توضیحات وزیر ارتباطات درباره اینترنت بچه ها و نوجوانان ، در ابتدای راه هستیم

به گزارش وبلاگ پیوست، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، توضیحاتی را درخصوص اینترنت بچه ها ارائه کرد.

توضیحات وزیر ارتباطات درباره اینترنت بچه ها و نوجوانان ، در ابتدای راه هستیم

به گزارش وبلاگ پیوست، وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: فراهم کردن زیرساخت های حقوقی و فنی برای مراقبت از بچه ها و نوجوانان در فضای مجازی و کاهش آسیب های این فضا برای خانواده ها، سال هاست که در کشورهای مختلف دنبال می گردد و اتحادیه بین المللی ارتباطات و سایر مراجع بین المللی هم مقررات و توصیه های مختلفی در این خصوص برای کشورها دارند.

او اضافه کرد: در کشور ما نیز در سال های گذشته، بخش خصوصی و دولتی کوشش هایی را در این خصوص انجام داده است که حاصل این کوشش ها در قالب ابزارهای مختلف برای مراقبت از بچه ها به وسیله درگاه family.ict.gov.ir قابل مشاهده است.

وزیر ارتباطات ادامه داد: دیروز در چهارمین جلسه راهبری سند حفاظت از بچه ها و نوجوانان در مجازی، سه طرح شامل سند نظام رتبه بندی محتوای فضای مجازی برای بچه ها و نوجوانان، نسخه کودک و نوجوان تلوبیون و زیرساخت اینترنت کودک و نوجوان رونمایی شد.

زارع پور نوشت: وزارت ارتباطات با راه اندازی این زیرساخت، امکان مدیریت حضور بچه ها و نوجوانان در فضای مجازی را برای خانواده ها فراهم نموده است. این طرح سه بخش دارد که در بخش اول با استفاده از شماره گیری #456* در هر سه اپراتور همراه، می توان سیم کارت را در حالت کودک و نوجوان قرار داد که در آن خانواده ها می توانند متناسب با شرایط سنی هر فرزند و اقتضائات خاص خانواده خود، یکی از چهار سطح دسترسی تعریف شده در این طرح را برای کودک یا نوجوان خود فعال کند. جزییات این دسترسی ها در سایت www.456.ir درج شده است.

او ادامه داد: امکان دیگر که در قالب این طرح برای خانواده ها فراهم شده، اپلیکشین 456 است که از بازار و سایر مارکت ها قابل دانلود است و در آن علاوه بر امکان قبلی، خانواده ها می توانند خودشان مشخص نمایند که فرزندشان اجازه دسترسی به چه سرویس های داخلی و یا خارجی را داشته باشد. در نهایت امکان سوم فراهم شده، دسترسی ایمن به سرویس های جستجو در وب و ویکی پدیا است که به وسیله سایت قابل دسترس است.

بیشتر بخوانید:

  • واکنش وزیر ارتباطات به یک پرسش درباره فیلترینگ | قول زارع پور به یک کاربر

این خدمات تازه در ابتدای راه هستند و امیدوارم با بازخوردی که از خانواده ها دریافت می کنیم، در گام های بعدی خدمات بهتری را برای آنها فراهم کنیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "توضیحات وزیر ارتباطات درباره اینترنت بچه ها و نوجوانان ، در ابتدای راه هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات وزیر ارتباطات درباره اینترنت بچه ها و نوجوانان ، در ابتدای راه هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید