قبل از خواب ورزش کنیم یا نه؟

به گزارش وبلاگ پیوست، سلامت خبرنگاران : ورزش کردن بر جسم و روح افراد تاثیر بسیار مثبتی می گذارد.

قبل از خواب ورزش کنیم یا نه؟

با اینکه ورزش قبل از خواب ممکن است تاثیرات منفی بر کیفیت خواب داشته باشد. ورزش در این زمان بهتر از ورزش نکردن است.

به گزارش وبلاگ پیوست، برخی از افراد ساعات پایانی شب و قبل از خواب را به ورزش کردن اختصاص می دهند. مطالعات نشان می دهد، انجام ورزش قبل از خواب باعث می گردد که ضربان قلب در دمای بدن افزایش یابد و مقدار آدرنالین و کرتیزول بدن بیشتر گردد. این اتفاق ممکن است که در خواب شب اختلال ایجاد کند.با این وجود آیا ورزش کردن قبل از خواب توصیه می گردد یا خیر؟!

با این حال برخی از افراد تنها می توانند شب ها ورزش نمایند یا ترجیح می دهند که قبل از خواب فعالیت روزانه خود را انجام دهند.

ورزش قبل از خواب را دست کم نگیرید

با وجود این که ورزش قبل از خواب ممکن است تاثیرات منفی بر کیفیت خواب داشته باشد. ورزش در این زمان بهتر از ورزش نکردن است. برترین زمان برای ورزش برای هر فرد فرق دارد. ممکن است افرادی باشند که با ورزش قبل از خواب مسئله ای نداشته باشند و این مساله خواب آنها را مختل نمایند. آنالیز ها نشان داده است که ورزش چهار ساعت قبل از خواب تاثیر آن چنانی بر کیفیت خواب ندارد.

تاثیر ورزش بر فکر

ورزش انسان را از نظر فیزیکی خسته می نماید، اما از نظر فکری ممکن است که بدن بیدار گردد ، زیرا هورمون های خاصی در بدن ترشح می شوند.

آنالیز ها بر روی هزار نفر که قبل از خواب ورزش نموده بودند، نشان داده است که 17 درصد این افراد خواب بسیار با کیفیت نسبتا خوب داشته اند.

این آمار با آمار افرادی که بیش از چهار ساعت قبل از خواب ورزشی نموده بودند چندان تفاوتی نداشت.

محققان ورزش قبل از خواب را با حمام کردن قبل از خواب مقایسه نموده اند. افرادی که شب ها ورزش می نمایند باید بدانند که حداقل هفت ساعت در طول شب را روز بخوابید.

منبع: رکنا

به "قبل از خواب ورزش کنیم یا نه؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبل از خواب ورزش کنیم یا نه؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید