شاخص آلودگی هوای اراک به 500 رسید

به گزارش وبلاگ پیوست، رییس امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شرایط هوای اراک در شرایط خطرناک و شازند در شرایط بسیار ناسالم قرار گرفته است.

شاخص آلودگی هوای اراک به 500 رسید

به گزارش ایسنا، علیرضا محرابیان اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان مرکزی، میانه شاخص کیفیت هوای اراک در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 صبح یکشنبه دوم بهمن ماه 1401 برابر با عدد 173 بود که نشان از ناسالم بودن هوا برای تمام گروه های سنی داشت.

وی اعلام کرد: شاخص لحظه ای کیفیت هوای اراک در ساعت 13 امروز به 500 رسید که حاکی از شرایط خطرناک و قهوه ای است و در شازند نیز این شاخص به عدد 202 و شرایط بسیار خطرناک (بنفش) رسید.

رئیس امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محرابیان با اشاره به اینکه شاخص لحظه ای در ساعت 13 در ساوه به عدد 133 و هوای ناسالم برای گروه های حساس رسید، اضافه نمود: آلاینده مسئول در هوای شهر های صنعتی استان مرکزی ذرات کمتر از 2.5 میکرون است که البته در ایستگاه میرزای شیرازی آلاینده مسئول ذرات کمتر از 10 میکرون است.

وی با بیان اینکه اراک سال جاری 118 روز ناسالم را تجربه نموده است گفت: طبق پیش بینی های هواشناسی آلودگی هوا در سه شهر صنعتی استان مرکزی تا سرانجام هفته جاری ادامه دارد.

آلودگی هوا در شهر های صنعتی استان باعث شده است که دانش آموزان عموما به صورت غیرحضوری آموزش ببینند و امروز نیز مدارس تمام مقاطع تحصیلی در اراک، شازند و مهاجران در نوبت صبح و عصر غیرحضوری اعلام شد.

منبع: فرارو

به "شاخص آلودگی هوای اراک به 500 رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاخص آلودگی هوای اراک به 500 رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید