق شدن صورت و آب رسانی به آن خواهد شد.

سیبسیب های درختی منبع غنی انواع مختلف ماده های مغذی مورد احتیاج برای بدن هستند. پالپ موجود در آن می تواند منجر به پر شدن و شفاف شدن صورت شما بگردد. هر روز یک یا دو عدد سیب پخته شده مصرف کنید یا سیب را رنده نموده و میل نمایید. نتایج انجام دادن این کار در چاق شدن صورت شما مثل معجزه خواهد بود.

سیب زمینیاگر بتوانید هر روز یک یا دو عدد سیب زمینی بخورید بسیار یاری کندده است. طبق نتایج به دست آمده از تحقیقات، این کار موجب چاق شدن سریع شما خواهد شد. علاوه بر این مصرف سیب زمینی به علت دارا بودن ویتامین C به عنوان یک آب رسان طبیعی پوست عمل می نماید و موجب شفاف شدن پوست آن خواهد شد. مصرف کردن سیب زمینی آب پز موجب چاقی و انباشت چربی در قسمت های مختلف بدن و صورت و گونه ها خواهد شد و معمولاً آسیبی نیز به بدن نخواهد رساند.

آووکادواین میوه جزو معدود میوه هایی است که سرشار از کالری و چربی است و می تواند رسیدن به هدف یاری بسیاری به شما بکند.

نارگیلنارگیل منبع غنی چربی ها و کالری های مفید و سالم و مقوی است و می تواند موجب چاق شدن صورت و بدن به طور طبیعی و سالم بگردد.

آبمیوه طبیعیآب موجود در برخی میوه های خاص مثل توت فرنگی، انگور، هلو، انبه، نارگیل، انار و... می تواند باعث افزایش وزن سالم در افراد بگردد.

انبهانبه جزو میوه هایی است که دارای مقدار بسیار بالایی از کربوهیدرات است و مصرف روزانۀ آن می تواند موجب چاقی بگردد.3

پی نوشت:

1.www.coca.ir

2.www.kermany.com

3.www.drmoradi-diet.ir

منبع: راسخون

به "ترفندهایی برای چاق شدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهایی برای چاق شدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید