وزارت خارجه به واسطه های سودجو برای صدور ویزا هشدار داد

به گزارش وبلاگ پیوست، اداره روابط عمومی وزارت امورخارجه گفت: این وزارتخانه همیشه بر عملکرد و نحوه رفتار سفارتخانه های خارجی با شهروندان ایرانی نظارت و به هرگونه رفتار خلاف موازین و شئون دیپلماتیک به وسیله مقتضی رسیدگی نموده و خواهد نمود.

وزارت خارجه به واسطه های سودجو برای صدور ویزا هشدار داد

در پی چاپ مطلبی در روزنامه شهفرایند مورخ 29 آذر 1395 با عنوان بازار سیاه ویزا و طرح موضوع رفتار نامناسب سفارتخانه های خارجی مقیم کشورمان با هموطنان متقاضی ویزا و اشاره به مسئولیت وزارت امور خارجه در دفاع از حقوق شهفرایندان ایرانی، اداره روابط عمومی و تبلیغات وزارت امور خارجه ضمن استقبال از توجه رسانه ها به مسائل و مسائل هموطنان و شهفرایندان ایرانی توضیحاتی را در این ارتباط ارائه کرد.

همانگونه که در گذشته بارها اعلام شده وزارت امور خارجه با اطلاع از مسائل موجود در فرایند صدور ویزا به وسیله بعضی سفارتخانه های مقیم تهران و با هدف دفاع از حقوق شهفرایندان ایرانی همیشه با آنان در تماس بوده و در گفت وگوهای کنسولی با دولت های مربوطه این موارد را با جدیت دنبال نموده است. حاصل این تماسها، همکاری این سفارتخانه ها و تا حدودی بهبود شرایط بود که البته این موضوع تا رسیدن به شرایط مطلوب و رضایت بخش در دستور کار بخش های مربوطه وزارت امور خارجه قرار خواهد داشت.

در کنار مسائل مربوط به سفارتخانه های خارجی در موضوع صدور ویزا، شبکه ای از افراد غیرمسئول خارج از سفارتخانه ها نیز با ادعای تسهیل در فرایند اخذ ویزا و دریافت مبالغی از هموطنان به این شرایط و نارضایتی متقاضیان دامن می زنند. همانگونه که قبلا نیز اعلام شد وزارت امور خارجه برای حل این مشکل، اطلاعات لازم را در اختیار مراجع قضائی و امنیتی قرار داده و اطمینان داریم که این مراجع محترم به این موضوع رسیدگی خواهند کرد. هموطنان عزیز هم ضروری است از مراجعه به این واسطه های سودجو پرهیز نمایند.

گفتنی است که وزارت امور خارجه همیشه بر عملکرد و نحوه رفتار سفارتخانه های خارجی با شهفرایندان ایرانی نظارت و به هرگونه رفتار خلاف موازین و شئون دیپلماتیک به وسیله مقتضی رسیدگی نموده و خواهد نمود.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "وزارت خارجه به واسطه های سودجو برای صدور ویزا هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه به واسطه های سودجو برای صدور ویزا هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید