فدراسیون فوتبال می گوید دولت پول بدهد اما فضولی نکند!

به گزارش وبلاگ پیوست، یک عضو سابق مجمع فدراسیون فوتبال خواسته این فدراسیون مبنی بر یک نهاد مستقل غیردولتی را قانونی می داند اما معتقد است دولت نباید یک ریال هم به این مجموعه و باشگاه ها یاری کند.

فدراسیون فوتبال می گوید دولت پول بدهد اما فضولی نکند!

خسرو ابراهیمی، مدیرعامل پیشین باشگاه ذوب آهن و عضو سابق مجمع فدراسیون فوتبال در گفت وگو با وبلاگ پیوست، درباره اختلافات در ماهیت فدراسیون فوتبال به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی یا یک نهاد مستقل غیردولتی گفت: من یک پاسخ صریح و روشن می دهم. هیچ اشکالی ندارد که فدراسیون فوتبال یک نهاد مستقل غیردولتی باشد اما باید دولت دستش را از روی باشگاه ها و فدراسیون بردارد یعنی دولت یک ریال هم در فوتبال هزینه نکند.

وی تاکید نمود: همه باشگاه های ما وابسته به نهادهای دولتی هستند. دولت باید تمام پرداختی ها به فوتبال را صفر کند و هیچ حمایتی انجام ندهد. فکر می کنید در این صورت چه اتفاقی رخ می دهد؟ همه ورشکسته خواهند شد.

مدیرعامل سابق ذوب آهن اعلام نمود: نمی گردد یک نهاد کلی پول هزینه کند اما هیچ نفوذی نداشته باشد. نسخه ای که اروپا برای فدراسیون فوتبال صادر نموده، برای اروپاست. وقتی بارسلونا درآمد هنگفتی دارد، دولت نمی تواند بگوید من برای تو تصمیم گیری می کنم. چیزی که فدراسیون از دولت می خواهد به این معنی است که پول بده اما فضولی نکن.

ابراهیمی همچنین در پاسخ به این سوال که اگر دولت شرایط درآمدزایی مانند حق پخش تلویزیونی را برای تیم ها و نهادهای ورزشی فراهم کند، در این صورت نیازی به یاری اقتصادی هم هست؟ اظهار کرد: کدام کشور حق پخش تلویزیونی ما را می خرد؟ امکان فروش حق پخش به کشورهای خارجی وجود ندارد. در داخل کشور هم اسپانسرها فقط برای بازی با استقلال و پرسپولیس هزینه می نمایند. حق پخش یک ماه هم نمی تواند فوتبال ما را نگه دارد.

مدیرعامل سابق باشگاه ذوب آهن یادآور شد: اگر دولت دست خود را بردارد، فدراسیونی وجود نخواهد داشت. از طرفی فدراسیون هم طبق آیین نامه فیفا باید مستقل باشد. پس دولت واقعا نباید یاری کند که عده ای خاص بدون دخالت دولت و با یاری های دولتی همه کاره شوند.

وی گفت: به نظر من دولت باید هزینه بی مورد برای فوتبال ایران را متوقف و صرف ورزش همگانی کند که در آخر هم این طور نگردد که بگویند در فوتبال دخالت نکن. جز اینکه پول از جیب دولت می رود سودی برای مردم ندارد. وقتی یک کارگر یک میلیون و 800 هزار تومان در ماه درآمد دارد، چرا باید یک فوتبالیست 5 میلیارد تومان بگیرد؟

ابراهیمی ادامه داد: منطقی است که اگر دولت پولی به فدراسیون می دهد، بر عملکرد آن هم نظارت کند و اجازه ندهد هر طور می خواهند عمل نمایند.

عضو سابق مجمع فدراسیون فوتبال همچنین درباره اصلاح اساس نامه این فدراسیون گفت: من به اساس نامه اشراف ندارم اما می دانم این مسائل، نمایشی است. وقتی منافع افراد حکم کند، اساس نامه اجرا نمی گردد و اگر منفعتی نداشته باشند، اساس نامه را اجرا می نمایند. اگر فیفا این قدر اصرار بر اجرای قانون دارد، باید به فساد در فوتبال ایران هم ورود کند.

ابراهیمی اعلام نمود:جمعیتی در فدراسیون فوتبال حضور دارند که پشت و وسط صحنه هستند. آنها هر کاری می نمایند که خودشان را در فدراسیون فوتبال نگه دارند. یک جریان و قشر خاص هستند که فدراسیون را ملک شخصی شان می دانند و کسی دیگر نباید وارد گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فدراسیون فوتبال می گوید دولت پول بدهد اما فضولی نکند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فدراسیون فوتبال می گوید دولت پول بدهد اما فضولی نکند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید