ریابکوف: دستور کار آمریکا برای اجلاس آینده بین پوتین و بایدن با برنامه ما مطابقت ندارد

به گزارش وبلاگ پیوست، معاون وزیر امور خارجه روسیه، درجمع خبرنگاران بیان کرد دستور کار های واشنگتن و مسکو برای ملاقات پوتین و بایدن با هم منطبق نیستند.

ریابکوف: دستور کار آمریکا برای اجلاس آینده بین پوتین و بایدن با برنامه ما مطابقت ندارد

به گزارش به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، امروز دوشنبه در جمع وبلاگ پیوست با اشاره به اینکه دستور کار آمریکا برای اجلاس آینده بین پوتین و بایدن با برنامه روسیه تطابق ندارد، از آمادگی مسکو برای رسیدگی به هر موضوعی که از طرف واشنگتن مطرح گردد، اطلاع داد.

ریابکوف، در این باره گفت: دستور کار های آمریکا و روسیه برای دیدار پوتین و بایدن با هم منطبق نیستند، اما ما آماده واکنش به هرگونه مسئله مطرح شده از طرف آمریکا هستیم. متأسفانه آمادگی متقابل، کمتر و به ندرت مشاهده می گردد.

این دیپلمات ارشد با اشاره به اینکه در روز های آینده واشنگتن سیگنال هایی از مسکو دریافت خواهد نمود، گفت: آمریکایی ها باید از این سیگنال های مسکو استفاده نمایند. من نمی دانم این موضوع چگونه پیش خواهد رفت. ممکن است پیغام هایی که در روز های آینده دریافت می نمایند، برای آن ها ناراحت نماینده باشد.

بایدن، رئیس جمهور آمریکا در یک گفت وگوی تلفنی در تاریخ 13 آوریل دیدار با همتای روسی خود را پیشنهاد داد. در پی این پیشنهاد، تعدادی از کشور ها برای میزبانی از این رویداد اعلام آمادگی کردند.

چندی پیش، کرملین و کاخ سفید اعلام نموده بودند که جلسه برنامه ریزی شده پوتین و بایدن در 16 ژوئن در ژنو برگزار خواهد شد. سران این دو کشور درباره شرایط و منظره های توسعه بیشتر روابط بین روسیه و آمریکا، ثبات استراتژیک و بعلاوه موارد مهمی در سطح بین المللی، که شامل همکاری برای مهار همه گیری کرونا و حل و فصل منازعات منطقه ای است، مصاحبه خواهند کرد.

روز یکشنبه، بایدن گفت که علاوه بر این ها میخواهد، در این دیدار موضوع حقوق بشر را هم مطرح کند.

از زمان روی کار آمدن بایدن، رئیس جمهور آمریکا این اولین دیدار حضوری پوتین و او خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ریابکوف: دستور کار آمریکا برای اجلاس آینده بین پوتین و بایدن با برنامه ما مطابقت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریابکوف: دستور کار آمریکا برای اجلاس آینده بین پوتین و بایدن با برنامه ما مطابقت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید