فیس بوک دسترسی به اخبار در کانادا را مسدود می نماید

به گزارش وبلاگ پیوست به نقل از رویترز، قانون اخبار آنلاین(News Online) به وسیله کمیته سنای کانادا روز پنج شنبه تایید و پس از دریافت تایید سلطنتی از فرماندار کل به عنوان قانون اعلام می گردد.

فیس بوک دسترسی به اخبار در کانادا را مسدود می نماید

پس از آنکه صنعت رسانه کانادا از عدم دریافت حق انتشار اخبار به وسیله شرکت های فناوری شکایاتی ثبت کرد، قانون مذکور برای جلوگیری از خروج کسب وکارهای خبری از بازار تبلیغات آنلاین پیشنهاد شد تا سختگیری بر شرکت های فناوری را بیشتر می نماید.

متا در بیانیه ای اعلام نمود: امروز تایید می کنیم که دسترسی به اخبار در فیس بوک و اینستاگرام در کانادا قبل از اجرایی شدن قانون اخبار آنلاین انتها می یابد.

البته فیس بوک چند هفته ای است که درباره انجام این اقدام سیگنال هایی نشان داده و اعلام نموده بود اخبار هیچ ارزش مالی برای شرکت ندارند و کاربران پلتفرم های شرکت را برای رصد اخبار استفاده نمی نمایند.

قانون مذکور، پلتفرم های خارجی مانند فیس بوک و گوگل را ملزم به مذاکره تجاری و پرداخت حق انتشار به ناشران اخبار می نماید. مشابه این اقدام در سال 2021 میلادی در استرالیا صورت گرفته بود.

شرکت های فناوری آمریکایی معتقدند قانون های پیشنهادی برای کسب و کارشان متناسب نیستند. گوگل معتقد است قانون کانادا وسیع تر از اقدامی است که استرالیا و اروپا انجام داده و اعلام نمود این امر قیمتی برای اخبار نمایش داده شده در نتایج جستجو ایجاد می نماید و ممکن است شامل رسانه هایی گردد که هیچ خبری فراوری نمی نمایند.

این شرکت پیشنهاد نموده بود لایحه مذکور اصلاح گردد تا محتوای خبری به جای لینک های آنها به عنوان مبنای پرداخت حق انتشار قرار گیرند و معین گردد فقط کسب و کارها می توانند اخبار فراوری نمایند و به استانداردهای خبرنگاری بیفزایند.

دولت فدرال کانادا تا به امروز در مقابل همه این پیشنهادات مقاومت نموده است. در اوایل ماه جاری میلادی جاستین ترودو نخست وزیر این کشور اعلام نمود متا و گوگل از تاکتیک های قلدری برای کمپین علیه قانون مذکور استفاده می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فیس بوک دسترسی به اخبار در کانادا را مسدود می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیس بوک دسترسی به اخبار در کانادا را مسدود می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید