نشست مجازی هیأت های سه کشور ضامن فرایند آستانه برای تهیه پیش نویس بیانیه سران

به گزارش وبلاگ پیوست، نشست سه جانبه مجازی هیأت های کشورهای ضامن فرایند آستانه به منظور تهیه پیش نویس بیانیه سران امروز به ریاست خاجی دستیار ارشد وزیر خارجه و با حضور معاونان وزرای خارجه روسیه و ترکیه برگزار گشت.

نشست مجازی هیأت های سه کشور ضامن فرایند آستانه برای تهیه پیش نویس بیانیه سران

به گزارش گروه سیاست خارجی وبلاگ پیوست، نشست سه جانبه مجازی هیأت های کشورهای ضامن فرایند آستانه (ایران، روسیه و ترکیه) به منظور تهیه پیش نویس بیانیه سران که قرار است فردا برگزار شود، امروز سه شنبه 10 تیرماه 1399 به ریاست علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایرانی در فرایند آستانه و با حضور سرگئی ورشنین و سدات اونال معاونان وزرای خارجه روسیه و ترکیه برگزار گشت.

در این جلسه مجازی که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار گشت، آخرین هماهنگی ها پیرامون اجلاس سران سه کشور که مقرر است روز چهارشنبه 11 تیرماه 99 به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شود، به عمل آمد.

سه طرف در این جلسه پیش نویس بیانیه نهایی را با یکدیگر مورد بحث و بررسی قرار دادند.

علی اصغر خاجی در این مدت نیز رایزنی های تلفنی با مقامات روس و همچنین با گیر پدرسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه داشت.در آخرین تماس تلفنی خاجی و پدرسون که چهارم تیر ماه انجام شد، آخرین تحولات سیاسی، میدانی، برگزاری اجلاس مجازی آینده سران کشورهای ضامن فرایند آستانه، نشست بعدی کمیته قانون اساسی، آخرین شرایط ادلب و جنوب سوریه و همچنین شرایط اقتصادی و مسائل ایجاد شده برای مردم این کشور در نتیجه تحریم ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.(اینجا بخوانید)

پس از آنکه کاخ کرملین از برگزاری نشست سران به صورت ویدئو کنفرانس خبر داد، علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور امروز گفت که اجلاس فوق العاده سران فرایند آستانه فردا (چهارشنبه) به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود و سه کشور ضامن صلح آستانه در این نشست مجازی به تبادل نظر درباره راه های برقراری و تقویت صلح پایدار در سوریه می پردازند.

نشست سران به میزبانی تهران قرار بود در اسفند ماه سال گذشته 1398 برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در سفری که 25 تا 27 خرداد ماه به ترکیه و روسیه داشت موافقت مقامات این کشورها را برای برگزاری نشست سران به صورت مجازی با توجه به شرایط ناشی از کرونا دریافت کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "نشست مجازی هیأت های سه کشور ضامن فرایند آستانه برای تهیه پیش نویس بیانیه سران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست مجازی هیأت های سه کشور ضامن فرایند آستانه برای تهیه پیش نویس بیانیه سران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید